Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door eiRTee »

moet ik met iets rekening houden, behalve de prijs bij aankoop van dergelijk item?
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door p@rick »

Zo'n wielklem kan je instellen voor verschillende wielmaten. Best even checken of jouw voorwiel erin past.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door p@rick »

Ikzelf gebruik al een paar jaar deze klem, gekocht via de webshop van http://www.moto5.be" onclick="window.open(this.href);return false; en enkele dagen later mooi thuis afgeleverd.
Had er tegelijk deze oprijramp bijgesteld.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door V »

Heb deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/38824-acebikes ... ed-152.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voor de gsa.
Grtz V
Afbeelding
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door melis luc »

Bij Biker zone liggen er ook , t'is niet ver voor u , misschien eens gaan kijken ! :idea:
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door p@rick »

V schreef:Heb deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/38824-acebikes ... ed-152.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voor de gsa.
Grtz V
Jouw steadystand 152 lijkt me - met uitzondering van dat 1 nummertje verschil - identiek aan mijn steadystand 151.
Behalve dat ze bij moto5 10 euro goeiekoper is :-)
RAD is boven 15 euro natuurlijk wel gratis levering, Moto5 hanteert volgens hun site volgende bpost-tarieven voor verzending : Pakket in België € 5,95 (0 tot 5 kg) - € 7,95 (5 tot 10 kg) - € 9,95 (10 tot 30 kg).
Prijsverschil inclusief verzending is dus maximaal 4 euro in het voordeel van Moto5, dus bijna te verwaarlozen
Wel hebben ze mij bij RAD in Willebroek ooit eens gezegd dat je daar op vrijdag 10% korting krijgt op artikelen die niet in promotie staan (weet niet of dat a) nog steeds geldig is, b) of dat in alle RAD-vestigingen geldt, en c) of dat ook telt als je in de webshop koopt), dus dat kan weeral in't voordeel van RAD spelen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
dxamet
Berichten: 408
Lid geworden op: 24 jan 2005, 21:18
Woonplaats: wachtebeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door dxamet »

Ik heb deze van hein gericke (zelfde bij louis.de)
De constructie is zo gemaakt dat uw wiel extra wordt geklemd door het bewegende gedeelte.
Als je nu een catalogus aanvraagt bij gericke, krijg je een bon van 10euro.
http://www.hein-gericke.be/techniek/toe ... errad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.louis.eu/artikel/rothewald- ... t=46006989" onclick="window.open(this.href);return false;
:salut:dxamet
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door eiRTee »

p@rick schreef:Ikzelf gebruik al een paar jaar deze klem, gekocht via de webshop van http://www.moto5.be" onclick="window.open(this.href);return false; en enkele dagen later mooi thuis afgeleverd.
Had er tegelijk deze oprijramp bijgesteld.
die had ik ook al in de gaten
Die oprijramp heb ik al
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door p@rick »

eiRTee schreef:
p@rick schreef:Ikzelf gebruik al een paar jaar deze klem, gekocht via de webshop van http://www.moto5.be" onclick="window.open(this.href);return false; en enkele dagen later mooi thuis afgeleverd.
Had er tegelijk deze oprijramp bijgesteld.
die had ik ook al in de gaten
Die oprijramp heb ik al

Voor mezelf heb ik die klem op een 22 mm dikke watervaste betonplexplaat (met dezelfde afmetingen als de binnenmaat van mijn aanhangwagen) bevestigd. Als ik dan de moto op de aanhangwagen wil vervoeren leg ik gewoon die plaat er eerst in, ik hoefde dus voor die klem geen gaten in de laadvloer te boren.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door p@rick »

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jovdt
Berichten: 287
Lid geworden op: 15 jan 2006, 21:22
Woonplaats: gegeraardsbergen

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door jovdt »

Goed idee....Voor de rest spanbanden voor en achter en ingeveerd opspannen of gewoon vastzetten zonder spanning op de veren?
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door Man in Black »

Best zonder spanning op de veren, bv boven de dwarse verbinding veerpoten.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door p@rick »

Man in Black schreef:Best zonder spanning op de veren, bv boven de dwarse verbinding veerpoten.
Ik trek 'm inderdaad nooit echt in de veren.
Voor achteraan zou ik dit wel durven riskeren, op voorwaarde dat ik het kan gebruiken terwijl de zijkoffers aan de moto hangen (dus spanriemen wat steiler naar beneden zien vast te maken, desnoods met twee van deze vloerverankeringen die ik kan monteren op de bodemplaat.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door Man in Black »

