Toon je S
Moderator: GVN
Re: Toon je S
En hierbij de groeten terug uit Boom
Re: Toon je S
Om eens een witte te posten incl zwart windscherm.
Groeten uit Putte (bij Mechelen)
Groeten uit Putte (bij Mechelen)
Re: Toon je S
En afwisselend..... opnieuw een rode.
Met ondertussen dit MRA schermke erop, wat een verbetering!
Met ondertussen dit MRA schermke erop, wat een verbetering!
Re: Toon je S
wat tanken jullie in de s1000xr??
volgens dealer (meeusen) 95 of 98 of gemengd...??
en wat tanken jullie??
volgens dealer (meeusen) 95 of 98 of gemengd...??
en wat tanken jullie??
Re: Toon je S
Mijn dealer zei best 98 (meeusen) =)
Re: Toon je S
volgens mijn dealer (meeusen) gemengd...
Wat is't nu eigenlijk...?????
Wat is't nu eigenlijk...?????
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: Toon je S
sportief rijden met hoge toeren 98 en toeristisch op lagere toeren 95
98 zal in hogere toeren beter doorgaan waar de 95 motor ruwer zal maken omdat die niet kan volgen.
98 zal in hogere toeren beter doorgaan waar de 95 motor ruwer zal maken omdat die niet kan volgen.
BMW R1100R zonder KFR
Re: Toon je S
ipv gewoon eens te tanken wat voorgeschreven is... er is meestal een boekje geleverd bij deze motoren...
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 29 okt 2012, 16:43
- Woonplaats: 3550
- Locatie: Limburg
Re: Toon je S
Wat zijn uw bevindingen van dit schermpje?Daniel Tempelaere schreef:En afwisselend..... opnieuw een rode.
Met ondertussen dit MRA schermke erop, wat een verbetering!
Ik heb een uitgebreide testrit gedaan met een Xr en was weggeblazen van het rijgedrage en de krachtbron. Maar wat enorm vervelend was, waren de turbulenties rond de helm en schouders vanaf 140km/u.
Ik ben wel 1m88 maar zo uitzonderlijk groot is dat ook niet.
Iemand had me al een deflector aangeraden zoals je ook wel eens op een Gsa ziet, maar heb het zelf nog niet kunnen testen.
Groeten Ben
Momenteel een R100s...
Re: Toon je S
Een deflector (tijdelijk gebruikt op mijn K1300GT) werkt veel minder efficient dan een spoiler-scherm, zoals de MRA vario ruit op mijn XR.
Eigenlijk ongeloofelijk hoe een nog steeds kleine ruit zoveel winddruk kan wegnemen van de helm. Op mijn GT kon ik niet met open vizier rijden, op de XR lukt dit wel, ook aan (veel te) hoge snelheden.
Wind op schouders en voorarmen is wel nog iets groter dan op de GT, maar vind ik dan weer niet zo erg, de helm is hoofdzaak.
Ik ben wel maar 1m80.
Eigenlijk ongeloofelijk hoe een nog steeds kleine ruit zoveel winddruk kan wegnemen van de helm. Op mijn GT kon ik niet met open vizier rijden, op de XR lukt dit wel, ook aan (veel te) hoge snelheden.
Wind op schouders en voorarmen is wel nog iets groter dan op de GT, maar vind ik dan weer niet zo erg, de helm is hoofdzaak.
Ik ben wel maar 1m80.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 07 apr 2005, 09:20
- Locatie: Edegem België
Re: Toon je S
LOVE BMW AUTO EN MOTOR
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 04 sep 2007, 18:32
- Woonplaats: Aalbeke
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Toon je S
Terug van 4 jaar weg geweest te zijn. Enkele jaartjes met een Triumph Explorer gereden , maar sinds enkele
maanden trotse eigenaar van dit monstertje .
maanden trotse eigenaar van dit monstertje .
Re: Toon je S
Oeps, die van mij staat hier blijkbaar nog niet tussen. Effe rechtzetten.
In augustus 2017 een testrit gedaan bij Ludwig Motors, een matblauwe stond eigenlijk op het verlanglijstje. Bij terugkeer van de testrit was ik overtuigd en viel mijn oog op een witte die daar in een hoekje stond. Die was net binnengekomen om als tweedehands verkocht te worden.
- één jaar oud
- bijna 20.000 km maar volledige onderhoudshistoriek
- Valbeugels
- twee zijkoffers en een kleine topcase
- houder voor BMW Navigator
- Geen GPS, maar ik had net een nieuwe 410 Rider (want ik ben TomTom-fan)
- Wunderlich beschermer voor radiator
- Wunderlich comfortzadel
- Enkele duizenden euro goedkoper dan nieuw, voldoende om me te doen vergeten dat het niet mijn lievelingkleur was
Direct een bestelbon getekend en een dikke week later reed ik er al mee rond in de Franse Alpen. Ondertussen nog enkele kleine aanpassingen aangebracht met het oog op de septemberreis van dit jaar (ik ben sinds gisterenavond weer thuis) én ter voorbereiding van de Ludwig-goes-Italy-reis in November.
