garmin bestanden kunnen niet geopend worden op pc
Moderator: GVN
-
the riding man
garmin bestanden kunnen niet geopend worden op pc
Het probleem is dat mijn pc geen enkel gps bestand kan openen. Of ik nu een route krijg doorgemaild, of hem zelf ergens download maakt geen verschil. Ik wil het bestand downloaden en krijg de foutmelding "toepassing is niet gevonden". Vroeger kon ik op mijn oude pc met oudere windows versie kon ik nog kiezen voor "openen met" waarbij ik dan zelf een programma kon gaan selecteren om het bestand te openen, maar die mogelijkheid lijkt in windows 8 niet te bestaan, of ik weet niet hoe het moet. Basecamp staat geïnstalleerd en werkt prima. Maar de bestanden worden dus niet gelinkt met basecamp en kunnen niet worden geopend, zelfs niet eens worden gedownload. Hoe krijg ik dit opgelost?
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
-
Flat Twin Power
Re: garmin bestanden kunnen niet geopend worden op pc
Het is natuurlijk moeilijk om van op afstand zonder uw pc te zien een oplossing aan te reiken. Gezien je geen route kan downloaden ligt het dus niet aan basecamp maar eerder aan uw pc. Heb je al bij het downloaden eens gekozen voor "opslaan als" in plaats van bijvb dubbel klikken om te downloaden ? Ik heb windows 8.1 en bij mij werkt de functie openen met wel.
-
PeterGT
- Contacteer:
In windows 8(.1) werkt dat bijna hetzelfde, maar net iets anders.
Kies via rechtermuisknop 'openen met', zoals je al probeerde. Je krijgt dan een lijst van programma's, maar niets te zien ivm BaseCamp. Je ziet daar wel een knop 'bladeren' naar toepassing.
Ga daar naar "C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp". Kies "Basecamp.exe" en geef aan om dit programma in de toekomst ook daarvoor te gebruiken. Dat moet je probleem oplossen ...
Kies via rechtermuisknop 'openen met', zoals je al probeerde. Je krijgt dan een lijst van programma's, maar niets te zien ivm BaseCamp. Je ziet daar wel een knop 'bladeren' naar toepassing.
Ga daar naar "C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp". Kies "Basecamp.exe" en geef aan om dit programma in de toekomst ook daarvoor te gebruiken. Dat moet je probleem oplossen ...
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
-
the riding man
Allebei bedankt. PeterGT in het bijzonder voor de oplossing. Het werkt!
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
-
philson
Hallo,
ik heb het zelfde probleem en via "openen met" opent mijn pc basecamp maar de route niet en ik kan ook niet basecamp als standaardprogramma instellen voor deze bestanden.
ik heb het zelfde probleem en via "openen met" opent mijn pc basecamp maar de route niet en ik kan ook niet basecamp als standaardprogramma instellen voor deze bestanden.
-
aantzeetje
De route staat in de bibliotheek (Library) van BC. Daar dus even kijken en de route verplaatsen naar een mapje (folder) dat je zelf kiest.
In plaats van de route te openen, sla ze eerst ergens op in een map (bv roadbooks. Bij windows 8 blijven ze ook als zip in de download folder staan c:\downloads\). Open deze map met verkenner en klik rechts op der route. In het venster dat zich dan opent kies je dan voor eigenschappen (properties). Hier zie je dan de openen met (opens with) optie en daar kan je dan het programma kiezen dat je pc moet gebruiken om bv bestanden met .gpx extentie te openen via veranderen (change). Als je daar BC niet ziet staan ga dan te werk zoals PeterGT beschreven heeft. Klik meer opties (more options) - zoeken naar een andere app om deze te openen: "C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp". Kies "Basecamp.exe". Vergeet dan niet op "toepassen" (apply) te kiezen en daarna op OK.
Je kan het ook wijzigen door in windows 8 configuratie ... (control panel) te openen - progammas (programs) - in standaard programmas (default programs) kiezen voor bestand steeds openen met een specifiek programma (make a file type always open in a specific program) - in de lijst die je krijgt .gpx (en/of ook de .gdb nu je toch bezig bent) kiezen, dubbel klikken of bovenaan rechts op programma wijzigen (change program) klikken en laten openen met BC application.
(opm. Bij mij staat alles steeds in het Engels dus moet ik min of meer de NL vertaling raden
In plaats van de route te openen, sla ze eerst ergens op in een map (bv roadbooks. Bij windows 8 blijven ze ook als zip in de download folder staan c:\downloads\). Open deze map met verkenner en klik rechts op der route. In het venster dat zich dan opent kies je dan voor eigenschappen (properties). Hier zie je dan de openen met (opens with) optie en daar kan je dan het programma kiezen dat je pc moet gebruiken om bv bestanden met .gpx extentie te openen via veranderen (change). Als je daar BC niet ziet staan ga dan te werk zoals PeterGT beschreven heeft. Klik meer opties (more options) - zoeken naar een andere app om deze te openen: "C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp". Kies "Basecamp.exe". Vergeet dan niet op "toepassen" (apply) te kiezen en daarna op OK.
Je kan het ook wijzigen door in windows 8 configuratie ... (control panel) te openen - progammas (programs) - in standaard programmas (default programs) kiezen voor bestand steeds openen met een specifiek programma (make a file type always open in a specific program) - in de lijst die je krijgt .gpx (en/of ook de .gdb nu je toch bezig bent) kiezen, dubbel klikken of bovenaan rechts op programma wijzigen (change program) klikken en laten openen met BC application.
(opm. Bij mij staat alles steeds in het Engels dus moet ik min of meer de NL vertaling raden
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
Man in Black
waarom zo moeilijk maken, gewoon BC openen en route importeren, simpel toch?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
aantzeetje
waarom importeren als ze al in je bibliotheek staat?
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820