Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Koppel!! »

Hoe zit 't nu, mag het of mag het niet :?:

Ben hier enkele jaren geleden quasi verketterd omdat ik op vragen van mensen antwoorde met een link naar m'n winkel, en nu zie ik dat men hier gewoon volop nieuwe artikelen zit aan te kondigen :shock:
Voor mij niet getalen, maar mag ik dat dan ook, of is er een voorkeursbehandeling :?:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Bob »

Heel terechte vraag van Koppel!!
Voorkeursbehandeling - mocht die er al zijn - is sowieso onaanvaardbaar, dus maar beter duidelijke afspraken voor iedereen. Mij stoort een beetje publiciteit niet, als 't maar duidelijk is dàt het publiciteit is. Een afdeling "commerciële mededelingen" zou soelaas brengen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door the riding man »

Bob schreef: Een afdeling "commerciële mededelingen" zou soelaas brengen.
Hier sluit ik me volledig bij aan, dan is het voor iedereen duidelijk. Eventueel kan er door de forumadministrator ook een extra voorwaarde opgelegd worden dat je bv 3maand lid moet zijn alvorens in die afdeling te mogen posten. Om te voorkomen dat mensen zich enkel gaan registreren om hun handelsaktiviteit te promoten.

Koppel,
Losstaand van het feit dat ik dus volledig achter je opmerking sta, vind ik het wel kinderachtig dat je dit ook nog vermeld hebt in Luc Boxer zijn topic. Het hier vermelden brengt het genoeg onder de aandacht.
Laatst gewijzigd door the riding man op 19 mar 2015, 08:28, 3 keer totaal gewijzigd.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
Flat Twin Power

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb ook geen problemen met een commercieel hoekje. Iedereen kan er wel bij varen als je op zoek bent naar een nieuwe vest, broek, enz. Wel uiteraard alleen maar motor gerelateerd.
WILBIKE
Berichten: 251
Lid geworden op: 29 dec 2008, 17:58
Woonplaats: Wommelgem
Locatie: Antwerpen

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door WILBIKE »

Volledig mee eens, handelsactiviteiten horen niet thuis op een clubforum, een eigen website voor reclame brengt soelaas...
Vele fora hanteren wel de mogelijkheid tot adverteren als sponsor aan de club. Hiervoor voorziet men dikwijls plaats op de intro van de website maar ontziet men het forum. Popups, te pas en onpas verschijnende gerichte meldingen of overdaad aan aanbiedingen en logo's maken dat er meer bezoekers afhaken dan je wel denkt...
Enkele jaren geleden toonden bezoekersmetingen op eigen website ten voordele van een doelgroep dit duidelijk aan, reclame is niet steeds zaligmakend indien niet juist gedirigeerd. Niet onmiddellijk maar na enkele maanden toonden de cijfers verontrustende daling om stilaan weer positief te lopen na het weghalen van de ongepaste overdaad. Conclusie; niet iedereen zit te wachten of is gediend met (verdoken) reclame/verkoop en vele vaste bezoekers mijden bewust de spots of ergeren er zich aan. Ook de toepassing of toelating moet voor iedereen hetzelfde behandeld worden, een website beheren is één, bezoekers aantrekken twee maar zeker zo belangrijk is de 'juiste' bezoekers houden door gepaste moderatie!

Met welgemeende motorgroet,
Wilbike :wink:
Lid BMW MC Vlaanderen...
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door GStephen »

+1

Mare euhm...

Zou dit topic niet beter passen in de "suggesties en feedback" afdeling?
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Glenn1986
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 mar 2015, 20:46
Woonplaats: Lebbeke

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Glenn1986 »

Recentelijk werd ik hier ook over aangesproken.
Heb dan ook maar wijselijk alles verwijderd.
Een beetje duidelijk zou inderdaad vele frustraties weghelpen. Ik zit hier ook soms op men tanden te bijten als ik zie dat iemand commercieel getinte topics maakt.
Ik sluit me hier volledig aan bij koppel.

