Ex Police bike's
Moderator: GVN
Ex Police bike's
Heeft er iemand ervaring met een ex police bike (K75RT)
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Ja, heb daar wel wat ervaring mee. Om kort te gaan, veel Belgisch materiaal is meestal tot op de draad versleten. Je moet dan bij wijze van spreken al een heel magazijn wisselstukken hebben liggen wil je zonder grote kosten daar terug een degelijke fiets van maken. Ook zéér belangrijk, kijk of het frame niet geraakt is! Veel overheidsmateriaal gaat tegen de vlakte, dikwijls worden ze dan wat opgelapt en te koop aangeboden maar rijden doen ze voor geen meter meer. Dus zeker nakijken voor je dat ding koopt. (of het moet dienen voor wisselstukken)
Politiefietsen uit Nederland zijn dikwijls veel betere investeringen. Maar ook daar is uitkijken de boodschap en weet je best waar je mee bezig bent.
Politiefietsen uit Nederland zijn dikwijls veel betere investeringen. Maar ook daar is uitkijken de boodschap en weet je best waar je mee bezig bent.
Beste Kojak,
Ik rij zelf met een ex-police K75RT bj'90 en heb aan deze motor al héél wat gerestaureerd en vervangen.
Ik kan je een waslijst bezorgen wat er aan gedaan werd
Mijn K is nu terug 100% in orde en ik koester deze motor omwille van z'n handelbaarheid,verbruik, enz...
750cc mét 75 pk in een 3-cilinderblok mét balansas én met injectie zo vind je er geen meer
De ex-police K75RT's hebben wél steeds op tijd onderhoud gehad maar...vergeet niet dat sommige motoren hebben afgezien.
Dus...ben je zelf technisch onderlegd dan moet je een K75RT kopen.
Ben je dat niet, dan koop je beter een K 75RT of een K100/1100 bij een dealer of een partikulier.
Heb je nog info nodig zet het dan maar op dit forum
Succes
Ik rij zelf met een ex-police K75RT bj'90 en heb aan deze motor al héél wat gerestaureerd en vervangen.
Ik kan je een waslijst bezorgen wat er aan gedaan werd
Mijn K is nu terug 100% in orde en ik koester deze motor omwille van z'n handelbaarheid,verbruik, enz...
750cc mét 75 pk in een 3-cilinderblok mét balansas én met injectie zo vind je er geen meer
De ex-police K75RT's hebben wél steeds op tijd onderhoud gehad maar...vergeet niet dat sommige motoren hebben afgezien.
Dus...ben je zelf technisch onderlegd dan moet je een K75RT kopen.
Ben je dat niet, dan koop je beter een K 75RT of een K100/1100 bij een dealer of een partikulier.
Heb je nog info nodig zet het dan maar op dit forum
Succes
Michel,
Voor K75 onderdelen heb je verschillende mogelijkheden.
http://www.lc-motors.be (in Olen)
http://www.knalpot.nl
http://www.hobbyist.nl
http://www.jensenmotorrijwielen.nl (in Nijmegen)
Ik ga steeds naar L&C in Olen,niet te ver en steeds halve prijs van nieuw.
Voor bvb koffers méér kans bij Jensen in Nijmegen.
Rij met een ex-police K75RT vandaar dat ik intussen al wat adressen ken
Voor K75 onderdelen heb je verschillende mogelijkheden.
http://www.lc-motors.be (in Olen)
http://www.knalpot.nl
http://www.hobbyist.nl
http://www.jensenmotorrijwielen.nl (in Nijmegen)
Ik ga steeds naar L&C in Olen,niet te ver en steeds halve prijs van nieuw.
Voor bvb koffers méér kans bij Jensen in Nijmegen.
Rij met een ex-police K75RT vandaar dat ik intussen al wat adressen ken
Algemene informatie met aankooptips over de K-BMW's staat o.a. op de voortreffelijke site van Bert Meijerink http://home.12move.nl/bert.meijerink/
en van conversie van overheids- naar civiele uitvoering van een K1100LT op
http://www.bmwman.biz/
De K in politieuitvoering is als standaard vanuit de K75RT ontwikkeld voor de politie in de deelstaat Noordrijn-Westfalen die er meteen 400 bestelde. Daarmee was BMW uit de ontwikkelingskosten. Alle andere K-politieuitvoeringen zijn daarvan afgeleid, t/m de K1100LT.
