PC hulp

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

PC hulp

Bericht door eiRTee »

mijn PC start raar op, de schermresolutie is zoals ik hem destijds gekocht heb en alle icoontjes zijn van het bureaublad verdwenen
Bij wie of waar kan ik terecht om mijn PC eens te laten nakijken?
Woon in omgeving Aalst

Het is een Dell Laptop Studio 1749

Thx
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: PC hulp

Bericht door Supermario »

http://www.fixit-cs.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: PC hulp

Bericht door poestexas »

zou eerst eens proberen met een systeemherstel. Brengt dikwijls een oplossing.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: PC hulp

Bericht door alfa »

Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn.(zelfs traag)
Vertrek terug vanuit fabriek instellingen.
Uw oude harde schijf daar kan je later uw gegevens nog van afhalen.
lees mijn linken eens goed door.
Anders moet dat manneke van Gent(meer dan 1000 pc opstarten) u maar helpen.
BMW R1100R zonder KFR
Flat Twin Power

Re: PC hulp

Bericht door Flat Twin Power »

Maak een account aan op http://www.pc-helpforum.be/" onclick="window.open(this.href);return false; en stel uw vraag in het juiste sub forum.
Je zal snel en gratis geholpen worden.
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: PC hulp

Bericht door eiRTee »

poestexas schreef:zou eerst eens proberen met een systeemherstel. Brengt dikwijls een oplossing.
heeft spijtig genoeg geen oplossing gebracht
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: PC hulp

Bericht door eiRTee »

Flat Twin Power schreef:Maak een account aan op http://www.pc-helpforum.be/" onclick="window.open(this.href);return false; en stel uw vraag in het juiste sub forum.
Je zal snel en gratis geholpen worden.
heb ik gedaan, wacht op respons....
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: PC hulp

Bericht door willy »

Start > configuratiescherm > schermresolutie aanpassen (onder Vormgeving en persoonlijke instellingen)
Resolutie menu openen, de optimale resolutie (=native pixel resolution) wordt (normaal gezien) in vet aangegeven.
Zijn de iconen verdwenen na een "nieuwe" Windows installatie, ttz, nadat Windows over een bestaande Windows heen
geïnstalleerd werd? Heeft u zelf software geïnstalleerd?
Is er trouwens nog nieuws van het hardeschijven front?
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: PC hulp

Bericht door eiRTee »

ergens moet er iets goed fout zitten want voor de schermresolutie heb ik maar 3 keuzes en die gaan tot max 1152 x 846, kan dus niet kiezen voor de 1280 x 1024....
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: PC hulp

Bericht door GSrijder »

Mogelijks de grafische kaart die niet meer herkend wordt door het moederbord, bij configuratiescherm onder apparaat beheer eens kijken of die er tussen staat en goed werkt. Het zal een op het moederbord geïntegreerde grafische kaart zijn dus hoop ik voor jou dat deze nog werkt.

Op de website van Dell kan je de pc laten scannen op fouten. Naar support gaan en dan product support, de pc automatisch laten detecteren... Je kan hier ook updates voor driverst etc terugvinden. Heeft mij al geholpen.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: PC hulp

Bericht door willy »

Het is een 17" laptop, dus met een breedbeeld scherm?
Als dat zo is dan zal 1024x768 mogelijk niet gekozen kunnen worden omdat het een 4:3 verhouding is.
Zoals ik al schreef moet je de resolutie kiezen die overeenkomt met het aantal pixels en dat zou 1600x900 kunnen zijn.
Is die resolutie beschikbaar? Wordt ze vet aangeven? Ik vermoed dat de grafische processor op het moederbord zelf zit.
Ik weet niet vanaf welk punt de huidige installatie begonnen is, maar als dat vanaf nul is dan moeten er nog allerlei
drivers geïnstalleerd worden (niet enkel voor de grafische kaart of processor trouwens).
Als dat nog niet gebeurt is dan zullen de correcte resoluties mogelijk niet kunnen gekozen worden.
De nodige drivers zijn terug te vinden op de support site van Dell bij het juiste PC type.
LNNRT
Berichten: 100
Lid geworden op: 01 jan 2011, 23:19
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: PC hulp

Bericht door LNNRT »

Seg eiRTee,

Ik heb precies de indruk dat gij de laatste tijd veel problemen hebt met uw laptop. Is dat die zelfde machine waar die harde schijf van vervangen is geweest? Dat is dan die waar een verse Windows op gezet is geweest?
Die schermresolutie van toen ge die juist gekocht had, dat is niet de goeie? Ge wilt een andere maar die staat niet in de lijst?
Ik meen mij te herinneren dat Windows enkel de resoluties toont waarvan em denkt dat uw laptop ze aan kan. Dat weet die op basis van de videokaart driver die geïnstalleerd is. Mijn gok is dus dat de foute driver geïnstalleerd is waardoor Windows niet de volle capaciteit van uw videokaart kan of wil gebruiken. "Gewoon" een kwestie van de juiste driver te vinden en te installeren.

