welke stuurkappen passen op een R80GS van 1992
Moderator: GVN
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
welke stuurkappen passen op een R80GS van 1992
Hallo, ik ben op zoek naar stuurkappen - allé ja, van die handbeschermers - voor mijn R80GS van 1992.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Heeft iemand daar ervaring mee?
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Geen ervaring maar ik zie er hier staan van Acerbis in de 1999 catalogus van Hein Gericke. Artikelnummers 22003960 (wit) 22003979 (zwart) Zolang de voorraad strekt staat erbij. Misschien even controleren op hun website...
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
Genk. Ikke van omgeving Aalst. Tja, misschien dat ik van 't weekend eens kan proberen passeren...MiGSel schreef:Van waar ben jij mb? Ik woon in de buurt van Genk.
Ik heb hier nog wat liggen, ik denk dat die van een R80GS zijn. Als je eens wilt langskomen en ze passen, mag je ze hebben voor een Appel en een Ei. Verzin maar wat
Salut,
Michel
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
Tja, , de eerste vier avonden van de week avondschool. De vrijdagavond vergadering. Overdag natuurlijk werken eh. Zaterdag is gereserveerd voor inkopen te doen. Ne mens moet toch ooit ne keer nieuw WC-papier en tandpasta kopen eh. Dus schiet er enkel zondag over. Als we dan door mijn of andere ouders geïnviteerd worden is dus heel de week bezet ! .Stefken schreef:Dan krijgt hij iets voor niks, en dan nog moeilijk doen over de afstand (grapje he )motorcycle boy schreef: Genk. Ikke van omgeving Aalst. Tja, misschien dat ik van 't weekend eens kan proberen passeren...
Nu zondag bvb ga ik de pc van mijne gebuur moeten herinstalleren. Dat heb ik al drie weken geleden beloofd.
Kortom miGSel, ik aanvaard uw aanbod gretig en enthousiast en zal u mailen als er eens een dagje vrij is.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
Sinds ik die gekocht heb in augustus 2005 ongeveer een 1500km. Vorige zondag nog een 200km op de winterrit van forumleden van het M&T-forum. Hier een fotoke, ge kunt de GS niet missen:MiGSel schreef:En rij je dan eigenlijk nog met die R80?
http://img450.imageshack.us/img450/2211/77rp.jpg
En jawel, voor de gelegenheid met stuurmoffen uitgerust.
Die rit was eigenlijk een eerste langeduurtest. Ik heb tussen de aankoop en nu nogal werk gehad om hem lekdicht te krijgen: cylinders eraf, carter eraf, versnellingsbak eraf, ....
Verder gebruik ik hem regelmatig om mee naar 't werk te gaan, hoewel ik daarvoor vooral de XJR gebruik. Die heeft sinds de aankoop in april 2005 al ongeveer 19.000kms gedaan.
Volgend jaar in mei staat met de GS een heuse endurovakantie van een week in de Vogezen gepland. Tegen dan moeten er noppenbanden op en deftige stuurkappen. Liefst van dedie dat doorlopen tot aan het (bij de GS ontbrekende) stuurgewicht.
Later misschien nog stevige vering vooraan en ahteraan, om bvb zware pistes te gaan doen in Marokko of de OstAlpen. Maar daarvoor moet de GS eerst bewijzen dat hij betrouwbaar genoeg is.
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Heb je de lekken gevonden ? Heb je de keerring van de krukas moeten vervangen ? Moet ik waarschijnlijk binnekort doen, daarom ...motorcycle boy schreef: Ik heb tussen de aankoop en nu nogal werk gehad om hem lekdicht te krijgen: cylinders eraf, carter eraf, versnellingsbak eraf, ....
Bedankt,
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
We hebben aan de basis van de cylinders wat siliconen aangebracht omdat de Hobyist daarvoor geen dichtingen kon aanbieden. Nieuwe stoterstangrubbers, cylinderkop- en kleppendekseldichtingen zijn ook geplaatst. Verder hebben we de dichtingsring van de uitgaande as van de versnellingsbak moeten vervangen. Op nog geen 1000 km was mijn achterbrug volgelopen, en mijn v-bak leeg.... Bij demontage bleek de dichting compleet in twee gespleten te zijn.bdemeyer schreef:
Heb je de lekken gevonden ? Heb je de keerring van de krukas moeten vervangen ? Moet ik waarschijnlijk binnekort doen, daarom ...
Bedankt,
Momenteel registreer ik een heel klein beetje zweten onderaan het ontstekingsdeksel, vermoedelijk dus aan de distributieriem. Als dat ooit erger wordt, gaan we dat ook moeten dichten.
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
Hoi,
vandaag heb ik Acerbis-stuurkappen proberen monteren. Het is helaas bij proberen gebleven. Deze Rally Pro stuurkappen hebben twee bevestigingspunten. Eén aan 't handvat en één op de stuurbuis. Wel, de spacer die op de stuurbuis gemonteerd moet worden, zit grandioos in de weg van de stuurkuip ! Na montage kan ik mijn stuur maar een tiental cm verdraaien.
Kortom, ze passen wel, maar je geraakt geen enkele bocht meer door. Het zullen dus de originele stuurkappen worden.
vandaag heb ik Acerbis-stuurkappen proberen monteren. Het is helaas bij proberen gebleven. Deze Rally Pro stuurkappen hebben twee bevestigingspunten. Eén aan 't handvat en één op de stuurbuis. Wel, de spacer die op de stuurbuis gemonteerd moet worden, zit grandioos in de weg van de stuurkuip ! Na montage kan ik mijn stuur maar een tiental cm verdraaien.
Kortom, ze passen wel, maar je geraakt geen enkele bocht meer door. Het zullen dus de originele stuurkappen worden.
Zomaar een gedacht :
zou het probleem niet op te lossen zijn met het monteren van andere risers ? Het stuur iets hoger en/of iets verder achteruit plaatsen kan soms wonderen doen.
Of anders nekeer zien of die binnenste beugels niet te vervangen zijn door een zelfgemaakt alternatief.
zou het probleem niet op te lossen zijn met het monteren van andere risers ? Het stuur iets hoger en/of iets verder achteruit plaatsen kan soms wonderen doen.
Of anders nekeer zien of die binnenste beugels niet te vervangen zijn door een zelfgemaakt alternatief.
Nil volentibus arduum
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
- Contacteer:
Wel, het is geen slecht idee, een hoger stuur zou ook handiger zijn bij off-road gebruik. Je mag altijd zelf eens komen meedenken. Al ziende ontdekt men meer. Weet echter wél dat de harmonie tussen stuurkuip, scherm en stuurbuis zéér nauwe toleranties heeft. En met nauw bedoel ik dan echt wel halve en hele millimeters!Raketman schreef:Zomaar een gedacht :
zou het probleem niet op te lossen zijn met het monteren van andere risers ? Het stuur iets hoger en/of iets verder achteruit plaatsen kan soms wonderen doen.
Of anders nekeer zien of die binnenste beugels niet te vervangen zijn door een zelfgemaakt alternatief.