In grote lijnen zijn daardoor de verschillen tov civiel vergelijkbaar tussen de K75/K100/K1100:
-solo zitbank met ander kontje (onder- en bovendeel, het zgn "bakje")
-andere richtingaanwijzers achter ivm bevestiging voor zwaailicht en zendinstallatie/antenne
-geen voetsteunen voor duopassagier
-indien ABS-1: stuureenheid geplaatst bovenop injectie-eenheid onder de zitbank ipv in het kontje
-geen rekje voor een topkoffer
-soms een andere benzinetank ivm bedieningseenheid zendinstallatie (Duitsland)
-zijpanelen (batterijafdekkingen) als bij de K100RT 1984-1986
-bredere motorbeschermingsbeugels vòòr ivm sirene/licht
-soms achterzijbeugels die niet zijn te combineren met touringkoffers (wel met City-koffers) en evenmin met voetsteunen achter
-kortere overbrengingsverhouding van de cardan
-oudere K75RT's: vast windscherm ipv elektrisch verstelbaar
-sterkere dynamo (700 Watt ipv 460 Watt) icm kleinere accu (19 Ah ipv 25 Ah)
-aangepaste kabelbomen (bedrading)
Dat was het wel zo'n beetje maar misschien nog wat vergeten.
Stuureenheid van het ABS-1 is bij overheidsmachines kwetsbaar en erg duur om te vervangen.
en van conversie van overheids- naar civiele uitvoering van een K1100LT op
http://www.bmwman.biz/
De K in politieuitvoering is als standaard vanuit de K75RT ontwikkeld voor de politie in de deelstaat Noordrijn-Westfalen die er meteen 400 bestelde. Daarmee was BMW uit de ontwikkelingskosten. Alle andere K-politieuitvoeringen zijn daarvan afgeleid, t/m de K1100LT.
In grote lijnen zijn daardoor de verschillen tov civiel vergelijkbaar tussen de K75/K100/K1100:
-solo zitbank met ander kontje (onder- en bovendeel, het zgn "bakje")
-andere richtingaanwijzers achter ivm bevestiging voor zwaailicht en zendinstallatie/antenne
-geen voetsteunen voor duopassagier
-indien ABS-1: stuureenheid geplaatst bovenop injectie-eenheid onder de zitbank ipv in het kontje
-geen rekje voor een topkoffer
-soms een andere benzinetank ivm bedieningseenheid zendinstallatie (Duitsland)
-zijpanelen (batterijafdekkingen) als bij de K100RT 1984-1986
-bredere motorbeschermingsbeugels vòòr ivm sirene/licht
-soms achterzijbeugels die niet zijn te combineren met touringkoffers (wel met City-koffers) en evenmin met voetsteunen achter
-kortere overbrengingsverhouding van de cardan
-oudere K75RT's: vast windscherm ipv elektrisch verstelbaar
-sterkere dynamo (700 Watt ipv 460 Watt) icm kleinere accu (19 Ah ipv 25 Ah)
-aangepaste kabelbomen (bedrading)
Dat was het wel zo'n beetje maar misschien nog wat vergeten.
Stuureenheid van het ABS-1 is bij overheidsmachines kwetsbaar en erg duur om te vervangen.
-
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:58
het nadeel van de politiemotoren is, dat die een zwaar leven achter de rug hebben:
heel dikwijls met koude motor direct volle gaaz vertrokken richting een of andere oproep, enz.
en het onderhoud zo goedkoop mogelijk, absolute minimum.
De ABS 1 eenheid is inderdaad duur, maar ge hebt geen nieuwe nodig, een gereviseerde doet het even goed.
heel dikwijls met koude motor direct volle gaaz vertrokken richting een of andere oproep, enz.
en het onderhoud zo goedkoop mogelijk, absolute minimum.
De ABS 1 eenheid is inderdaad duur, maar ge hebt geen nieuwe nodig, een gereviseerde doet het even goed.
Ik zou eerlijk gezegd ook geen politiemotor kopen als ik niet weet vanwaar hij komt.
Het kan zijn dat je er geluk mee hebt, maar je hebt veel meer kans dat je pech hebt.
