Hoe beveilig jij je motor tegen diefstal?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Karel m
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 sep 2005, 09:23
Locatie: Malderen

Hoe beveilig jij je motor tegen diefstal?

Bericht door Karel m »

Het lijkt me niet slecht om eens van gedachten te wisselen over hoe je best je motor beveiligd tegen diefstal.

Ikzelf heb geen specifieke beveiliging (buiten het stuurslot natuurlijk) maar ga me zeker iets aanschaffen gezien het aantal motordiefstallen de laatsten tijd!

Wat is goed en wat is niet goed? :?: :?: :?:
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Vline
Berichten: 68
Lid geworden op: 30 sep 2004, 07:23
Locatie: Melle

Bericht door Vline »

Een goeie verzekering is al een start mss
Karel m
Berichten: 133
Lid geworden op: 30 sep 2005, 09:23
Locatie: Malderen

Bericht door Karel m »

Da's juist, maar werkt niet echt preventief....
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

U-lock en remschijf slot vanvoor en lange ketting vanachter door die opening in de as, en als het kan vast aan een paal of zo. (Zal zo wel een paar kg extra gewicht zijn dat ik meesleur) Die sloten zijn dus wel van een reputabel merk die volgens testen ietskes langer dan 1 minuut standhouden, maar als ze hem willen meepakken, denk ik dat er niet veel aan te doen is.
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Ik heb enkel een kettingslot.
Maar heb weet van een alarm sysyteem dat ingebouwd zit in de moto.
Van zodra de moto verplaatst zou worden , gaat uw GSM af en geeft hij u de juiste lokatie door.
Kostprijs iets meer dan 500€
Zal eens informeren naar wat meer uitleg :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
dirk-sus
Berichten: 555
Lid geworden op: 29 apr 2005, 15:21
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door dirk-sus »

Remschijfslot en lange ketting en alarm.
Een raad misschien: ketting vast maken en je moto dan plaatsen dat je ketting gespannen sta aan paaltje of iets anders.
Zorg dat de ketting niet op de grond blijf liggen anders gebruikt men een tang. Als de ketting op de grond lig hebben ze bijde handen vrij voor een arm van de tang of kunnen ze beter macht op te tang zetten door gewoon met de voeten de tang toe te duwen.
Beter is nog meerdere moto's aan elkaar vast maken dan nog liefst kop aan kop of achter aan achter.
En plaats je moto zo veel mogelijk in de drukte of in het zicht.
Wat je ook doe er worden er nog gestolen maar ik zeg oe meer je aan de moto vast maakt oe moeilijker je het hun maakt.
Je sluurt dan wel het gewicht iedermaal mee.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
Chrisser
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 apr 2005, 21:05
Locatie: BREE

Bericht door Chrisser »

Ik gebruik een alarm, stuurslot en een dikke ketting waarvan ik er het gewicht graag bij neem, ik leg de moto maw àltijd vast! En dan nog ben ik soms niet gerust met de diefstaltoestanden in het Maasland....

Chrisser
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Zie bij http://www.multitudo.be
Trackstar 499 Euro
Combinatie van GPS en GSM. Klein van afmeting (Luciferdoosje), lichtgewicht (87gr).
Oplaadbare batterij via sigarettenaansteker. Interne GSM en GPS antenne.
Autonoom op back-up batterij gedurende 12 tot 24 uur afhankelijk van het GSM netwerk. Ingebouwde GSM en GPS antennes.
Afbeelding
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

Pvde schreef:Yep,
Zie bij http://www.multitudo.be
Trackstar 499 Euro
Combinatie van GPS en GSM. Klein van afmeting (Luciferdoosje), lichtgewicht (87gr).
Oplaadbare batterij via sigarettenaansteker. Interne GSM en GPS antenne.
Autonoom op back-up batterij gedurende 12 tot 24 uur afhankelijk van het GSM netwerk. Ingebouwde GSM en GPS antennes.
Afbeelding
Houdoe
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik betaal nu jaarlijks een dikke 400€ aan diefstalverzekering, dus lijkt dit me wel interessant.

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
robr1150rt
Berichten: 82
Lid geworden op: 25 nov 2004, 22:34
Locatie: Vilvoorde

Hoe beveilig jij je motor tegen diefstal?

Bericht door robr1150rt »

Aansluitend op al de voorgaande suggestie wens ik nog iets aan toe te voegen.

Wanneer je alleen bent en je verankerd jouw moto met een vast voorwerp steeds opletten dat:

1°)rekening dient te houden van de objectieve afstand van een kraanarm en hem dus verder zet dan een mogelijke lengte van deze arm.

2°) degelijk getest slot gebruikt en een goed verankerd vast voorwerp.

3°) Plaats de motorfiets met zijn langste zijkant zokort mogelijk tegen een
muur, omheining, of een ander niet verplaatsbaar groot voorwerp, waardoor de dader er geen doorgaan kan verkrijgen en hierdoor de motorfiets niet met vier personen kan optillen en verplaatsen.

4°) Hou rekening dat een slot enkel aan een voorwiel of achterwiel geen bescherming biedt.

