wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door the riding man »

Weet er iemand een goed adres waar ik mijn r1200rt lc kan laten wrappen met doorzichtige beschermende folie, ten einde te beschermen tegen steenslag e.d?
Ik heb de vraag gesteld aan mijn bmw dealer en die zei dat ik best geen kant en klare kit kon kopen want al meerdere van zijn klanten waren daar niet tevreden van. Hij heeft me een adres gegeven in de buurt die op maat werken. Ben er langs geweest en ze hebben duidelijk laten verstaan dat ze aan deze moto heel veel werk hebben met al zijn vormen en de richtprijs van 800€ voor de hele moto (waarbij ze zo weinig mogelijk demonteren, de tank bv wordt gewoon zo gedaan zonder demonteren van kuipwerk). Ik heb er geen idee van of dit een gebruikelijke prijs is, maar ik vind dit een berg geld. Ze hebben dan nog gezegd dat dit een vriendenprijsje is omdat ik van de bmw dealer ben doorgestuurd, normaal zou het nog meer zijn.

Iemand een betaalbare oplossing? Ik ben van de kustregio. Als ik ergens zou kunnen gaan waar ik er kan op wachten dan maakt het niet uit waar het is, mag zelfs de andere kant van België of zelfs over de grens zijn. Als hij zou moeten achterblijven (liever niet) dan moet het wel in de buurt zijn.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door alfa »

http://www.paintrestore.nl/wrap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal ook wel in transparante spuitbusjes bestaan.
BMW R1100R zonder KFR
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door the riding man »

Die is volkomen nieuw voor mij Alfa, nog nooit van gehoord. lijkt me op het eerste zicht wel interessant. Zelf ervaring mee?
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door alfa »

Neen, maar wel al gezien op breed achterwielkast van sportwagen en ging volgens bestuurder 3 jaar mee.
Diende als bescherming tegen zand en steenslag (beurs van autotuning)
BMW R1100R zonder KFR
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door JohanH »

Ik heb er de kit van Wunderlich laten opzetten bij mijn dealer bij de aankoop van mijn RT
http://www.wunderlich.de/shop/en/ventur ... set-1.html

Al ga je dit hem geen 2de keer meer moeten vragen :-) heeft er 3.5 uur werk aan gehad....
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door Werner Von C. »

Kontakteer eens Wax-It => http://www.wax-it.be/ :thumbright:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
incognito
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 mar 2015, 09:52
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door incognito »

Eveens set van wunderlich laten plaatsen bij aankoop vorige maand.
Detail,er is geen folie bij voor de koffers. :-(
Dealer heeft set van BMW genomen.
Is inderdaad tijdrovend werk,maar het resulaat mag gezien worden. :grin:
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door the riding man »

incognito schreef:Eveens set van wunderlich laten plaatsen bij aankoop vorige maand.
Detail,er is geen folie bij voor de koffers. :-(
Dealer heeft set van BMW genomen.
Is inderdaad tijdrovend werk,maar het resulaat mag gezien worden. :grin:
Als het resultaat goed is, zou het net niet gezien mogen kunnen worden :mrgreen:

Ik ben overtuigd, als ik de prijs van de set van wunderlich vergelijk met die van het maatwerk dan is mijn rekening snel gemaakt. Met veel geduld, water/dreft, en nen haardroger zou het moeten lukken normaal.
De koffers doe ik dan wel apart, jammer dat ze die er niet ineens bij doen dan.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door ®win »

Neem eens contact op met Boxerpower. Zitten in Yerseke Zeeland NL, net over de grens.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door jakke »

Ik wil nu niet de advocaat van de duivel spelen, maar waarom zou je nu heel uwe moto laten inpakken met een doorzichtige folie? Enkel om te beschermen tegen steenslag en dergelijke. Als je er een aantal jaren mee gaat rijden in weer en wind, ga je dat ook wel zien mijn ged8. Ga ja daarna dan weer een inpak laten doen? Als je het nu nog in een andere kleur zou laten doen. Alé, ieder zijn goesting natuurlijk. Ik zie daar in geen enkel geval het nut van in. Je kan hem evengoed in de living laten staan met een hekje rond, dan kan er niemand tegen lopen. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door Relax »

