F800S

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Deze zijn recenter :

Afbeelding

Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

cool
ziet er niet slecht uit. :shock:

wel groot verschil met de nu zijnde funduro
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

80pk staande twin... leuk speelgoed :wink:
Laatst gewijzigd door JüRgen op 30 sep 2005, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

goe poeier mijn gedacht,
en meer dan waarschijnlijk weinig gewicht :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Mooi RODE kleur al je het mij vraagt. En een hoog speelgehalte alsje het mij vraagt.
Quote van Moto 73 :

Hij wordt op 15 november op de motorbeurs van Milaan gepresenteerd, maar wij hebben al de eerste foto’s: hier is de nieuwe BMW F800S.

Veel is er nog niet over losgelaten, maar we weten wel dat hij een 60 kW sterke 800cc-motor heeft, met vier kleppen per cilinder, digitale elektronische brandstofinjectie en een compressieverhouding van 12:1.
Het drooggewicht zal minder dan 190 kg bedragen. Mét levenssappen komt deze BMW op zo’n 200 kg.
De prijs staat nog niet vast, maar de F800S zal waarschijnlijk een kleine tienduizend euro kosten.


Stoffel ;)
Afbeelding
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ziet er inderdaad tof speelding uit voor de zondag :lol:
Design zal wennen worden, ' tis net een hond met achteruitgetrokken oren, maja :roll:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Jeroen M
Berichten: 175
Lid geworden op: 11 mei 2005, 17:27
Locatie: Ledeberg Gent

Bericht door Jeroen M »

Wedden dat er in de optielijst een "spoiler" voor onder het voorlicht zal staan? D'r is a.h.w. een stuk afgevallen. Blijkbaar heeft bmw meer verstand van kont dan van front, want bij de ST sloegen ze op dat vlak de bal ook al compleet mis. (scheenschopperij is van alle tijden)

Voor de rest, ferm geslaagd! (met scarver-eindoverbrenging)

Greetings
Jeroen
Laatst gewijzigd door Jeroen M op 30 sep 2005, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
K100rs werd K1100rs werd K1200rs
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

dat ziet er precies nog iets uit voor mij, met die zij wieltjes 8)

wanneer komt die op de markt?
Xa4
Berichten: 816
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:15
Locatie: Leuven
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

JüRgen schreef:100pk staande twin... leuk speelgoed :wink:
heb ergens gelezend dat het 60 Kw ofte ong 80PK zou worden ...
wel een leuk speeltje zo te zien 8)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Motorwereld.be schreef:Met zijn complete nieuwe middenklasse motoren begint BMW aan de volgende ronde van hun nieuwe modellen offensief. In de eerste helft van 2006, zal de F 800 de vierde modellenreeks zijn dat van de Berlijnse band komt gerold en zal zeker en vast zijn klasse stevig door elkaar schudden. The F 800 S is een 800 cc twin met heel wat karakter, een uitstekende vering en typische BMW snufjes.

De atletische F 800 S sportmotor heeft een droog gewicht van onder 190 kg en een rijklaar gewicht van rond 200 kg en is het eerste model van de nieuwe modellenreeks. De vering is ontwikkeld om grote stabiliteit en optimale handelbaarheid te bieden in alle omstandigheden. Klassieke BMW kwaliteiten zoals veiligheid, rekening houden met het milieu, ergonomische zithouding en comfort worden hoog in het vaandel gedragen. Katalysator, state-of-the-art digitale motorische elektronica en ABS die in optie verkrijgbaar is maken deze motor tot wat hij is.

BMW Motorrad zet zijn innovatie voort die samen met de F 650 CS werd voorgesteld en maakt dus gebruik van de aandrijfriem die weinig onderhoud vraagt en uiterst stil is. Deze oplossing is licht, zorgt voor extra ruimte, is efficiënt en eenvoudig in onderhoud.

Het motorblok is een volledig nieuw design. Hij is ontwikkeld in samenwerking met Bombardier - Rotax GmbH. Hij wordt gemaakt in de Oostenrijkse Rotax fabriek en wordt klaar voor montage geleverd in Berlijn. Dit is de eerste tweecilinder in lijn in de geschiedenis van BMW en maakt daarbij gebruik van vier kleppen per cilinder. Hoge compressie (12:1) en een verbrandingskamer die op vele punten gelijk is aan die van het nieuwe K-motorblok, waardoor het verbruik en de vervuiling extra lag kunnen worden gehouden. Het lage gewicht van de krukas zorgt ervoor dat ongewenste trillingen tot het minimum worden beperkt, maar zonder het typische twee cilinder karakter te verliezen. Het compacte motorblok met zijn geïntegreerde zesversnellingsbak is speciaal ontwikkeld voor een goed gespreide vermogensverdeling en eenvoudig rijgenot. En met een topvermogen van om en bij de 80 pk (60 kW) en meer dan voldoende Koppel komt ook een sportieve rijder aan zijn trekken.

