AceBikes Tirefix

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door jakke »

Dat hoeft zelfs niet voorlopig te zijn. Beter borgmoeren dan een borgpen. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Man in Black »

Vind ik inderdaad ook beter.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Gisterennamiddag de GS op de aanhangwagen gereden, en als volgt vastgemaakt :

Voor : een sjorband door het voorwiel en rond de wielklem :

Afbeelding


Achter : de Tyrefix over het achterwiel :

Afbeelding


Links en rechts een sjorband van het frame van de moto naar de reling van de aanhangwagen om de moto mooi rechtop te houden :

Afbeelding

Afbeelding


Ben zo een ferme toer gaan rijden over lokale slingerwegen met af en toe een verkeersdrempel, ook een stukje autosnelweg gedaan, zelfs in de momenteel opgebroken Heimolenstraat in Sint-Niklaas een stuk "offroad" moeten doen. Onder alle omstandigheden bleef de brommer mooi stabiel op de aanhangwagen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door GSrijder »

p@rick schreef:
Ben zo een ferme toer gaan rijden over lokale slingerwegen met af en toe een verkeersdrempel, ook een stukje autosnelweg gedaan, zelfs in de momenteel opgebroken Heimolenstraat in Sint-Niklaas een stuk "offroad" moeten doen. Onder alle omstandigheden bleef de brommer mooi stabiel op de aanhangwagen.
Nogawel of hij zou der lief vanachter gekomen zijn zoals de foto die momenteel op FB circuleert met die motoren op depanagewagen, stond zelfs al een XR tussen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Moose
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2014, 21:49
Woonplaats: Overpelt

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Moose »

Had jaren geleden een voorloper van deze Acebikes Tirefix gekocht, de Tyredown, gebaseerd op het zelfde werkingsprincipe: verankering van de motorfiets door een spansysteem over het achterwiel, wat de vering ontziet en de motorfiets toelaat in zijn eigen vering te bewegen tijdens de reis. Werkte gedurende meerdere reizen voortreffelijk voor het verankeren op de aanhangwagen van eerst mijn Varadero en nadien mijn GS 1200 Adventure. Voorwiel in Steadystand en achteraan Tyredown, voorwiel met spanriem vastleggen aan Steadystand en de motor stond "bombenfest" zoals de Duitsers plegen te zeggen. Reed er zonder problemen mee naar Italië en Kroatië... tot ik in Duitsland door de Polizei aan de kant werd gezet en beboet. Motorfietsen moeten volgens de Strassenverkehrsordnung, hun wegcode, vastgemaakt worden aan vaste motoronderdelen. Een (achter)wiel is dat niet, volgens hen. Bovendien verklaarde Oom Agent me dat de gehele constructie waardeloos zou worden wanneer de band zou leeglopen of druk verliezen. Daardoor zou immers de spanning op het bevestigingsmechanisme afnemen en de motorfiets in het slechtste geval kunnen beginnen bewegen op de aanhangwagen met alle nare gevolgen vandien.
Just my 2 cents ...
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Moose schreef:Bovendien verklaarde Oom Agent me dat de gehele constructie waardeloos zou worden wanneer de band zou leeglopen of druk verliezen. Daardoor zou immers de spanning op het bevestigingsmechanisme afnemen en de motorfiets in het slechtste geval kunnen beginnen bewegen op de aanhangwagen met alle nare gevolgen vandien.
Daar heeft Oom Agent natuurlijk wel een punt, als je band om een of andere reden zou leeglopen onderweg wordt de Tyrefix (of een soortgelijk bevestigingssysteem) redelijk zinloos. De kans dat dat onderweg gebeurt terwijl je eigenlijk helemaal niet met de moto aan't rijden bent lijkt me gelukkig redelijk klein.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door RBee »

Zouden die 2 illigalen u dan niet verwittigen :?:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Moose
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2014, 21:49
Woonplaats: Overpelt

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Moose »

Klopt Patrick, jammer genoeg redeneert de Duitse Plissie niet zoals jij en ik ... sommige wetgevingen, zoals de Duitse, de Amerikaanse en nog een dozijn andere, proberen gewoon elk risico uit te sluiten, niet zozeer om de gebruiker zelf te beschermen, maar vooral om de andere weggebruikers te vrijwaren die anders misschien ongewild betrokken geraken. Voor mijn part rijdt iedereen de wereld rond met Tirefix of lookalikes ... ik heb alleen gesproken uit eigen ervaring.
Toegegeven ... de pakkans is klein. Het is jouw portemonnee, niet de mijne :grin:
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Moose schreef:Klopt Patrick, jammer genoeg redeneert de Duitse Plissie niet zoals jij en ik ... sommige wetgevingen, zoals de Duitse, de Amerikaanse en nog een dozijn andere, proberen gewoon elk risico uit te sluiten, niet zozeer om de gebruiker zelf te beschermen, maar vooral om de andere weggebruikers te vrijwaren die anders misschien ongewild betrokken geraken. Voor mijn part rijdt iedereen de wereld rond met Tirefix of lookalikes ... ik heb alleen gesproken uit eigen ervaring.
Toegegeven ... de pakkans is klein. Het is jouw portemonnee, niet de mijne :grin:
Hoeveel heeft het jou toen eigenlijk gekost ?
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Dirk Pauwels »

Ziet er goed uit.

Echter ik moet vaak defecte of geaccidenteerde motoren op mijn standaard dubbelasser remorkske krijgen en dat is telkens een spannend jobke dat vaak onmogelijk alleen te doen is.
Dus dacht ik eigenlijk meer aan zoiets:
https://www.youtube.com/watch?v=pOBvasLWmlA
Zolang er 2 wielen in zitten lukt het....
Nu nog budget vinden.... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Dirk Pauwels schreef:Ziet er goed uit.

Echter ik moet vaak defecte of geaccidenteerde motoren op mijn standaard dubbelasser remorkske krijgen en dat is telkens een spannend jobke dat vaak onmogelijk alleen te doen is.
Dus dacht ik eigenlijk meer aan zoiets:
https://www.youtube.com/watch?v=pOBvasLWmlA
Zolang er 2 wielen in zitten lukt het....
Nu nog budget vinden.... :grin:
Crowdfunding :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door noek »

Waar koop je zo een oprijplaat en hoe bevestig je ze op de remork als je de motor er op rijdt.
noek
Berichten: 398
Lid geworden op: 11 okt 2004, 21:00
Woonplaats: Mortsel
Locatie: Antwerpen

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door noek »

Zo moet het niet dus! Blijven oefenen zou ik zeggen :mrgreen:
My god , je ziet wat....' :roll:

http://youtu.be/1NOFEBXvcuA" onclick="window.open(this.href);return false;
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

noek schreef:Waar koop je zo een oprijplaat en hoe bevestig je ze op de remork als je de motor er op rijdt.
Ik heb op de plaat twee balkjes geschroefd dewelke allebei voorzien zijn van twee galvanisé-ogen.
De opgeplooide oprijplaat past perfect tussen de balkjes, en met een gewone sjorband door de ogen kan ik de plaat mooi op z'n plaats houden.
De oprijplaat vind je o.a. bij RAD in Willebroek.

Afbeelding
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door jakke »

Volgens mij bedoeld noek of je de oprijplaat vastmaakt aan de aanhangwagen tijdens het oprijden en niet voor het transport.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

jakke schreef:Volgens mij bedoeld noek of je de oprijplaat vastmaakt aan de aanhangwagen tijdens het oprijden en niet voor het transport.
Neen, ze wordt gewoon met die drie rode antislipperige uitsteeksels over de rand van de aanhangwagen gelegd. De neerwaartse druk die veroorzaakt wordt door het gewicht van de moto zorgt er wel voor dat ze niet verschuift.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Man in Black »

P@rick, ik zou die oprijplaat op een of andere manier toch proberen te borgen.
Ik weet niet of je de GS erop rijdt, maar een kleine verschuiving van die plaat en je ligt eraf.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Dirk Pauwels
Berichten: 4699
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Dirk Pauwels »

noek schreef:Zo moet het niet dus! Blijven oefenen zou ik zeggen :mrgreen:
My god , je ziet wat....' :roll:

http://youtu.be/1NOFEBXvcuA" onclick="window.open(this.href);return false;
Hilarisch, zeker ook deel 2 bekijken....
Sommigen hebben "bigger balls than brains"......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door p@rick »

Man in Black schreef:P@rick, ik zou die oprijplaat op een of andere manier toch proberen te borgen.
Ik weet niet of je de GS erop rijdt, maar een kleine verschuiving van die plaat en je ligt eraf.