Dat komt nog, als 'm ingepakt is.
I respect your opinion. But I don't give shit.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door alfa »

Kan je beter meer vernis op die plaatsen laten spuiten (of zelf)
Zijn er strepen of putjes in terug een beetje mat zetten en nieuwe vernis erop.(word ook gedaan bij auto tuning)
Voorzijkant en bovenkant van mijn koffers staat een dikkere vernislaag op.
BMW R1100R zonder KFR
the riding man
Berichten: 224
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:21
Woonplaats: aant zeetje
Locatie: West vlaanderen

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door the riding man »

Ik kreeg nog een mail van Roadblock te Oostende, diegene waar ik prijs gevraagd had voor mijn moto te wrappen. Hij schreef dat hij na het nogmaals bekijken een te lage prijs had gemaakt wegens de moeilijke contouren van deze motorfiets. Het komt op 900€ + 189€ btw. 1089€ alstublieft! :roll:

Dus de beslissing was heel snel gemaakt, dankzij de info in dit topic. Heb de complete set van Wunderlich besteld + de zijkoffers bij Boxerpower. Helemaal de eerste keer is het niet ik zoiets zelf ga doen. Heb vroeger al eens mijn ktm adventure helemaal gewrapt, was toen wel met tekening en andere kleuren erop. Was redelijk mooi resultaat maar wel lang werk. Echt lang, heb veel moeten bijwerken met de warme lucht blazer om het in vorm te krijgen toen. Heb er toen meer dan 4uren aan bezig geweest en was dan nog zonder koffers.
Nu aan deze moto ziten veel meer vormen en lijnenspel en het moet echt super strak erop plakken zonder luchtbellen, zonder vuiltje aan de onderkant, want gezien het transparant is zie je er alles door. Dus ik hou mijn hart al vast.
- R1200rt 2015 voor de toerritjes, daguitstappen en vakantie's
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door alfa »

the riding man schreef:Ik kreeg nog een mail van Roadblock te Oostende, diegene waar ik prijs gevraagd had voor mijn moto te wrappen. Hij schreef dat hij na het nogmaals bekijken een te lage prijs had gemaakt wegens de moeilijke contouren van deze motorfiets. Het komt op 900€ + 189€ btw. 1089€ alstublieft! :roll:

Dus de beslissing was heel snel gemaakt, dankzij de info in dit topic. Heb de complete set van Wunderlich besteld + de zijkoffers bij Boxerpower. Helemaal de eerste keer is het niet ik zoiets zelf ga doen. Heb vroeger al eens mijn ktm adventure helemaal gewrapt, was toen wel met tekening en andere kleuren erop. Was redelijk mooi resultaat maar wel lang werk. Echt lang, heb veel moeten bijwerken met de warme lucht blazer om het in vorm te krijgen toen. Heb er toen meer dan 4uren aan bezig geweest en was dan nog zonder koffers.
Nu aan deze moto ziten veel meer vormen en lijnenspel en het moet echt super strak erop plakken zonder luchtbellen, zonder vuiltje aan de onderkant, want gezien het transparant is zie je er alles door. Dus ik hou mijn hart al vast.
Tip uit bus wereld, altijd vanuit een tip beginnen als die is uitgelijnd en voor rondingen een rubber van 7cm op 5cm.
Van tip in een boog* altijd verder wrijven.
* zeer Belangrijk
Succes
BMW R1100R zonder KFR
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: wrappen (doorzichtige folie) r1200rt lc

Bericht door wooter »

Ik heb doorzichtige folie op mijn zijkoffers en zou het nooit meer doen...

Op mijn vorige motorfiets zat ik er een paar keer met mijn botten tegen, en dat viel goed uit te poetsen. Op mijn huidige zat ik er het eerste weekend ook een paar keer tegen, en de krassen waren erger want maar zwakke plastic ipv geharde lak, en uit zachte plastic kan je natuurlijk geen krassen uit poetsen.

Volgende keer dus gewoon zonder plastiek...
Plaats reactie