Op de prijs is het zoals altijd nog even wachten.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

Persbericht: Pushing into the mid-range: The new BMW F 800 S 2-cylinder.
28.09.2005

Munich. With its completely new mid-range sports bikes, BMW Motorrad is ringing in the next round of its model offensive. In the first half of 2006, the F 800 will be the fourth model series to come off the Berlin assembly lines and it is sure to stir up the middle class. The F 800 S is a 800 cc twin which offers lots of character, an excellent suspension and BMW typical properties.
The athletic F 800 S sports bike has a dry weight of well under 190 kg (approx. 200 kg ready-to-ride) and is the first model of the new and separate model series. Riding pleasure is guaranteed thanks to the precise suspension which is designed for high directional and cornering stability as well as optimum handling. The classic BMW qualities such as safety, compliance with the highest environmental standards, ergonomic seating position and comfort also for the pillion define the new standard in the mid-bike range. A closed-loop three-way catalytic converter, state-of-the-art digital engine electronics and optional ABS are thus a matter of course for this motorcycle.

With regard to the drive-line BMW Motorrad is continuing with the innovation introduced on the F 650 CS and makes use of the low-maintenance and quiet-running belt-drive. It is lighter than the shaft drive and represents the optimum combination of weight, space requirements, efficiency and service life in this performance class.

The engine is also a completely new design. It was developed in cooperation with Bombardier-Rotax GmbH. It is manufactured in the Austrian Rotax plant and is delivered to the Berlin production line ready-for-assembly. The first 2-cylinder inline engine in the history of BMW Motorrad features a four-valve design. High 12:1 compression and a combustion chamber designed similarly to the one used in the new K-engine ensure effective and low-emission combustion as well as efficient fuel consumption which will be considerably lower than that of the competition. Mass compensation for the cranktrain balances unwanted vibrations without foregoing the vigorous characteristics associated with 2-cylinder engines. The compact engine unit with integrated 6-speed gearbox has been designed for balanced power delivery and uncomplicated riding pleasure. A peak output exceeding 60 kW (more than 80 bhp) and respective torque power will also satisfy a sports-rider's needs.

The new BMW F 800 S will be presented to the international press and then the public for the first time at the EICMA motorshow in Milan on 15. November 2005.
The price has not been fixed yet.
brit

Bericht door brit »

vind het meevallen. maar het wordt wel tijd dat iemand aan bmw het begrip "volle kuip" uitlegt. dan zou het nog beter meevallen.

wel terug veel recyclage: spiegels van r11s, achterlicht en nummerplaathouder van r12gs, zadel en passagiersgrip van k12, dashboard en knoppenwinkel uit de nieuwe reeks, sportvelgen van k12 (weliswaar in spiegelbeeld - idem voor r12s), voorvork van f650?

het lichtblok komt me bekend voor...
Lucdeepee
Berichten: 152
Lid geworden op: 25 jan 2005, 15:38
Locatie: Provincie Antwerpen

Bericht door Lucdeepee »

Doet me denken aan Guzzi " Le Mans"
" Gelijk" krijgen is moeilijker dan hebben
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

Doet me denken aan Guzzi " Le Mans"
precies een joengske ervan... :lol:
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Ieder zijn goesting maar vind het op foto meevallen, zou alleen een iets grotere kuip willen.

mvg Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Maurice schreef:Zie je wel Gunter je wilt al een andere kuip steken ,dus trekt het op niets
Als ik natuurlijk nog eens 5000 euro ga opdoen om hem naar mijn goesting te maken ok maar dan kost hij al 15000 snapy ????
Vandaar trekt op niets
:D :D
Mo
Das wel ne moto voor het jonge BMW publiek hé... natuurlijk dat je hem maar niks vindt 8) :twisted:
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

motorprinsesje schreef:
Maurice schreef:Zie je wel Gunter je wilt al een andere kuip steken ,dus trekt het op niets
Als ik natuurlijk nog eens 5000 euro ga opdoen om hem naar mijn goesting te maken ok maar dan kost hij al 15000 snapy ????
Vandaar trekt op niets
:D :D
Mo
Das wel ne moto voor het jonge BMW publiek hé... natuurlijk dat je hem maar niks vindt 8) :twisted:
:D :D
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door Koppel!! »

YOO
motorprinsesje schreef:
Maurice schreef:Zie je wel Gunter je wilt al een andere kuip steken ,dus trekt het op niets
Als ik natuurlijk nog eens 5000 euro ga opdoen om hem naar mijn goesting te maken ok maar dan kost hij al 15000 snapy ????
Vandaar trekt op niets
:D :D
Mo
Das wel ne moto voor het jonge BMW publiek hé... natuurlijk dat je hem maar niks vindt 8) :twisted:
Lap :shock: , da's 't er ook ni nevest zenne :o