5°) Doe alles eraan wat een dief niet graag heeft:
a) nooit achterlaten zonder sociale controle. ( veel toezicht)
b) betere en meerdere kwaliteitssloten gebruiken ( meer werk )
c) ' s Nachts onder goede verlichting plaatsen.

Hopend jullie hierbij wat van mijn kennis over gebracht te hebben

Mvg

Rob uit Vilvoorde
J-P
Berichten: 1893
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
Woonplaats: Terneuzen
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Bericht door J-P »

Wij zorgen gewoon dat geen dief ze wil aanraken :lol:

Afbeelding
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Shulty schreef:
Pvde schreef:Yep,
Zie bij http://www.multitudo.be
Trackstar 499 Euro
Combinatie van GPS en GSM. Klein van afmeting (Luciferdoosje), lichtgewicht (87gr).
Oplaadbare batterij via sigarettenaansteker. Interne GSM en GPS antenne.
Autonoom op back-up batterij gedurende 12 tot 24 uur afhankelijk van het GSM netwerk. Ingebouwde GSM en GPS antennes.
Afbeelding
Houdoe
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik betaal nu jaarlijks een dikke 400€ aan diefstalverzekering, dus lijkt dit me wel interessant.

Greetz,
Peter :wink:
Yep,
Ik heb de Trackstar nu bijna 3 weken en momenteel ben ik zeer tevreden van het toestel.
Het voordeel van dit tracking toestel is dat je het ook in de wagen, caravan, boot, jetski enz. kan gebruiken.
Ik heb een Proximus Smile SIM-kaart ( http://customer.proximus.be/nl/Promotio ... ximus.html ) die kan SMS berichten versturen vanuit bijna alle landen, zie Proximus roaming lijsten.
Je kan ten allen tijde met je GSM naar de Trackstar bellen en via SMS geeft hij je de coördinaten. Je kan ook het toestel in een parkeerstand zetten, van zodra men dan je voertuig verplaatst krijg je om de 2 minuten een SMS berichtje met de coördinaten van waar zich je voertuig bevindt en nog veel meer.
Meer info kan je verkrijgen via fluppie
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Shulty
Berichten: 1447
Lid geworden op: 06 okt 2004, 23:55
Woonplaats: Gooreind / Wuustwezel
Locatie: Gooreind / Wuustwezel

Bericht door Shulty »

Thx voor de snelle info!!! :wink:

Ik ga het eens bekijken, 't is direkt een hoop euro's maar dat is die verzekering nog meer!!! :roll:

Greetz,
Peter :wink:

Ps: kan je het toestel ook rechtstreeks aan de batterij, met zekering, hangen?
R1150GSA '04
R1200GSA '10
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Die Trackstar ziet er inderdaad interessant uit.

Hoe zit het eigenlijk met de ontvangst van het GPS-signaal? Dat toestelletje moet ergens verstopt zitten. Is de ontvangst dan nog voldoende?
Livin
Berichten: 525
Lid geworden op: 27 okt 2004, 11:08
Locatie: Herselt

Bericht door Livin »

GSPeP schreef:Die Trackstar ziet er inderdaad interessant uit.

Hoe zit het eigenlijk met de ontvangst van het GPS-signaal? Dat toestelletje moet ergens verstopt zitten. Is de ontvangst dan nog voldoende?
En ik veronderstel dat er ook een telefoon abonnement moet betaald worden voor dat ding aangezien het een telefoon nummer heeft?
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Nog enkele sugesties:
1. In een vreemde stad zet je motor dan in de buurt van het politiebureel en vraag aan die mannen of ze er willen op letten.
2. Slot op het voor en achterwiel kan snel teniet gedaan worden door onder de wielen een skatebord te plaatsen en de motor weg te duwen. Zoek bij voorkeur een plaats die hiervoor niet geschikt is of maak uw motor ergens aan vast (altijd doen!).
Het is al eerder gezegd: hoe meer tijd ze nodig hebben of hoe moeilijker het is, hoe minder kans er is dat jou motor gestolen wordt.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Bericht door p@rick »

Chrisser schreef:Ik gebruik een alarm, stuurslot en een dikke ketting waarvan ik er het gewicht graag bij neem, ik leg de moto maw àltijd vast! En dan nog ben ik soms niet gerust met de diefstaltoestanden in het Maasland....

Chrisser
Chris, was me zondag tijdens de herfstrit nog aan't afvragen, ben je nu al terug aan't brommen ? En hoe is't nu afgelopen met de schade aan je moto ? En met die deuk in je ego :wink: ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

SilverRT schreef:
GSPeP schreef:Die Trackstar ziet er inderdaad interessant uit.