Dan blijft nog het probleem van uw icoontjes. Waar zijn die naartoe? Hoe ziet uw bureaublad er dan uit, gewoon de achtergrond en een taakbalk?

Die Windows versie die er nu op staat, is dat dezelfe als de originele? En welke versie is dat dan?

Normaal zit er bij een laptop altijd een cd met drivers. Hebt ge dat nog?

Als ge dat graag hebt, moogt ge ne keer langskomen met uw laptop op een avond. Ik woon in Oilsjt zelve.
Breng dan ook alle boekskes en cd's mee die ge indertijd bij uw laptop hebt bijgekregen.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: PC hulp

Bericht door alfa »

Ja, HuXX zou daar maar op in gaan.
BMW R1100R zonder KFR
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: PC hulp

Bericht door eiRTee »

@ LNNRT
momenteel bezig via PC forum om een oplossing te bekomen

inderdaad is die laptop
na herinstallatie van windows werkte alles prachtig als voorheen
nu heb ik enkel nog een basisscherm met een vuilbakicoontje en een taakbalk met 3 icoontjes

Bij aankoop was er juist een klein boekje en CD met wat gegevens, geen windows herinstallatie CD of dergelijke

Vertel me anders eens via PB waar je woont..........
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: PC hulp

Bericht door willy »

willy schreef:Het is een 17" laptop, dus met een breedbeeld scherm?
Als dat zo is dan zal 1024x768 mogelijk niet gekozen kunnen worden omdat het een 4:3 verhouding is.
Zoals ik al schreef moet je de resolutie kiezen die overeenkomt met het aantal pixels en dat zou 1600x900 kunnen zijn.
Is die resolutie beschikbaar? Wordt ze vet aangeven? Ik vermoed dat de grafische processor op het moederbord zelf zit.
Ik weet niet vanaf welk punt de huidige installatie begonnen is, maar als dat vanaf nul is dan moeten er nog allerlei
drivers geïnstalleerd worden (niet enkel voor de grafische kaart of processor trouwens).
Als dat nog niet gebeurt is dan zullen de correcte resoluties mogelijk niet kunnen gekozen worden.
De nodige drivers zijn terug te vinden op de support site van Dell bij het juiste PC type.
Ik heb de indruk dat mijn commentaren niet erg op prijs gesteld worden.
Daarom zal ik me ook van verdere bijdrages onthouden.
Succes met de computer!
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: PC hulp

Bericht door GSrijder »

willy schreef:
willy schreef:Het is een 17" laptop, dus met een breedbeeld scherm?
Als dat zo is dan zal 1024x768 mogelijk niet gekozen kunnen worden omdat het een 4:3 verhouding is.
Zoals ik al schreef moet je de resolutie kiezen die overeenkomt met het aantal pixels en dat zou 1600x900 kunnen zijn.
Is die resolutie beschikbaar? Wordt ze vet aangeven? Ik vermoed dat de grafische processor op het moederbord zelf zit.
Ik weet niet vanaf welk punt de huidige installatie begonnen is, maar als dat vanaf nul is dan moeten er nog allerlei
drivers geïnstalleerd worden (niet enkel voor de grafische kaart of processor trouwens).
Als dat nog niet gebeurt is dan zullen de correcte resoluties mogelijk niet kunnen gekozen worden.
De nodige drivers zijn terug te vinden op de support site van Dell bij het juiste PC type.
Ik heb de indruk dat mijn commentaren niet erg op prijs gesteld worden.
Daarom zal ik me ook van verdere bijdrages onthouden.
Succes met de computer!
Waarop is dat nu weer gebaseerd, iedereen mag toch zijn bijdrage leveren. Het lijkt wel of alleen het jouwe dan het juiste is. Kort lontje als je het mij vraagt en zulke opmerkingen dragen zeker niet bij tot de groepssfeer hier op het forum.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: PC hulp

Bericht door willy »

Niks kort lontje, alleen nooit respons gehad, ook niet op vragen. Het besluit ligt dan toch voor de hand, niet?
Trouwens, het geven van tenminste iets aan respons behoort ook tot een goede groepssfeer.
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: PC hulp

Bericht door eiRTee »