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

motorprinsesje schreef:
Maurice schreef:Zie je wel Gunter je wilt al een andere kuip steken ,dus trekt het op niets
Als ik natuurlijk nog eens 5000 euro ga opdoen om hem naar mijn goesting te maken ok maar dan kost hij al 15000 snapy ????
Vandaar trekt op niets
:D :D
Mo
Das wel ne moto voor het jonge BMW publiek hé... natuurlijk dat je hem maar niks vindt 8) :twisted:
Een mooie reactie , die klopt als een ......... :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Tja, klinkt het niet, dan botst het.

Ik geef toch ook geen commentaar op sommigen hun motor, dat ik niet graag zie... :wink:
Bananatuffer
Berichten: 190
Lid geworden op: 23 feb 2005, 10:05
Locatie: N 00 E 32

Bericht door Bananatuffer »

ik ga dat toch eens proefrijden, tegen dat de tijd er is,

ben trouwens benieuwd hoeveel verschillende types fietsen ze rond dit blok gaan bouwen, een GSje zonder al die plastiek, zou me zelfs nog kunnen bekoren.
S.
Berichten: 148
Lid geworden op: 04 aug 2005, 17:34
Woonplaats: Waasmunster
Locatie: Oost Vlaanderen

Bericht door S. »

Raar dat nog niemand de vergelijking gemaakt heeft met een Yamaha TRX.... Behalve een paar pk minder, een riem & 10 jaar na datum lijkt het er verdorie zeer sterk op. Dat ze bij Yamaha al maar het fantastische TDM900 blok uit de kast halen en in een sportief frame steken!
Frank E
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 sep 2004, 19:28
Locatie: Bij de smurfen
Contacteer:

Bericht door Frank E »

Voor de geïnteresseerden:

Afbeelding
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Maurice schreef:En toch trekt hij op niets :D :D :D
Ik geef wel commentaar op andere hun motoren
Als ik iets niet mooi vind dan zeg ik dat
Over smaken valt niet te discuteren ieder zijn goesting
:P :P
100% gelijk wat je zegt... over smaken valt niet te discuteren...

maar heb al meerdere malen gezien dat je sommige mensen (die je waarschijnlijk niet kunt horen of zien of jaloezie) afbreekt en dat vind ik laf... :oops:
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Artikel op BMW Motorrad South Africa :

Latest News
Pushing into the mid-range: The new BMW F 800 S 2-cylinder
Munich. With its completely new mid-range sports bikes, BMW Motorrad is ringing in the next round of its model offensive. In the first half of 2006, the F 800 will be the fourth model series to come off the Berlin assembly lines and it is sure to stir up the middle class. The F 800 S is a 800 cc twin which offers lots of character, an excellent suspension and BMW typical properties.

Afbeelding

The athletic F 800 S sports bike has a dry weight of well under 190 kg (approx. 200 kg ready-to-ride) and is the first model of the new and separate model series. Riding pleasure is guaranteed thanks to the precise suspension, which is designed for high directional and cornering stability as well as optimum handling. The classic BMW qualities such as safety, compliance with the highest environmental standards, ergonomic seating position and comfort also for the pillion define the new standard in the mid-bike range. A closed-loop three-way catalytic converter, state-of-the-art digital engine electronics and optional ABS are thus a matter of course for this motorcycle.

"A sports motorcycle that appeals to all the senses of a rider and at the same time fulfils all the expectations of the mind."

Afbeelding

With regard to the drive-line, BMW Motorrad is continuing with the innovation introduced on the F 650 CS and makes use of the low-maintenance and quiet-running belt-drive. It is lighter than the shaft drive and represents the optimum combination of weight, space requirements, efficiency and service life in this performance class.

Afbeelding

The engine is also a completely new design. It was developed in cooperation with Bombardier-Rotax GmbH. It is manufactured in the Austrian Rotax plant and is delivered to the Berlin production line ready-for-assembly. The first 2-cylinder inline engine in the history of BMW Motorrad features a four-valve design. High 12:1 compression and a combustion chamber designed similarly to the one used in the new K-engine ensure effective and low-emission combustion as well as efficient fuel consumption which will be considerably lower than that of the competition. Mass compensation for the cranktrain balances unwanted vibrations without foregoing the vigorous characteristics associated with 2-cylinder engines. The compact engine unit with integrated 6-speed gearbox has been designed for balanced power delivery and uncomplicated riding pleasure. A peak output exceeding 60 kW (more than 80 bhp) and respective torque power will also satisfy a sports-rider's needs.

Afbeelding
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie