ervaringen met Garmin GPS III plus

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
animal
Berichten: 449
Lid geworden op: 14 okt 2004, 12:54
Locatie: 2 km van de Dender en de Schelde

ervaringen met Garmin GPS III plus

Bericht door animal »

Wie heeft ervaring met deze GPS op de moto. Is al wat ouder type maar de prijs valt dan ook mee op dit ogenblik (<300 €) . Doen of laten liggen en nog wat verder sparen voor een Streetpilot ?
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

GPS III Plus

Bericht door mdc »

Deze heeft te weinig intern geheugen om interessant te zijn op de moto. Er kan amper een derde van West-Vlaanderen geladen worden in het vast geheugen. Daar ben je vlug buiten gereden tijdens een tochtje.
Om te gebruiken te voet of met de fiets kan deze nog voldoen.

Ik zou mijn centjes sparen. De Streetpilot en de 276C zijn nu al verkrijgbaar aan tamelijk lage prijzen.

Marc
Marc

R1250RT 2020
WouteRS
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:15
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door WouteRS »

Hier ben ik niet mee akkoord!
Ik heb de GPS III Deluxe nu reeds 2 jaar en ben er heel tevreden van.
Je kan er half België en een groot gedeelte van noord Frankrijk in kwijt of half België en volledig Luxemburg bijvoorbeeld.
De geheugenkaart van128MB is ruim voldoende en je kan er desnoods een tweede bijkopen voor een grote reis.
Hij is lekker groot met groot scherm, kan tegen een stootje en is perfect waterdicht. Wat blijkbaar niet gezegd kan worden van de nieuwe Garmin modellen.

Al denk ik dat <300EUR wat weinig is. Ik heb de mijne gekocht voor 1.500EUR. bijna 2 jaar geleden.
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

nen SP III kan net zoveel als een 2610, alleen rekent hij wat trager.
En heeft hij minder opslag, maar een reis Brussel, Spanje kan wel al het kaartmateriaal bevatten, (met volledig parijs en bovenkant spanje ingeladen)
MHV642
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:53
Locatie: Waarschoot
Contacteer:

Bericht door MHV642 »

Ik denk dat er hier verwarring is onstaan bij de antwoorden over een III plus : dit gaat niet over een streetpilot, maar over een toestel met een ZW scherm, met ingebouwd 1,44Mb geheugen, goed voor anderhalve provincie
Ik heb dit toestel gehad voor mijn 276C, en was daar heel tevereden mee. Heeft natuurlijk geen autorouting, maar is toch een goed hulpmiddel om de weg niet kwijt te raken.
Als beginnerstoestel voor een zeeer schappelijk prijsje wel aan te raden, maar als je nu al die nieuwere toestellen ziet, denk ik dat je toch sneller zult overschakelen naar de laatste generatie

Bart
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Bericht door paulh »

koop de Garmin Quest; zo voordelig en perfect te gebruiken op motor en in auto. En Truus spreekt nog ook!
Erik
Berichten: 686
Lid geworden op: 28 sep 2004, 11:51
Woonplaats: mol

Bericht door Erik »

Bart heeft gelijk.
De Garmin GPS III Plus is heel wat anders dan de Garmin Streetpilot III deluxe en bovendien uit produktie.
Voor een overzicht kan ik uit ervaring aanbevelen GPS Shop Notter .
Zo zijn er meer die ook al eens in deze rubriek werden genoemd.
Succes!
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
Plaats reactie