Hoe zit het eigenlijk met de ontvangst van het GPS-signaal? Dat toestelletje moet ergens verstopt zitten. Is de ontvangst dan nog voldoende?
En ik veronderstel dat er ook een telefoon abonnement moet betaald worden voor dat ding aangezien het een telefoon nummer heeft?
Yep,
GSPep: Als je het toestel aanzet dan duurt het ongeveer 5 minuten vooralleer je GPS-ontvangst hebt, maar indien je een route gereden hebt en je stopt thuis en je zet het toestel uit en na enkele uren of dagen later zet je de Trackstar terug aan dan heeft hij veel sneller zijn lokatie teruggevonden want hij onthoud de laatste coördinaten in zijn geheugen.
Bij de parkeerstand moet je zeker een GPS signaal hebben van waar je u bevindt, vb indien je de Trackstar niet hebt opstaan en je komt ergens aan waar je wil parkeren, als je dan de Trackstar aanzet dan moet hij natuurlijk nog enkele minuten zoeken vooralleer hij zijn juiste positie bepaald heeft want anders als je de parkstand opzet heeft hij zijn vorige standplaats nog in het geheugen zitten en die verschild van de plaats waar je nu staat en dan gij je natuurlijk elke 2 minuten een SMS berichtje krijgen omdat hij dit nog aanziet als een verplaatsing van lokatie.

Het toestel is uitgerust met een oplaadkabel die je aan de batterij moet koppelen, dit heb ik momenteel nog niet gedaan (Is voor binnenkort als ik de moto nog eens ga uitkleden), Ik had nog een universele AC-DC adaptor liggen waar ik momenteel het toestel mee oplaad (6V), zie hier deze heb ik gekocht in de HUBO:
Afbeelding
Momenteel plaats ik de Trackstar in één van mijn koffers, er is een plastick houdertje met zuignappen bij waarin je de Trackstar kan leggen.
Momenteel is gebleken dat ik toch tot op heden overal waar ik mij bevond een GPS signaal ontving.

SilverRT: Ik heb bij Proximus een nieuwe SIM kaart aangeschaft en heb de formule Smile genomen, hierbij betaal je een maandelijks vast tarief dat je dan ook kan opbellen/SMS'en. Normaal betaal je 10 Euro per maand en dan kan je ook voor 10 Euro per maand opbellen alles wat je over dat bedrag gaat moet je dan extra betalen, maar voor dit systeem zal dat zeker niet van toepassing zijn.
Momenteel doet Proximus een aktie als je voor 2 jaar (24 maanden) de Smile formule neemt dan betaal je maar 5 Euro voor de eerste 18 maanden en voor de resterende 6 maanden de normale 10 Euro.
Het staat je vrij deze SIM kaart ook in je GSM toestel te plaatsen om je belkrediet maandelijks op te bellen :idea:
Houdoe
Laatst gewijzigd door pvde op 02 nov 2005, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

Werkt dat ding ook als ze hem bv met een bestelwagen meepakken en hem dan in een afgesloten garage deponeren voor demontage of in afwachting van verscheping overzee?
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Bericht door Vanguard »

Met alle respect maar ik denk als je met beroepsdieven te maken hebt is deze Trackstar verloren geld. Zal niet al te lang duren eer men dat toestelletje in je koffers of waar ook ontdekt hebben en het vernietigd of wegwerpt.
:oops:
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Rakthi: Als je de Trackstar in parkstand hebt staan dan krijg je bij verplaatsing van je voertuig om de 2 minuten een SMS bericht met de coördinaten waar je voertuig op dat moment staat. Dan kan je reeds aktie ondernemen om het voertuig tijdens transport te laten onderscheppen of bij stalling in een garage krijg je de laatste positie door waar het voertuig zich zou moeten bevinden.

Vanguard: Indien dieven geen weet hebben van zulk een toestel op je voertuig dan moet het een toeval zijn dat ze dit onmiddelijk vinden, je krijgt zowiezo de laatste coördinaten door tot eventueel bij hun stalplaats waar ze pas aan demontage beginnen :idea:

Ik heb juist nog enkele fotokes gemaakt:

De TrackStar is niet veel groter dan een luciferdoosje
Afbeelding

Dit is nog maar een voorlopige plaatsing
Afbeelding
Afbeelding

De 12V sigarettenplug heb er voorlopig zelf op gemonteerd om opladen mogelijk te maken.
Afbeelding

Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

@Pvde: klinkt raar maar pak de trackstar eens in met zilverpapier. Geeft hij dan nog de coördinaten door?
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

Dit alarm heb ik in mijn auto. Zit er over te denken om dat ook op de motor te instaleren. De gelegenheids dief zal er niet ver mee geraken, daar de motor volledig stilvalt na een paar km. Als profesionelen de motor meepakken, zie je hem toch nooit meer terug, zelfs niet met dat tracking ding, want volgens mij kan de ingebouwde GPS geen contact leggen met de sateliet eenmaal de motor in een metalen doos (bestelwagen) wordt geplaats.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO

Efkens advocaat v.d duivel spelen, als 't géén prutsers zijn, dan moogt ge doen wat ge wilt, als ze hem écht willen hebben dan kunnen we weinig doen om dit te vermijden, tenzij er 220V opzetten :shock:

Anderzijds, we kunnen ze 't wel zóó moeilijk mogelijk maken, met véééééél sloten en kettingen rond te leggen :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie