Noorwegen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Jan1954
Berichten: 81
Lid geworden op: 29 jun 2014, 10:21
Woonplaats: Veldhoven
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: Noorwegen

Bericht door Jan1954 »

Ik deed een paar jaar geleden een rondreis Noorwegen met auto en caravan en deed alles met creditcard. Dus ook boodschappen en bruggen en campings en grote en kleine ferries.
Toen we terug wilden, kon ik de Oresundbrug niet meer betalen met de creditcard! Ik zat aan mijn limiet van 2500 Euro :-(
Dus dan weet je het wel........
Groeten van Jan
R1150RT Twinspark 2003 blauw
fbuysse
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2015, 09:48
Woonplaats: Ursel

Re: Noorwegen

Bericht door fbuysse »

ter info
mssn een paar tips voor Noorwegen in deze video's van RichyVida te vinden
hij is nu zijn toer in Noorwegen aan het uploaden, toch al een 7 video's online nu, om de paar dagen komt er 1 bij
https://www.youtube.com/channel/UC4KvI3 ... FNmp2_t34w" onclick="window.open(this.href);return false;
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Re: Noorwegen

Bericht door GVN »

GVN schreef:Net terug van Noorwegen : 4125 km met de motor, 1800km met de ferry, 850 km met de trein, 1170 km met de Hurtigruten. Duur: 15 dagen.
Gevolgde route (in grote lijnen) : ferry van Travemünde naar Helsinki (1150km) , daar de nacht-autotrein naar Kolari (85O km), dan naar de Noordkaap. In Hammerfest de Hurtigruten naar de Lofoten genomen (tot Sortland). Zuidelijk deel Lofoten tot het stadje Reine met de motor gereden. In Stamsund de Hurtigruten tot Trondheim genomen. Vandaar met de motor naar Alesund, de Trollstigen, Geiranger, Sognefjord, Preikestolen, Oslo. Daar ferry (Color Line) naar Kiel.
Mooiste motorreis ooit. Noorwegen is een fantastisch land. Gereden bij 5 graden met links en rechts sneeuw, bij 25 graden en stralende zon, met windstoten als zat je met je helm in een boksmatch, bij regen dat je hoopte dat je er al was.

Wat is mooi? Alles.
Wat mag je zeker niet overslaan? De Preikestolen.
Ik heb met een paar foto's een kort "teasertje" gemaakt.

https://youtu.be/k4iMm9mZ6io" onclick="window.open(this.href);return false;
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
BéRTke
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 feb 2013, 21:05
Locatie: Kempen

Re: Noorwegen

Bericht door BéRTke »

.... da kan al tellen als "teaserke''... :thumbright:
R 1150 RT - 2004 - Biarritz Blue / R 1200 RT - 2011 - Ostra Grey / R 1200 RT - 2017 - Platina Bronze
fbuysse
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 mei 2015, 09:48
Woonplaats: Ursel

Re: Noorwegen

Bericht door fbuysse »

Mooi ... Benieuwd naar de rest ... !
STErik
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:16
Locatie: Ekeren

Re: Noorwegen

Bericht door STErik »

ik ben een paar jaar geleden met twee maten naar de Noordkaap gereden, omhoog via Duitsland en de ferry naar Helsinki en daar gereden met twee overnachtingen, één ergens onderweg in een bos aan een meer (maar ja heel Finland is in een bos aan een meer ;-)) en één in Rovaniemi; volgende in Noorwegen vlak bij de kaap in hotel Arran. Terug naar beneden overnachtingen in Storslett, Narvik 2x Lodingen op de Lofoten, Mo I Rana, 2 in Andalsness, 1 in Trondheim en een weekje citytrip met de overgevlogen echtgenotes in Oslo. Dan via de Oresundbrug door Denemarken terug met nog 1 nacht in de buurt van Kolding. Ongeveer 9000km in totaal, meest gedenkwaardige motorreis van mijn leven. Niet goedkoop, maar uniek, redelijk veel zon maar ook de nodige regenvlagen en kou. Ik kan zeker niet klagen van eetcultuur en wij hebben nooit een probleem gehad om iets te vinden.
Anekdote in dat verband: in het [i]stadje[/i] A liepen we in een restaurant en vroegen of we konden eten, was er redelijk druk, de kelner zei schuif maar aan het is zelfbediening, wij hadden aan het einde van het buffet een kassa verwacht maar blijkbaar zijn we aanzien als leden van een Italiaans busgezelschap, 3 uit de kluiten gewassen Belgen in motorpak met helm onder de arm ???
The road goes ever on...
David.V
Berichten: 100
Lid geworden op: 21 okt 2008, 21:23
Woonplaats: Roosdaal
Locatie: Vl Brabant