willy schreef:
willy schreef:Het is een 17" laptop, dus met een breedbeeld scherm?
Als dat zo is dan zal 1024x768 mogelijk niet gekozen kunnen worden omdat het een 4:3 verhouding is.
Zoals ik al schreef moet je de resolutie kiezen die overeenkomt met het aantal pixels en dat zou 1600x900 kunnen zijn.
Is die resolutie beschikbaar? Wordt ze vet aangeven? Ik vermoed dat de grafische processor op het moederbord zelf zit.
Ik weet niet vanaf welk punt de huidige installatie begonnen is, maar als dat vanaf nul is dan moeten er nog allerlei
drivers geïnstalleerd worden (niet enkel voor de grafische kaart of processor trouwens).
Als dat nog niet gebeurt is dan zullen de correcte resoluties mogelijk niet kunnen gekozen worden.
De nodige drivers zijn terug te vinden op de support site van Dell bij het juiste PC type.
Ik heb de indruk dat mijn commentaren niet erg op prijs gesteld worden.
Daarom zal ik me ook van verdere bijdrages onthouden.
Succes met de computer!
Soory voor het niet afzonderlijk beantwoorden maar de meeste vindt je terug in de andere antwoorden.
Even kort:
ik kon de resolutie 1024x768 kiezen, nu niet meer
Resolutie 1600x900 is niet beschikbaar gaat maar tot 1150 (of zoiets (zit nu op het werk, kan het niet exact bekijken)
Heb na vervanging van die ene HD enkel windosw geinstalleerd want al de rest kwam daarna vanzelf terug en werkte optimaal
YOwan
Berichten: 471
Lid geworden op: 10 nov 2004, 20:20
Woonplaats: Sint-Joris-Weert
Locatie: Sint-Joris-Weert (Vl.Brabant)

Re: PC hulp

Bericht door YOwan »

eiRTee, als je wil kan het het misschien via deze mensen oplossen.... heb er ook een goede ervaring mee !...

http://www.compudoc.be" onclick="window.open(this.href);return false;
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: PC hulp

Bericht door willy »

eiRTee schreef:Soory voor het niet afzonderlijk beantwoorden maar de meeste vindt je terug in de andere antwoorden.
Even kort:
ik kon de resolutie 1024x768 kiezen, nu niet meer
Resolutie 1600x900 is niet beschikbaar gaat maar tot 1150 (of zoiets (zit nu op het werk, kan het niet exact bekijken)
Heb na vervanging van die ene HD enkel windosw geinstalleerd want al de rest kwam daarna vanzelf terug en werkte optimaal
OK! Korte lont wat uitgerokken, lange tenen opgekruld 8-)
Ik denk dat 1600x900 best eens de native pixel reolution kan zijn, dat is voor 17" schermen vaak het geval.
Zo ook bij mijn Dell XPS17. Dat wil zeggen dat het pixelgrid 1600x900 pixels telt en dat de enige goede
resolutie diezelfde 1600x900 is. Kies je een andere resolutie dan zal dan tot minder scherpe beelden aanleiding
geven, teksten kunnen echt wazig worden. Ik kan op mijn XPS trouwens ook geen 1024x768 kiezen, gewoon omdat
er verticaal maar 900 pixels zijn. Als ik me niet vergis dan heb je op een lege HD een nieuwe Windows geïnstalleerd.
Er moeten dan wellicht nog allerlei drivers geïnstalleerd worden waaronder ook eentje voor de grafische processor
(of kaart, maar ik denk dat die er niet is, dat de grafische processor op het moederbord zit.
De drivers zijn hier te vinden: http://www.dell.com/support/home/us/en/ ... 49/drivers" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zou beginnen met de Intel Graphics Media Accelerator, nogal wat laptops gebruiken die als de processor op het
moederbord zit. £Downloaden, installeren en zien wat er gebeurt. Als je echt safe wil spelen, Privacy Eraser uitvoeren
en Easeus Backup uitvoeren om een volledige backup te maken voor je begint te "spelen". Ik denk echter dat in dit
geval het risico zeer klein is dat het besturingssysteem in de soep zou draaien.
Als het met de resolutie in orde komt kunnen we de andere drivers later bekijken, je moet ze niet noodzakelijk allemaal
installeren, maar voor sommige dingen is het wel beter.
Is Windows Update al uitgevoerd?
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: PC hulp

Bericht door willy »

En, nog nieuws?
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: PC hulp

Bericht door alfa »

willy schreef:En, nog nieuws?
:lol: :lol: volgens mij is het niet goed gekomen.
BMW R1100R zonder KFR
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: PC hulp

Bericht door eiRTee »

ben wat op verlof geweest
ondertussen werkt hij weer maar niet zoals het hoort
via PC-helpforum is de pc opgekuist maar blijkt dat de harde schijf met partities D & E ook aan vervanging toe is
bij gelegenheid ga ik hem eens binnen doen voor een groot onderhoud...
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: PC hulp

Bericht door willy »

Hmm, lijkt een lekker lang verlof geweest te zijn (is uiteraard gegund) 8-)
Of die tweede harde schijf voor problemen zorgt kan je misschien, al naar gelang hoe de zaken verdeeld zijn
over de schijven en/of partities, testen door de schijft te verwijderen.
Het zou me eerlijk gezegd nogal verbazen indien 2 schijven in dezelfde computer problemen vertonen.
Je schrijft over opkuisen. Er werd maw geen "vers" besturingssyteem geïnstalleerd?
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Re: PC hulp

Bericht door eiRTee »

windows werd opnieuw geinstalleerd alsook de meeste stuurprogramma's via de DELL support website
Plaats reactie