GPS & MP3 speler aansluiten op helmspeakers

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

GPS & MP3 speler aansluiten op helmspeakers

Bericht door dbr »

Hallo,

ik heb nu een Garmin SPIII waarvan ik de spraak kan beluisteren via kabeltje en speakers ingebouwd in een BMW system IV. Ik zou daarnaast ook graag muziek willen beluisteren uit een MP3speler of van een (draagbaar) radiotje. Liefst zou ik de heleboel kunnen wegstoppen in bvb een tanktas en zou het geheel bij voorkeur werken op batterij(tjes). Communicatie met een duo of andere moto hoeft niet !
Is een systeem als de autocom easy-rider een goeie oplossing ? Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Groeten,

Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: GPS & MP3 speler aansluiten op helmspeakers

Bericht door p@rick »

dbr schreef:Hallo,

ik heb nu een Garmin SPIII waarvan ik de spraak kan beluisteren via kabeltje en speakers ingebouwd in een BMW system IV. Ik zou daarnaast ook graag muziek willen beluisteren uit een MP3speler of van een (draagbaar) radiotje. Liefst zou ik de heleboel kunnen wegstoppen in bvb een tanktas en zou het geheel bij voorkeur werken op batterij(tjes). Communicatie met een duo of andere moto hoeft niet !
Is een systeem als de autocom easy-rider een goeie oplossing ? Of zijn er nog andere mogelijkheden ?

Groeten,

Danny
Danny,
Had je me dat tijdens de kastelenrit gevraagd hé...
Ik heb een Autocom (wel een pro7) met daarop alles aangesloten : radio, iPod, gps en gsm. En weet je wat 't leukste is... : alles marcheert perfect !
Op de Easy Rider kan je twee headsets aansluiten, het toestel heeft ook een phone en een music input. Op die twee inputs kan dus een gps en een mp3 player aansluiten.
Let wel, de Easy Rider levert alleen mono-muziek. Als je stereo wil (wat toch altijd leuker is om naar te luisteren in een helm) moet je ofwel de active rider, oftewel de Pro nemen.
De Easy en de Pro werken met zowel een 9volt-batterijtje als de 12v boordspanning, de Active enkel met de 12V.
Ik heb je privé-mail adres nog, ik stuur je de catalogus van Autocom even door, daarin staat alles wat je wil weten.
Als je een demootje wil, kunnen we altijd eens afspreken...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Jongens....en meisjes 8)

Ik ben terug overgeschakend naar mijn oude Sony-Discman omdat het geluidsvolume van die MP3-spelertjes niet toerijkend was. Nu kan ik naar hartelust het volume weer volle bak zetten. :wink:
Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Martin M. schreef:Jongens....en meisjes 8)

Ik ben terug overgeschakend naar mijn oude Sony-Discman omdat het geluidsvolume van die MP3-spelertjes niet toerijkend was. Nu kan ik naar hartelust het volume weer volle bak zetten. :wink:
Groeten.
Martin,
Ik heb een iPod aangesloten, en het volume dat dat ding levert is voor mij méér dan voldoende voor in de helm. Akkoord, de radio kan (veel) luider, maar er zijn grenzen aan de gastvrijheid van mijn oren.....
Ben nu wel akkoord dat het volume van veel van die Blokker- Kruidvat- en aanverwante spelertjes echt wel aan de lage kant is. Mijn minidisk-player van Sony daarentegen gaf wél een bevredigend geluidsniveau maar door de beperkte capaciteit van zo'n schijfje (max. 80 minuten) ben ik tot algehele tevredenheid overgeschakeld op zo'n Apple iPod.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Het geluidsnivo van de iPod kan je makkelijk aanpassen in iTunes.
iPod aanklikken, liedjes aanklikken (let wel: sommige hebben meer nodig dan andere om ongeveer hetzelfde volume te behouden, om dus tijdens het rijden niet te moeten prutsen), schuifknop naar rechts bewegen en "ok". Done.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Relax schreef:Het geluidsnivo van de iPod kan je makkelijk aanpassen in iTunes.
iPod aanklikken, liedjes aanklikken (let wel: sommige hebben meer nodig dan andere om ongeveer hetzelfde volume te behouden, om dus tijdens het rijden niet te moeten prutsen), schuifknop naar rechts bewegen en "ok". Done.
Voor de iPod bestaan er allerlei accessoires, zo ook een rf-afstandsbediening waarmee je de voornaamste functies van de iPod kan uitvoeren, zelfs wanneer je je iPod in je topcase hebt verstopt, of onder je zadel. Een groot voordeel dus vergeleken met andere (infrarood) afstandsbedieningen.
Wat dat aanpassen van het geluidsniveau betreft : dat kan inderdaad, maar het volume van een zacht nummer verhogen heeft ook een invloed op de geluidskwaliteit ervan.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Just Patrick, maar die vervorming is volgens mij van die aard dat je het niet of nauwelijk hoort op de motor. Ik heb alleen de indruk ietwat ruis te horen.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Relax schreef:Just Patrick, maar die vervorming is volgens mij van die aard dat je het niet of nauwelijk hoort op de motor. Ik heb alleen de indruk ietwat ruis te horen.
Op de moto is dat inderdaad van minder belang, maar ik sluit mijn iPod ook aan op de stereo-installatie in de living, en daar merk je dat wél.
Maar swat, da's natuurlijk ieder zijn eigen mening. Ik ben in ieder geval laaiend enthousiast over de iPod, zowel op de moto als in de huiskamer.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Ik anders ook wel hoor.
In de huiskamer gebruik ik nog de goeie ouwe cd's of antieke platen. In de auto is het ook van-den-iPod-gedoe, met cassette-adapter. Daar hoor ik de ruis dus wel.
Plaats reactie