Re: Noorwegen

Bericht door David.V »

http://www.youtube.com/watch?v=L2DAU-yV4po" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit is een verslag dat ik enkele jaren geleden geplaatst heb. Routes heb ik ook nog indien interesse.
Kan het alleen maar aanraden.
Wij hebben niets gereserveerd, alle overzetten varen zeer geregeld en er was altijd plaats. Campings zijn echt schitterend.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Noorwegen

Bericht door p@rick »

jakke schreef:Als tiener maakte ik drie keer de overtocht met mijn ouders. Telkens vanuit Hirtshals in Denemarken naar Kristiansand in Noorwegen. Het dichtste vertrekpunt nu blijkt het Duitse Kiel te zijn.
DFDS SEAWAYS is maar met 1 lijn actief van Copenhagen naar Oslo.
Dat land is mij zeker bij gebleven en staat steevast op het lijstje om ooit met de moto te doen. 8-)

Ja Jakke, en als ge dan die kans krijgt... Juist ja :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Chris Wils
Berichten: 524
Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
Woonplaats: Gierle
Locatie: Antwerpen,Gierle

Re: Noorwegen

Bericht door Chris Wils »

Hallo.
Ik ben er deze zomer geweest,met de Harley. 7800km heen en terug.
Eerst overnacht bij vrienden in Bengstfors in Zweden,die een Stuga verhuren
http://www.mayaluga.eu" onclick="window.open(this.href);return false; en dan via Lillehammer naar Otta,daar de 15 op tot Lom,daar de
55 op,de jothunheimen hoogvlakte over,waar in Juli nog sneew lag,tot in Sogndal
dan rechts de 5 op tot Skei,dan de E 39 tot in Byrkjelo,rechtsaf de 60 op richting Stryn,
en in Stryn rechtsaf terug de 15 op,tot ge de 63 tegenkomt richting Geranger,die 63 blijven volgen,
en na de veerboot rechtsaf richting Andalsness,tot de Trollstigen(zeer mooi,al je bovenaan staat,
maar met al die bussen,en grote mobilhomes,niet te doen met de auto)In Andalsness overnacht in
de jeugdherberg,twee nachten gebleven,en dan verder over de 64 naar Molde,dan de Atlantic
Ocean Road van Molde naar Kristiansund(heel mooi,en ik had er mooi weer) en verder naar Trondheim.
De volgende dag slecht weer,dus de E6 blijven volgen tot Mo-i- Rana,en de volgende dag verder op de E6 tot
Ulsvag,daar de 81 links,tot Skutvik,en daar de ferry naar Svolvear,waar er een Harley treffen was.
Ik ben daar 4 dagen blijven hangen,wat tripjes gedaan,en de Zondag verder,in slecht weer de E 10 op naar de E6,
en in Bardufoss de 86 op naar Sorreissa,en de 861 naar Senja,waar ik weer inde jeugdherberg geslapen heb.
De volgende dag terug naar de E6(weer regen) naar Alta. Daar op de camping 2 dagen gebleven,en de Dinsdag
daar vertrokken tot aan de Noordkaap,en terug naar Alta. Op de Noordkaap was het prachtig weer,volle zon,en 16°C.
Vanuit Alta terug de E6 op naar Oteren,waar weer een Harley treffen was,daar gebleven tot de Zondag,en dan weer de E6 op
tot Skibotn,dan rechtsaf de E8 op,een klein stukje Finland in,tot in Kaaresuvanto,dan rechtsaf richting Zweden,eerst de 959,
en dan de E45 tot in Amal,en dan de 164 op,tot terug in Bengtsfors,dan van daaruit terug naar de ferry in Gothenborg,en terug naar huis.
Mijn gedacht van Noorwegen? Duur,maar dat weet ge voor ge vertrekt. Wegen zijn er over het algemeen goed,alleen in Zweden de E45 boven
Jokkmokk zijn er veel slechte stukken waar ge kloppen krijgt in uw rug. Ik had veel cash geld bij,maar vond geen enkele bank die € wou wisselen,
alleen cash geld uit de muur,met de kaart was geen probleem,maar geen € wisselen in de bank.
Ik ga zeker nog eens trug.
Salu.
Chris.
JohanH
Berichten: 112
Lid geworden op: 03 apr 2014, 08:36
Woonplaats: Nieuwpoort
Locatie: Nieuwpoort, West-Vlaanderen

Re: Noorwegen

Bericht door JohanH »

Plaats reactie