TRW remschijven

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucVB
Berichten: 338
Lid geworden op: 01 feb 2005, 13:42
Woonplaats: Borgerhout
Locatie: Antwerpen

TRW remschijven

Bericht door LucVB »

Mijn GSA 1200 heeft na 71.000km een nieuwe achter remschijf nodig. Is dat min of meer normaal na 70.000KM
En heeft er iemand ervaring met die TRW remschijven die RAD verkoopt ?

Alvast bedankt voor jullie info

Groeten

LUCVB
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: TRW remschijven

Bericht door ®win »

Niet met de achterrem, maar wel met TRW Lucas schijven voor. Die had ik voor de tweede set wielen voor mijn 2009 GSA en dat waren i.c.m. TRW Lucas remblokken uitstekende stoppers. Bovendien veel vriendelijker voor de portemonnee dan OEM.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Peter Z
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2013, 18:20
Woonplaats: Vorselaar
Locatie: Vorselaar

Re: TRW remschijven

Bericht door Peter Z »

Luc,

71.000 km ervaar ik als veel !
Kom net van de dealer en ben nu aan m'n 3de schijf toe na 90.000 km.
De eerste is 50.000 km meegegaan, de tweede slechts 40.000 km, en neen, ik heb geen sportieve rijstijl. ( R1200GSA )
Wel dit jaar naar de Alpen geweest maar zeker niet extreem gereden. (Mocht niet van mijn vrouw... )

Als er iemand ervaring heeft met after-market schijven & blokken, wat zijn je ervaringen want € 300 voor een schijf vind ik schandalig duur ....
"The Road goes ever on and on ..."( JRR Tolkien )
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: TRW remschijven

Bericht door Danny »

Als je zoveel schijven verslijt is er iets mis zo simpel is dat of je bent een remmerke achteraan.
De meeste motoren die ik zie halen makkelijk meer dan 100.000 km met de achterschijf (of veel meer) binnen de toleranties!

nakijken die handel!
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: TRW remschijven

Bericht door stefke2 »

Danny schreef:Als je zoveel schijven verslijt is er iets mis zo simpel is dat of je bent een remmerke achteraan.
De meeste motoren die ik zie halen makkelijk meer dan 100.000 km met de achterschijf (of veel meer) binnen de toleranties!

nakijken die handel!
:bsstupid:

Op mijn Triumph gebruik ik de achterrem zeer veel, heb die schijf dan ook moeten vervangen op 170000km :lol: , Op de GS weinig of geen slijtage aan de schijven, nu de 150000 voorbij. Ik rem dan ook alleen als het echt nodig is.

Wat ik ook wel regelmatig zie zijn voetjes die lompweg hangen te bengelen en zo onbewust op het rempedaal drukken, of zo'n vingertje dat op de remhendel blijft liggen. Daar rij je dan achter op een leuk vaartje en elke 3, 4 seconden zie je dan zo'n remlicht aangaan. En waarschijnlijk ook remmen die lichtjes blijven slepen... :roll:
vara2
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 okt 2015, 23:41
Woonplaats: Hooglede

Re: TRW remschijven

Bericht door vara2 »

Als je abnormaal de achterschijf verbruikt of op de remblokken verschillende diktes verkrijgt na een tijd ...mss eens kijken naar de glijstiften of deze nog soepel over en weer bewegen , alles eens demonteren , proper maken en nieuw vet in de rubbers :thumbleft:
R100 GS Paris Dakar 1989
R1150 GS Adventure 2003
R1200 GS Adventure 2009
Plaats reactie