Hello,
Is hier iemand die toevallig iets gehoord heeft over een nieuwe K-sporttoerer?
Zoiets dat de tegenhanger zou worden van de R1200RS, laat ons zeggen K1200RS of K1300RS?
Ik heb daar totaal nog niets van gehoord, maar misschien circuleren er foto's? Sinds de komst van de 1600GT is dat eigenlijk toch wel een gat in het segment vind ik....
De K-toekomst
Moderator: GVN
De K-toekomst
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
-
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 11 nov 2013, 14:22
- Woonplaats: Tienen
- Locatie: Vl-Brabant
Re: De K-toekomst
Volgens wat ik in de Duitse pers gelezen heb, is BMW niet van plan de huidige 4 cilinder K- reeks nog verder te ontwikkelen en loopt met de huidige S op zijn laatste. Jammer
R1200GSLC / K1200RS
Re: De K-toekomst
Een "echte" RS bestaat al niet meer sedert de laatste K1100RS, daarna zijn 't allemaal stukken minder polyvalente motoren geworden...
Re: De K-toekomst
Daar moet ik Danny voor de volle 100% in bijtreden, na mijn K100 RS 16V waar ik op 199.999 (de correcte km stand bij inlevering) afscheid van heb genomen nooit meer zo'n polyvalente fiets gehad.
De F800ST was toen voor mij (slechts 1,67m groot en 70 kg zwaar) de ideale vervanger dacht ik, maar ik heb er geen 20.000 mee gebold, naast de autostrade sneller dan de K (bijna altijd 30 te veel) en op de autostrade minder comfort (eveneens bij die +30).
Daar het risico naast de snelweg op "van alles en nog wat" groter is heb ik de ST maar van de hand gedaan en een R100RS aangeschaft (de kilometers dalen en de leeftijd stijgt)
De F800ST was toen voor mij (slechts 1,67m groot en 70 kg zwaar) de ideale vervanger dacht ik, maar ik heb er geen 20.000 mee gebold, naast de autostrade sneller dan de K (bijna altijd 30 te veel) en op de autostrade minder comfort (eveneens bij die +30).
Daar het risico naast de snelweg op "van alles en nog wat" groter is heb ik de ST maar van de hand gedaan en een R100RS aangeschaft (de kilometers dalen en de leeftijd stijgt)
R100RS/R100R Mystic