In onze dienst worden de motoren (RT 1150 en 1 850) wel goed onderhouden (leasing) dus ze zijn in onberispelijke staat, maar er wordt wel heel hard en bruut mee gereden. Onze motorfietsen rijden 25.000 km per jaar, heel het jaar door, meestal stadsverkeer, dus veel schakelen, remmen en optrekken en dikwijls met koude motor onmiddellijk vol gas. We proberen dat zoveel mogelijk te vermiijden, maar soms kun je gewoon niet anders.
De oudste (de 850) heeft 100.000 km. Politiekilometers wel te verstaan en ik sta er nog elke dag versteld van dat dit ding blijft rijden, want het heeft al serieus afgezien. En al bij al is er nog niet zoveel stukgegaan. De grootste kosten waren 2x een nieuwe koppeling, 1 maal de achterveer en 1 maal de cardan die vernieuwd is. Maar aan het motorblok zelf, daar heeft buiten het regulieren onderhoud nog geen sleutel op gestaan.
Het kan zijn dat je er geluk mee hebt, maar je hebt veel meer kans dat je pech hebt.
In onze dienst worden de motoren (RT 1150 en 1 850) wel goed onderhouden (leasing) dus ze zijn in onberispelijke staat, maar er wordt wel heel hard en bruut mee gereden. Onze motorfietsen rijden 25.000 km per jaar, heel het jaar door, meestal stadsverkeer, dus veel schakelen, remmen en optrekken en dikwijls met koude motor onmiddellijk vol gas. We proberen dat zoveel mogelijk te vermiijden, maar soms kun je gewoon niet anders.
De oudste (de 850) heeft 100.000 km. Politiekilometers wel te verstaan en ik sta er nog elke dag versteld van dat dit ding blijft rijden, want het heeft al serieus afgezien. En al bij al is er nog niet zoveel stukgegaan. De grootste kosten waren 2x een nieuwe koppeling, 1 maal de achterveer en 1 maal de cardan die vernieuwd is. Maar aan het motorblok zelf, daar heeft buiten het regulieren onderhoud nog geen sleutel op gestaan.
Denk tot nu toe dat ik wel geluk heb want rijd toch heel goed , de motor komt wel uit een "kleine dienst " van een kustgemeente met bijna altijd dezelfde bestuurder , t'was wel genen "trage" maar ben dat zelf soms ook niet ,in ieder geval k'heb hem nu ongeveer een maand en heb er al ongeveer 1500KM mee gereden en ik voel me der goed op en hopelijk blijft dat zo . Heb er ook al op gelet ER RIJDEN TOCH VERDOMD VEEL EX_POLICEBIKE'S ROND HOOR. Sie joe leeter on de rood.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
- Locatie: Lochristi
police bikes
Hallo,
ik ben vandaag naar een viertal politie-K75's gaan zien, en zou willen bieden. Ik belde reeds een politieman op, die de moto's kent, en ééntje daarvan herinnert hij zich als zijnde goed.
KM-stand zo rond de 60.000 (of zouden het er 160.000 kunnen zijn?), bouwjaar 1991.
Staan reeds meer dan een jaar stil, goede banden, geen ontbrekende onderdelen, hetzij een spiegeltje hier en een zijpaneeltje daar. Goede banden, maar remschijven vooraan hebben een serieuze stootrand.
Kan iemand mij een idee geven wat ik mag bieden? Ik hou dus rekening met tenminste een nieuwe koppeling, remschijven, een komplete schildering (kost mij enkel de producten). IK ga ze niet alle vier kopen, maar bieden op twee ervan.
Misschien word ik dan volgend jaar wel lid van de club, en maken we toerritten samen?
polowonder
ik ben vandaag naar een viertal politie-K75's gaan zien, en zou willen bieden. Ik belde reeds een politieman op, die de moto's kent, en ééntje daarvan herinnert hij zich als zijnde goed.
KM-stand zo rond de 60.000 (of zouden het er 160.000 kunnen zijn?), bouwjaar 1991.
Staan reeds meer dan een jaar stil, goede banden, geen ontbrekende onderdelen, hetzij een spiegeltje hier en een zijpaneeltje daar. Goede banden, maar remschijven vooraan hebben een serieuze stootrand.
Kan iemand mij een idee geven wat ik mag bieden? Ik hou dus rekening met tenminste een nieuwe koppeling, remschijven, een komplete schildering (kost mij enkel de producten). IK ga ze niet alle vier kopen, maar bieden op twee ervan.
