PMR zender

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
robbietuff
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2005, 17:32
Locatie: Genk

PMR zender

Bericht door robbietuff »

Ik kocht onlangs een Cobra 725 zender en zou dit toestel graag op mijn R1100RT monteren. Zijn er op het forum mensen die dit reeds gedaan hebben? Is het mogelijk om enkele foto('s) op het forum te zetten?
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

Misschien wat méér info ...
in combinatie met welke intercom ?
zit er een headset bij ?
PTT of VOX ?
andere gewenste optie's ?
....
IC
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2005, 12:29
Locatie: Bornem

Re: PMR zender

Bericht door IC »

robbietuff schreef:Ik kocht onlangs een Cobra 725 zender en zou dit toestel graag op mijn R1100RT monteren. Zijn er op het forum mensen die dit reeds gedaan hebben? Is het mogelijk om enkele foto('s) op het forum te zetten?
Hetgene dat je kan doen is een headset voor op de motor kopen voor uw portofoon. Gans deze uitrusting steek je dan in uw vest en helm, hierbij is er geen montage op de motor nodig. Ik heb de mijne gekocht via internet erconline.nl maar ik ben vrij zeker dat ze dat ook verkopen bij moto200 in Gent.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Wie kent er dit toestel?
TTI PMR 500-TX
Afbeelding

lijkt me interessant en gemakkelijk weg te steken.

meer info kan je hier vinden
http://www.gtv.be/incl/products/telecom ... 500TX.html
Thx :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
IC
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 okt 2005, 12:29
Locatie: Bornem

Bericht door IC »

ziet er inderdaad wel compact uit, maar ik heb sterk mijn twijfels of deze compatibel is met helmsets e.d.
er zijn verschillende merken die van die pmr's verkopen maar zij zijn zeker niet compatibel met elkaar.
dit heb ik zelf moeten ervaren waardoor ik twee sets portofoons heb moeten kopen en waardoor ik zeer beperkt was in de keuze van intercom systeem.
als je plannen hebt in die richting is het een kwestie van eerste zeker te zijn dat gans de uitrusting met elkaar compatibel is ...
U goed informeren voordat je iets koopt kan u veel hellende besparen.
dirk bruijns
Berichten: 432
Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
Locatie: 2845 Niel
Contacteer:

Bericht door dirk bruijns »

De meeste ALAN en Kenwood toestellen zijn compatibel met elkaar, dwz hebben dezelfde externe aansluitingen (2xjack).
Als de PMR niet compatibel zou zijn, is het perfect mogelijk om een verloopstekkertje te maken, waar éénder welk systeem kan op aangesloten worden.
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Bericht door eiRTee »

(bijna) alles is aansluitbaar op eender wat.
Kort verhaal: had mij een Starcom aangekocht en nadien vroeg ik om mijn cobra PMR daarop aan te sluiten. Volgens winkelier ging dat niet en wou hij mij een duurder model laten aankopen. Eén stuk dat duurder was dan mijn 2 PMR's samen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan en ben ik terecht gekomen bij http://www.rse-electronics.com/
Deze persoon geeft U uitleg van A tot Z en zal je niets verkopen als het niet nodig is want ik had een geschikt kabeltje in mijn bezit en ben dus gered zonder kosten.
Ga er eens langs of contacteer hem en zeg dat ik (Hugo) je gestuurd heb. Vriendelijkheid en service gegarandeer
Plaats reactie