Ik heb vorige zomer wat gezocht naar goede functionele spanriemen en toen deze gekocht:
-haken met veiligheidsklepje zodat ze nooit kunnen los geraken met bv inveren van de motor
-en bovenaan een riem om bv gemakkelijk rond frame of vorkpoot te bevestigen.
-voldoende brede riemen van goede kwaliteit

http://www.optitune.nl/38mm-spanband-me ... n-soft-tye" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door p@rick »

p@rick schreef:
Man in Black schreef:Best zonder spanning op de veren, bv boven de dwarse verbinding veerpoten.
Ik trek 'm inderdaad nooit echt in de veren.
Voor achteraan zou ik dit wel durven riskeren, op voorwaarde dat ik het kan gebruiken terwijl de zijkoffers aan de moto hangen (dus spanriemen wat steiler naar beneden zien vast te maken, desnoods met twee van deze vloerverankeringen die ik kan monteren op de bodemplaat.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
motorijder
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jan 2013, 16:57
Locatie: Belsele

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door motorijder »

bij RAD hebben ze goed materiaal ik heb daar de goedkoopste steadystand van. voordeel die roesten niet tegenover die die gemaakt zijn van buizen en overschilderd. als je spanbanden koopt koop er dan waarvan de haak vergrendeld zo kan je deze ook bij RAD kopen met een automatch oprolsysteem. ik maak ook steeds gebruik van lussen omdat die niet bewegen en zo ik dan geen schade heb nadien. lussen koop je ook bij RAD. verder maak ik gebruik van twee aluminium oprij rampen een voor de motor en een voor zelf op te lopen. en mijn rampen zijn met haken die pikken vast in mijn goot achteraan of bij mijn bakaanhanger achter het achterluik als het open staat. voordien had ik er die ik gewoon op de aanhanger legde maar die is ooit weggeschoten en sindsdien gebruik ik die niet meer. mijn aluminium van 2 meter heb ik bij mijn aanhangwagen verdeler gekocht voor 89 euro stuk. je kan natuurlijk altijd een bandje spannen aan je oprijramp voor de veiligheid. een van mijn volgende aankopen zal zeker van die bevestingsrails zijn dat lijkt mij iets handig en men kan die haken op verschillende plaatsen vast hangen. met de spanbanden over het wiel heb ik nog geen ervaring maar het lijkt mij ook nog wel iets om aan te kopen. ik ben van mening als de motor toch op een aanhanger moet dan kan je het beter goed doen, want als hij los komt dan kost veel meer dan de aankoop van goed bevestigingsmateriaal. ik heb hier wel 5 a 6 soorten spanbanden liggen maar gebruiken doe ik ze niet meer omdat die haken geen beveiliging slotje hebben en als ze wat loskomen dan kan de haak van zijn bevestiging komen.
nog een tip als je zo een band gebruikt dat over je stuur gaat dan mag je geen spanbanden gebruiken met ratel want je kan daarmee je stuur krom trekken.
hier vindt je van alles en men levert snel aan huis: http://www.rad.eu/nl/x5/transporteren-m ... 26/p/1/v/l" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook met een scooter rijdt men nog motor :-) huidige motor F800R
motorijder
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jan 2013, 16:57
Locatie: Belsele

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door motorijder »

Man in Black schreef:Ik heb vorige zomer wat gezocht naar goede functionele spanriemen en toen deze gekocht:
-haken met veiligheidsklepje zodat ze nooit kunnen los geraken met bv inveren van de motor
-en bovenaan een riem om bv gemakkelijk rond frame of vorkpoot te bevestigen.
-voldoende brede riemen van goede kwaliteit

http://www.optitune.nl/38mm-spanband-me ... n-soft-tye" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
dit is ook wat ik nodig heb en heb ze nu gezien bij RAD met een automatisch oprolsysteem. dat veiligheidsklepje is heel belangrijk heb ik geleerd toen onderweg mijn haak plots was los gekomen.
de haken die we hier zijn zijn de ideale voor als je een stuurband gebruikt. bedankt voor de tip.
Ook met een scooter rijdt men nog motor :-) huidige motor F800R
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door eiRTee »

p@rick schreef:Ikzelf gebruik al een paar jaar deze klem, gekocht via de webshop van http://www.moto5.be" onclick="window.open(this.href);return false; en enkele dagen later mooi thuis afgeleverd.
Had er tegelijk deze oprijramp bijgesteld.
heb ondertussen deze in mijn bezit

dank voor alle info
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Steadystand (wielklem) voor op aanhangwagen

Bericht door Man in Black »

Riemen met zogenoemde ratchet systeem vind ik persoonlijk niks voor motorbevestiging, hetzelfde voor het oprolsysteem.
Die dingen zijn redelijk zwaar, onder het rijden draaien en bewegen die dingen alle kanten op, en in het ergste geval slaan ze tegen de motor.
Ik gebruik ook nooit open haken om in te haken, van diegene die meestal aan een remork zijn gelast. Altijd aan een dichte oog of ergens rond de carrosserie van de remork.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Plaats reactie