Eddy,
Op deze foto's zie je dat er twee alu-L-profieltjes voorzien zijn op de vloer. Deze zijn zo geplaatst dat het linkse en rechtse rode "uitsteeksel" van de oprijplaat mooi aansluiten op de buitenzijde van deze profieltjes (zie pijltjes op foto) zodat verschuiven van de oprijplaat almost impossible is.

Afbeelding

Ik zit natuurlijk niet op de moto als ik 'm op de aanhangwagen rijd. Mijn "procedure" is :
Moto (met draaiende motor) staat om te beginnen natuurlijk mooi in het verlengde van de oprijplaat, ik sta links van de moto, zet 'm in eerste, laat 'm zachtjes vooruitlopen, de oprijplaat op. Eens het voorwiel goed en wel op de aanhangwagen staat trek ik de voorrem aan, en stap ik (nog steeds links van de moto) de aanhangwagen op (ik en mijn benen zijn daar lang genoeg voor om dat probleemloos te kunnen doen).
Eens ikzelf op de aanhangwagen sta laat ik de rem terug los en kan de moto nog even voortrijden totdat ie zichzelf met z'n voorwiel in de wielklem vastzet.
Dit is eigenlijk perfect alleen te doen.
Achteruit eraf rijden is natuurlijk iets delicater, daarbij vraag ik altijd even assistentie van een tweede persoon die dan eigenlijk alleen in de gaten moet houden dat het achterwiel mooi in't midden op de oprijplaat blijft (het voorwiel kan ik zelf in de gaten houden). Ook bij 't afrijden staat de draaiende motor in eerste versnelling (natuurlijk met ingetrokken koppeling). Als blijkt dat ik scheef achteruit aan't rijden ben kan ik 'm probleemloos even terug voorwaarts laten rijden om de afrijrichting te corrigeren. En natuurlijk bij het afrijden op het juiste moment even de rem aantrekken zodat ik vanaf de aanhangwagen terug op de begane grond kan stappen.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Flat Twin Power

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Flat Twin Power »

Dirk Pauwels schreef:
noek schreef:Zo moet het niet dus! Blijven oefenen zou ik zeggen :mrgreen:
My god , je ziet wat....' :roll:

http://youtu.be/1NOFEBXvcuA" onclick="window.open(this.href);return false;
Hilarisch, zeker ook deel 2 bekijken....
Sommigen hebben "bigger balls than brains"......
Hoe stom kun je eigenlijk zijn zeg.
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door jakke »

Sommigen zijn idd dom bezig.
Maar eigenlijk is dat toch een beetje een gevreesd scenario. Want 250 kg hou je niet zomaar tegen, zelfs al ga je doordacht en niet onbezonnen te werk. Als je de moto op de begane grond verplaatst heb je nog steeds de zijpikkel om hem op te laten kantelen.
Ik ben in ieder geval toch juist een wielklem gaan halen bij RAD. Zeer vriendelijke mens daar in de winkel! 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Polleke G »

Moose schreef: Bovendien verklaarde Oom Agent me dat de gehele constructie waardeloos zou worden wanneer de band zou leeglopen of druk verliezen. Daardoor zou immers de spanning op het bevestigingsmechanisme afnemen en de motorfiets in het slechtste geval kunnen beginnen bewegen op de aanhangwagen met alle nare gevolgen vandien.
Just my 2 cents ...
Dat is ook het geval als je hem aan het chassis hebt vast gesjord,want de spanning komt ook los als je band afgaat
Laatst gewijzigd door Polleke G op 26 aug 2015, 23:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
jakke
Berichten: 3516
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door jakke »

Wielklem gemonteerd en moto voor de eerste keer op en af de aanhangwagen gereden, met de tip's van P@rick.
Daarna even een ritje gaan maken, na alles goed vastgemaakt te hebben. Doet toch een beetje raar in het begin, maar alles ging prima. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Moose
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 mei 2014, 21:49
Woonplaats: Overpelt

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Moose »

Polleke, daar heb ik mijn twijfels over. Als je hem aan het chassis vastsjort, trek je hem in de vering. Wanneer dus de bandenspanning afneemt en bijgevolg de spanning op de sjorbanden vermindert wordt dat gecompenseerd door het uitveren (het ontspannen van de samengedrukte vering).
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: AceBikes Tirefix

Bericht door Polleke G »

Dan komt hij nog steeds los,want je trekt hem ook niet volledig in de veren,en als de band afgaat zakt hij toch zo een 6 tot 8cm
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Plaats reactie