Fuzeblock vraagje

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Fuzeblock vraagje

Bericht door J@n »

Ik ben van plan om een Fuzeblock te plaatsen om bijkomende Led lampen, Stebel Nautilus, GPS, usb-socket, ... "proper" te kunnen aansluiten.
Die Fuseblock is al voorzien van een 30A relais. Als je bijkomende verlichting of een Stebel zonder Fuzeblock aansluit dan voorzien je een relais op elk circuit.
Nu mijn vraag: Moeten die relais ook voorzien worden als je alles aansluit op de Fuzeblock?
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Fuzeblock vraagje

Bericht door Dirk Pauwels »

Neen, je koopt een fuzeblock voor de simpeler bekabeling, dus geen extra relais meer nodig. Nadeel: elk circuit kan max 10A = 120W aan. Dus heb je iets dat meer power nodig heeft, moet je alsnog apart zonder de fuzeblock via een relais gaan, ook al heeft de fuzeblock een 30A relais. dus als je verstralers aansluit bv wel even checken of je onder de 120W blijft. Leds sowieso geen probleem.
Vergeet ook de zekering tussen contact en fuzeblock niet als je geschakeld wil werken, wat ook de bedoeling is denk ik.
Verder bij aansluiten van accessoires is nog altijd de regel dat je de capaciteit vd alternator niet mag overschrijden, de fuzeblock kan 360W aan, denk dat bijna elke alternator dat aankan, maar je hebt ook nog je normale verbruikers die niet via de fuzeblock lopen, dus hier ook weer even vermogen optellen. Op een 2004 GS1200 zit bv een 40A dynamo, dus 480W, op een GSA staat een 55A, dus 660W.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Fuzeblock vraagje

Bericht door J@n »

Bedank Dirk voor je duidelijk en uitgebreid antwoord. :thumbleft:
120W is sowieso geen probleem, ik ben niet van plan om daar een frietketel aan te hangen. :grin:
De + naar de batterij (30A) en de trigger (3A) worden inderdaad gezekerd.
Plaats reactie