Groeten
http://www.allroadmoto.be" onclick="window.open(this.href);return false; - Allroadmoto op Facebook
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door luc boxer »

Volledig mee voor een afdeling commerciële mededelingen, de BMW MC VL kan er zelfs nog een voordeel aan hebben.
Met bijvoorbeeld als voorwaarden moet je lid zijn van de BMW MC VL en moet je het Clubjournaal heel het jaar sponseren zo heeft de club er ook nog wat aan, en kunnen de forum gebruikers hier van het extra mee genieten.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Dirk Pauwels »

Mijn mening is gekend, ook eens met Koppel, iedereen gelijk voor de wet.
Er is een "te koop" onderdeel voor de particulieren, waarom geen commercieel hoekje dan? Geen interesse, dan laat je de kelk aan jou voorbij gaan, wel interesse dan weet je waar zoeken....
Denk zelfs dat ik een ander topic (sorry - zijkoffer topic wat vervuild) een beetje de stok in het hoenderhok gegooid heb, alleen zaten er precies geen moderators in het 't kot, want die zwijgen als vermoord....Teveel werk wss.... 8-)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Jo De Paepe »

Ik heb totaal geen boodschap aan reclame op het forum.
Stilaan beginnen de posts van Luc Boxer over zijn Nederlandse connectie met Toolboxen ,hemden ,stickers ;termisch ondergoed etc me de strot uit te komen.
Wat voor mij wel kan is een link in een post naar een commerciele website vb Boxerpower , Koppel zijn marchandise etc .
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door alfa »

Wat als ik graag een mening wil van bepaalde(merk) motorschoenen of helmen,kleding, enz..,
Dikwijls word er naar een of ander winkel verwezen vb; RAD
Zonder een merk te noemen zal dat moeilijk gaan.
BMW R1100R zonder KFR
J@n
Berichten: 347
Lid geworden op: 10 sep 2010, 09:29
Woonplaats: Baal
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door J@n »

Dat Koppel! en Glen1986 een webshop hebben is mij duidelijk. En zelf zelfstandige zijnde kan ik die zin voor ondernemerschap alleen maar toejuichen.
Maar de rol van Luc Boxer is mij niet echt duidelijk. Wat is eigenlijk de link met de Nederlandse firma Boxerpower?
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door GSrijder »

J@n schreef: Maar de rol van Luc Boxer is mij niet echt duidelijk. Wat is eigenlijk de link met de Nederlandse firma Boxerpower?
Een %tje op de verkoop :-)

Glenn en Koppel hebben inderdaad hun eigen webshop, zijn beide gepassioneerde motorrijders, al dan niet (meer ) BMW. Hier zou geen probleem mogen zijn met een linkje naar hun website. Het komt hen en ons alleen maar ten goede. Beide zitten trouwens niet echt in elkaars vaarwater, de ene heeft merken die de andere niet aanbiedt en vice versa.

Er is toch niks verkeerd als iemand iets zoekt er dan via een link wordt verwezen naar de webshop van beide collega's. We zijn hier toch op het forum om elkaar te helpen.

Van Koppel is het hier op het forum algemeen geweten dat hij een webshop sinds enkele jaren heeft en velen zijn er al mee gebaat geweest.
Ik plaatste de link van Glenn onlangs om deze beginnende ondernemer van grond te helpen, werd er meteen heftige kritiek op geuit door een paar lichtgeraakte zieltjes. En nee ik heb er geen percentje op, het is gewoon een toffe werk collega die ik met plezier verder help.

Hoeveel wordt er niet verwezen naar Wunderlich en/of Touratech, da's toch ook op de één of andere manier sluikreclame
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Geert_GS »

GSrijder schreef:
Glenn en Koppel hebben inderdaad hun eigen webshop, zijn beide gepassioneerde motorrijders, al dan niet (meer ) BMW. Hier zou geen probleem mogen zijn met een linkje naar hun website. Het komt hen en ons alleen maar ten goede.
Er is toch niks verkeerd als iemand iets zoekt er dan via een link wordt verwezen naar de webshop van beide collega's. We zijn hier toch op het forum om elkaar te helpen.

Hoeveel wordt er niet verwezen naar Wunderlich en/of Touratech, da's toch ook op de één of andere manier sluikreclame
Volledig mee eens,Rony.

Het zal niet de eerste en ook niet de laatste keer zijn dat ik bij één van hen koop of in de toekomst iets zal kopen.
BMW Club forum of niet,er zijn hier velen op het forum dat zelfs geen lid zijn van BMW Club Vlaanderen en zij kunnen hier dan
ook hun gading vinden of eventuele informatie inwinnen.

Daarbij,waarom mag Luc Boxer wel iets te koop aanbieden met links op het forum en de anderen niet?
Niets persoonlijk,Luc.