Misschien word ik dan volgend jaar wel lid van de club, en maken we toerritten samen?
polowonder
BMW, wat anders?
Hallo ,ikzelf rij nu ongeveer 2000K's met mijne K75rt ex-police en k'moet zeggen ,t'beestje doet het goed en ge ziet er niks meer aan die aan een police-bike zou kunnen doen denken en heeft nu 75500km op de teller staan .Bij ons hier aan de kust weet ik er twee te koop staan voor elk ongeveer 1000 euro en ik moet zeggen t'is spijtig dat ze moeten herspoten worden want ze staan nog mooi en naar het schijnt in orde,1ne heeft rond de 80000km (1000 euro)en de 2de ergens over de 1000000km (800 euro),k'weet niet of dat veel is want ge moet rekenen dat ge nog veel zult moeten aanpassen als ge der wilt een duo-rijder wilt van maken . Sie joe leeter
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
- Locatie: Lochristi
ex-police bikes
Dank, Kojak,
dat geeft al een beetje moed.
Nu zoek ik niet meteen er een duozit van de maken, daar ik wellicht altijd solo zal rijden. Maar ik vind het 'politie-zadel' echt lelijk, en het breekt de lijn van de moto.
Voor de rest hou ik wel van de look, hoewel ik het stuur misschien liever iets lager zou zien. Maar dat ga ik bepalen na enkele ritten. Ik ben tenslotte niet meer van de jongste , en de tijd van de 'clip-on' stuurtjes à la Duc... is voor mij voorbij. (ocharme mijn rug)
Vandaar dus.
Nu ben ik intussen op het net wat aan het zoeken geweest, en er worden reeds mooie K75's (of ze ook goed zijn kan je op een foto niet zien natuurlijk) aangeboden, soms zelfs voor minder dan € 2000.
Vandaar dus mijn neiging er toch niet teveel aan uit te geven.
Ze konden niet gestart worden, misschien zit de motor wel vast, of is de versnellingsbak defect. De moto's hebben bij de Gentse 'flikken' gedraaid, dus uitsluitend stadsverkeer.
Olie werd om de 2500 KM gedaan, maar ze werden stilgezet 'omdat de kosten te hoog opliepen'. Volgens mijn kennis bij de politie waren (en hij kent gelukkig de nummers nog) er toch een tweetal die het herstellen zeker nog waard waren. Hij probeert nu uit te vissen wat er precies mis mee was.
Ik laat nog wel wat weten.
PS: weet iemand welke kilometerstand zo'n 75-motor kan halen? Ik bedoel in handen van een 'goede huisvader'!
Greetz
dat geeft al een beetje moed.
Nu zoek ik niet meteen er een duozit van de maken, daar ik wellicht altijd solo zal rijden. Maar ik vind het 'politie-zadel' echt lelijk, en het breekt de lijn van de moto.
Voor de rest hou ik wel van de look, hoewel ik het stuur misschien liever iets lager zou zien. Maar dat ga ik bepalen na enkele ritten. Ik ben tenslotte niet meer van de jongste , en de tijd van de 'clip-on' stuurtjes à la Duc... is voor mij voorbij. (ocharme mijn rug)
Vandaar dus.
Nu ben ik intussen op het net wat aan het zoeken geweest, en er worden reeds mooie K75's (of ze ook goed zijn kan je op een foto niet zien natuurlijk) aangeboden, soms zelfs voor minder dan € 2000.
Vandaar dus mijn neiging er toch niet teveel aan uit te geven.
Ze konden niet gestart worden, misschien zit de motor wel vast, of is de versnellingsbak defect. De moto's hebben bij de Gentse 'flikken' gedraaid, dus uitsluitend stadsverkeer.
Olie werd om de 2500 KM gedaan, maar ze werden stilgezet 'omdat de kosten te hoog opliepen'. Volgens mijn kennis bij de politie waren (en hij kent gelukkig de nummers nog) er toch een tweetal die het herstellen zeker nog waard waren. Hij probeert nu uit te vissen wat er precies mis mee was.
Ik laat nog wel wat weten.
PS: weet iemand welke kilometerstand zo'n 75-motor kan halen? Ik bedoel in handen van een 'goede huisvader'!
Greetz
BMW, wat anders?