- Grote topkoffer. Lelijk maar de helmen van madam en mezelf kunnen er samen in, meesleuren niet meer nodig
- Groter windschermpje van Wunderlich. Lelijk vanwege de zwarte accenten maar ik zit met m'n 1,90 meter wel beter uit de wind
- Winddeflectoren van Wunderlich. Erg comfortabel
- Givi 20 liter Xstream tanktas met ringbevestiging. Nuttig en snel de (de)monteren
In mei 2018 kreeg ik van Ludwig plots nog een servicekaart toegestuurd, geldig tot mei 2021, en een garantiekaart gekdig tot mei 2020, en dit terwijl ik maar één jaar wettelijke garantie van een tweedehandsaankoop bij een dealer verwacht had. Dat - en nog vele andere dingen - doet me begrijpen waarom het team van Ludwig Motors enkele jaren terug de prijs voor beste klantentevredenheid van het wereldwijde netwerk BMW Motorrad verdiende. Topservice daar, ik heb er ook voor helmen, communicatiesystemen, topkoffer, onderhoud en kledij al wat euro's achtergelaten, maar allemaal met veel plezier!
Super moto. Je kan er mee gassen, maar ook rustig mee rijden. Verbruik bij 160 kruissnelheid op de snelweg (in Duitsland, dat spreekt) ruim 6,5 l/100km, in de bergen en op landwegen 5,8 l/100 km. Wel iets teveel lawaai naar mijn goesting, maar da's geen breekpunt. En mocht er ipv een ketting een cardan opstaan, dan zou hij bij mij nóg hoger scoren.
In augustus 2017 een testrit gedaan bij Ludwig Motors, een matblauwe stond eigenlijk op het verlanglijstje. Bij terugkeer van de testrit was ik overtuigd en viel mijn oog op een witte die daar in een hoekje stond. Die was net binnengekomen om als tweedehands verkocht te worden.
- één jaar oud
- bijna 20.000 km maar volledige onderhoudshistoriek
- Valbeugels
- twee zijkoffers en een kleine topcase
- houder voor BMW Navigator
- Geen GPS, maar ik had net een nieuwe 410 Rider (want ik ben TomTom-fan)
- Wunderlich beschermer voor radiator
- Wunderlich comfortzadel
- Enkele duizenden euro goedkoper dan nieuw, voldoende om me te doen vergeten dat het niet mijn lievelingkleur was
Direct een bestelbon getekend en een dikke week later reed ik er al mee rond in de Franse Alpen. Ondertussen nog enkele kleine aanpassingen aangebracht met het oog op de septemberreis van dit jaar (ik ben sinds gisterenavond weer thuis) én ter voorbereiding van de Ludwig-goes-Italy-reis in November.
- Grote topkoffer. Lelijk maar de helmen van madam en mezelf kunnen er samen in, meesleuren niet meer nodig
- Groter windschermpje van Wunderlich. Lelijk vanwege de zwarte accenten maar ik zit met m'n 1,90 meter wel beter uit de wind
- Winddeflectoren van Wunderlich. Erg comfortabel
- Givi 20 liter Xstream tanktas met ringbevestiging. Nuttig en snel de (de)monteren
In mei 2018 kreeg ik van Ludwig plots nog een servicekaart toegestuurd, geldig tot mei 2021, en een garantiekaart gekdig tot mei 2020, en dit terwijl ik maar één jaar wettelijke garantie van een tweedehandsaankoop bij een dealer verwacht had. Dat - en nog vele andere dingen - doet me begrijpen waarom het team van Ludwig Motors enkele jaren terug de prijs voor beste klantentevredenheid van het wereldwijde netwerk BMW Motorrad verdiende. Topservice daar, ik heb er ook voor helmen, communicatiesystemen, topkoffer, onderhoud en kledij al wat euro's achtergelaten, maar allemaal met veel plezier!
Super moto. Je kan er mee gassen, maar ook rustig mee rijden. Verbruik bij 160 kruissnelheid op de snelweg (in Duitsland, dat spreekt) ruim 6,5 l/100km, in de bergen en op landwegen 5,8 l/100 km. Wel iets teveel lawaai naar mijn goesting, maar da's geen breekpunt. En mocht er ipv een ketting een cardan opstaan, dan zou hij bij mij nóg hoger scoren.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: Toon je S
Een 2016
Okkazie gekocht
Fijne moto, had graag iets motorrem gehad en het feit dat die zelf wat gas begeeft om niet stil te vallen was even wennen als je coupeert.
HeliBars stuur
Sargent zadel
en Xtra laag scherm
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 07 sep 2018, 13:23
- Woonplaats: Oudenaarde
Re: Toon je S
Stond er nog niet op, bij deze
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Berichten: 520
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:18
- Woonplaats: Sint-Amandsberg
- Locatie: Oost Vlaanderen
Re: Toon je S
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Fun....is not a straight line
Re: Toon je S
Week 22 gaat men S1000R in productie , na 2 R1200GSA en 2 K1600GT op men "oude dag" voor een lichte motor gekozen
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
K1600GT