Eerlijk is eerlijk en geef de anderen ook de kans en open dan zowel voor hen als Luc een "Commercieel" topic.
Zoals al eerder vernoemd kunnen diegenen die hier niet voor geïnteresseerd zijn deze topic over slaan.

Ik koop liever iets bij mensen die zelf gepassioneerd motorrijder zijn en hun producten degelijk kennen en zelf getest
hebben dan bij één of andere verkoper die zijn verkoopbonus maar wil opkrikken.

Er zijn nog andere goede merken dan alleen maar BMW gerelateerde producten.
Greetz,Geert
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Relax »

Wat voor de éne geldt moet ook voor de andere kunnen, logisch. Daarom vind ik het ook een goed idee zoals op het Nl GS-forum om een commercieel topic aan te maken, maar ik meen dat dit op weerstand stuit van de club aangezien zij menen dat er dan 'onder de duiven' geschoten wordt van zij die adverteren in het clubblad. Misschien beide linken: je kan hier je waar aanprijzen als je ook adverteert?

Philip, je werd voor zover ik mij herinner niet afgefakkeld omdat je je winkel aanprees, maar omdat je én een webwinkel had én moderator was. Men vreesde hier voor belangenvermenging, in mijn ogen onterecht, maar de mogelijkheid alleen al volstaat om met verdachtmakingen te gooien, naar club en naar jou.

Even een mod attenderen op dit topic.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Frank K »

voorstander van aparte commerciële mededelingen. Kan je negeren als het je niet aanspreekt.
Ik vind ze wel leuk om te volgen....
En dan stopt deze discussie eens en voor altijd.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Relax »

Ik heb dit onderwerp bij de mods bekend gemaakt, dus reken ik op een reactie.
Dat is iets waar zij niet over gaan, dus kan ff duren voor de clubtop geconsulteerd is. En dan hangt het af van in welke mate die extreem blauw-wit (geen apart topic) of normaal blauw-wit (wel topic) gekleurd is. En dan vrees ik er voor.
I respect your opinion. But I don't give shit.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door jakke »

Met een apart topic, met een verwijzing naar, heb ik geen probleem. Die constante verkoop van één en dezelfde begon serieus mijn kl*ten uit te hangen. Ben blij dat daar eindelijk eens tegenin gekomen is. :roll:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Relax »

Kijk er dan niet naar.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Relax »

Zo, nog eens gemeld met verzoek om een reactie.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Koppel!! »

Toevallig nog is dit draadje doorgelezen, blijkt toch dat het bestuur/de Mod's hier vele mee gedaan hebben :roll:
En nee of ja kan ik accepteren, maar dat men er zelfs niet op wil reageren vind ik bijzonder hautain, vooral sinds er ondertussen (1 jaar na datum) nog altijd geen verandering is de situatie is gekomen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Relax »

De mods kunnen het alleen maar melden, maar verder vind ik het ook droevig.

De voorzitter van deze club is dusdanig BMW-gekleurd dat ik me wel kan voorstellen dat ie niet van wat anders wil weten dan clubgebonden handelaars, maar een antwoord, zelfs in die zin, zou wel zo netjes zijn.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Lukas »

Relax schreef:Kijk er dan niet naar.
Dat is niet steeds even gemakkelijk. Verkooptopic staat soms vol boxerpowerspul.

@ Koppel
Zolang het niet 'verboden' is en anderen het ook doen, moet je je misschien niet inhouden...
Dus, KLIM op je bureaustoel en posten maar.
(Maar niet tevéél want dat irriteert mij en dan KLIM't m'n bloeddruk)
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Léon »

Wat kan het een mens schelen dat er reclame gemaakt wordt, laat de commerçanten toch hun ding doen. Natuurlijk aan een flinke korting voor de leden :mrgreen: . Wat is het verschil met het verkopen van tweedehands spullen? Ijzerfretten is schadelijk voor de gezondheid.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Commerciële meldingen in "verkoop" topic?

Bericht door Relax »

Dat heb ik hierboven al uitgelegd. Ze hebben adverteerders en vinden dat deze 'achteruit gesteld' worden als er andere handelaars op het forum mogen adverteren. Flauwekul, imho, de club is er tenslotte voor de leden, niet omgekeerd en niemand houdt die adverteerders tegen om hetzelfde te doen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Gesloten