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 22:59
- Locatie: 2980 Zoersel ( ts Antw. en Turnhout)
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
- Locatie: Lochristi
Ex Police bike's
Danny , k'weet nu waar ge mails hebt gelezen maar k'vind ook uwen site niet
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 20 nov 2004, 21:31
- Locatie: Lochristi
slim (deze keer niet)
Ja, ik ben nieuw hier, en zat bovendien in Danny's bericht te zoeken
Ik leer het ooit nog wel.
Intussen eens gaan rondneuzen op de site, enne... zeer interessant.
Ook heeft het maken van de hefbrug mij op een idee gebracht. De prijzen die men daarvoor vraagt!!!
Ik leer het ooit nog wel.
Intussen eens gaan rondneuzen op de site, enne... zeer interessant.
Ook heeft het maken van de hefbrug mij op een idee gebracht. De prijzen die men daarvoor vraagt!!!
BMW, wat anders?
Re: Ex Police bike's
Als eigenaar van een ex-police K75RT even nog dit.
Het is inderdaad zo dat wanneer je een ex-politiemotor koopt er aan moet werken om hem terug in goede staat te brengen.
Mijn K75RT daarvan was enkel de nieuwe metaalkleur goed.
Zoals blijkt uit de reakties worden de politiemotoren onderhouden volgens het schema van BMW
Dat ze al die tijd afzien is normaal,ze zijn de "werkpaardjes" van de fed.politie dat is met hun auto's net hetzelfde.
Wil je een police-bike up to date hebben dat moet je elk punt terug nakijken,vervangen,of herstellen.
Het is dat...of véél geld uitgeven voor een nagelnieuwe BMW en daar kunt ge ook problemen met hebben.
De "gelukkigen" onder ons zijn diegene die zelf kunnen sleutelen,deze die alles moeten "laten" doen kunnen beter een motor kopen van een particulier die zijn "meestal" goed onderhouden en hebben weinig km.
Het is inderdaad zo dat wanneer je een ex-politiemotor koopt er aan moet werken om hem terug in goede staat te brengen.
Mijn K75RT daarvan was enkel de nieuwe metaalkleur goed.
Zoals blijkt uit de reakties worden de politiemotoren onderhouden volgens het schema van BMW
Dat ze al die tijd afzien is normaal,ze zijn de "werkpaardjes" van de fed.politie dat is met hun auto's net hetzelfde.
Wil je een police-bike up to date hebben dat moet je elk punt terug nakijken,vervangen,of herstellen.
Het is dat...of véél geld uitgeven voor een nagelnieuwe BMW en daar kunt ge ook problemen met hebben.
De "gelukkigen" onder ons zijn diegene die zelf kunnen sleutelen,deze die alles moeten "laten" doen kunnen beter een motor kopen van een particulier die zijn "meestal" goed onderhouden en hebben weinig km.
Mijn éérste BMW was een K100RT uit Engeland geinporteerd . Ook een ex police bike .
Heb hem volledig gedemonteerd en terug in elkaar geknutseld en er 4 jaar plezier aan gehad .
Enkel ééns een gebroken remschijf opgelopen .
Verder geen problemen . zal eens achter een foto zoeken en posten .
Let wel in Engeland gaan ze alle 5 jaar van de hand , miles of geen miles . Omgerekend had de mijne er 36.000 km opzitten toen ik hem aankocht.
Het enige probleem , met een Engelse motor is dat die steeds langs links rond een rotonde willen draaien
heeft wel wat tijd gekost om hem dat af te leren
Heb hem volledig gedemonteerd en terug in elkaar geknutseld en er 4 jaar plezier aan gehad .
Enkel ééns een gebroken remschijf opgelopen .
Verder geen problemen . zal eens achter een foto zoeken en posten .
Let wel in Engeland gaan ze alle 5 jaar van de hand , miles of geen miles . Omgerekend had de mijne er 36.000 km opzitten toen ik hem aankocht.
Het enige probleem , met een Engelse motor is dat die steeds langs links rond een rotonde willen draaien
heeft wel wat tijd gekost om hem dat af te leren
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
@harald
Je had het stuur rechts moeten plaatsen, dan was uw rondpuntprobleem opgelost
Je had het stuur rechts moeten plaatsen, dan was uw rondpuntprobleem opgelost
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit