helm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

helm

Bericht door easyboy »

hallo makkers, ik ben ook zo'n malle kerel met oranje systeem helm op mijn koppie... mijn scorpion doet het nu 4 jaar super goed, ik rij enkel bij regen met gesloten vizier omdat ik een bril draag. verder altijd open.
toch is dat oranaje kleurtje niet meer wat het was, danks dat felle zonnetje die toch wel elke keer wat knaagt aan het kleurtje...
dus denk ik om te veranderen... maar wat raden jullie me aan voor mijn adventure 2015...
ik gebruik mijn motor ieder weekend voor treffens...
alle raad is welkom...
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
melis luc
Berichten: 245
Lid geworden op: 03 sep 2009, 20:16
Woonplaats: Outer - Ninove
Locatie: Oost vl Outer Ninove

Re: helm

Bericht door melis luc »

Als je van die helm zo content bent koop dan gewoon weer zo een !! Ik heb een shoei en ben daar ook heel tevreden over ! :-)
Nooit te oud om met een GS lc te rijden !!
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: helm

Bericht door roadster »

Ik heb zo'n oranje fluo C3 van Schuberth.
Ik zou niets anders willen, ondanks dat het soms wat binnendruppelt langs de bovenzijde van het vizier :roll:
R1200GS LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: helm

Bericht door p@rick »

roadster schreef:Ik heb zo'n oranje fluo C3 van Schuberth.
Ik zou niets anders willen, ondanks dat het soms wat binnendruppelt langs de bovenzijde van het vizier :roll:

Idem dito hier, maar dan m.b.t. de BMW Sys 6.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Re: helm

Bericht door spoorman »

Zeer tevreden van BMW syst.6,maar ik denk als je zeer tevreden bent van je vorige en het model zit goed zou ik persoonlijk niet veranderen van merk,ik blijf trouw aan BMW omdat die voor mij de perfecte pasvorm hebben.
R1200GS.
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: helm

Bericht door easyboy »

verliest die schuberth z'n oranje kleurtje niet in helderheid? heb geen zin om weer een oranje te kopen als ze toch hun kleur verliezen...
'k zal er me nog eens goed in verdiepen, want een helm kost vlug wat centen, en wil zeker zijn.
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
dikkejos
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 mar 2014, 20:21
Woonplaats: zingem

Re: helm

Bericht door dikkejos »

Hier een fluogele system 6 , meer dan een jaar en geen kleurverschil, zeer tevreden is mijne derde system helm v bmw...
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: helm

Bericht door roadster »

easyboy schreef:verliest die schuberth z'n oranje kleurtje niet in helderheid? heb geen zin om weer een oranje te kopen als ze toch hun kleur verliezen...
'k zal er me nog eens goed in verdiepen, want een helm kost vlug wat centen, en wil zeker zijn.
ik heb de mijne nu een jaar of 3 en die ziet er toch nog steeds heel fluo uit.
Hij wordt wel niet dagelijks gebruikt, dat zal ook wel iets schelen...
R1200GS LC
jeanlenomade
Berichten: 34
Lid geworden op: 09 aug 2014, 19:12
Woonplaats: 9820

Re: helm

Bericht door jeanlenomade »

LS2 : FF370 Easy High Vis - Fluo oranje en om de 2 jaar een nieuwe kopen. Staan vaak te koop bij RAD à 99€ in promo
Zeer tevreden van... Elke kwaliteitshelm verliest toch na verloop van tijd zijn pluimen (door UV, gebruik, eens op de grond vallen, krassen vizier, ...).
Heeft goede reviews inzake veiligheid (zie enkele Engelse en Nederlandse websites waar deze uitvoerig worden besproken).

Groeten.
Petrolhead without redemption
GSA 1200 LC Rallye - Honda XLS250 '78
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: helm

Bericht door ArEs »

De lak die o.a. Schuberth gebruikt is UV bestendig en verkleurt, ook na jaren gebruik, niet. De goedkopere merken doen dat niet, met als gevolg de gekende verkleuring.
Ik heb al enkele jaren een Schubert in het oranje, niet goedkoop, maar heel tevreden van de kwaliteit en het draagcomfort...
R1200GSA LC
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: helm

Bericht door GSrijder »

p@rick schreef: Idem dito hier, maar dan m.b.t. de BMW Sys 6.
Me too
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: helm

Bericht door stefke2 »

ArEs schreef:De lak die o.a. Schuberth gebruikt is UV bestendig en verkleurt, ook na jaren gebruik, niet
Niks van geloven, ze verkleuren wel degelijk, misschien wel in mindere mate...

Speciaal een stukske schoon gemaakt en waar het licht niet aankon zie je het wel!
5 jaar en 230000km dienst gedaan... :-?

Afbeelding
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: helm

Bericht door roadster »

stefke2 schreef:
ArEs schreef:De lak die o.a. Schuberth gebruikt is UV bestendig en verkleurt, ook na jaren gebruik, niet
Niks van geloven, ze verkleuren wel degelijk, misschien wel in mindere mate...

Speciaal een stukske schoon gemaakt en waar het licht niet aankon zie je het wel!
5 jaar en 230000km dienst gedaan... :-?

Afbeelding
Dat ik niet wil weten hoe die er aan de binnenkant uitziet :mrgreen:
R1200GS LC
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: helm

Bericht door easyboy »

de mijne ziet er dan nog als nieuw uit naast die van u :lol:
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: helm

Bericht door ArEs »

WOW Roadster, inderdaad een kleurverschil... Maar 230000km is dan ook het bovengemiddelde aantal kilometer, vele geraken daar op 10 jaar nog niet aan :!: :grin:
Ik zag onlangs zo een Lazer systeemhelm, gekocht rond dezelfde periode als mijn schuberth, 4 jaar geleden ... awel tis ne roze helm ondertussen ...
Ik keer sowieso terug naar Schuberth, draagcomfort, geluidscomfort, kwaliteit, ... Zijn wat mij betreft TOP... Never change a winning team ... Toch niet onbelangrijk als ge diene caspeau alle dagen op uw hoofd hebt...

Enkel de systeem 6 van BMW zou mij nog kunnen doen overschakelen...
R1200GSA LC
Flat Twin Power

Re: helm

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb zowel een Shuberth C3 als een BMW 6 (op het werk) en ik rij met allebei eigenlijk even graag met een heel kleine voorkeur voor de C3, maar dat komt vooral omdat bij de 6 met opgeklapt kinstuk de (hoe heet zo'n ding juist ?) windvanger die tussen de helm en uw kinnebak zit in mijn gezichtsveld zit. Op het werk rij ik natuurlijk veel met het kinstuk omhoog. Met het kinstuk naar beneden heb je daar uiteraard geen last van.
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: helm

Bericht door roadster »

ArEs schreef:WOW Roadster, inderdaad een kleurverschil... Maar 230000km is dan ook het bovengemiddelde aantal kilometer, vele geraken daar op 10 jaar nog niet aan :!: :grin:
Ik zag onlangs zo een Lazer systeemhelm, gekocht rond dezelfde periode als mijn schuberth, 4 jaar geleden ... awel tis ne roze helm ondertussen ...
Ik keer sowieso terug naar Schuberth, draagcomfort, geluidscomfort, kwaliteit, ... Zijn wat mij betreft TOP... Never change a winning team ... Toch niet onbelangrijk als ge diene caspeau alle dagen op uw hoofd hebt...

Enkel de systeem 6 van BMW zou mij nog kunnen doen overschakelen...
Stefke is dan ook maar een bovengemiddelde motard eigenlijk... 8-)
R1200GS LC
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: helm

Bericht door ArEs »

Oeps :oops: ... Ne kleine "defaut" in mijn verwijzing ... Waarmee ik dus nie wil zeggen dat Roadster ne duts is :lol: !

En eigenlijk ook compleet :bsofftopic: , maareuh hoe zit dat eigenlijk met de aankoop van helmen bij de politie? Beroepsmatig kom ik vaak in contact met de heren/dames motards van de politie. Vaak zie je dat er per politiezone andere helmen worden gebruikt, zelfs in dezelfde zone bij verschillende motorrijders zie je verschillende merken opduiken.
Zijn jullie vrij in de aankoop van een merk, al dan niet budget gebonden? Of is er wel degelijk een bepaalde reeks waar je moet uit kiezen?
Ik kan mijn voorstellen dat wanneer je zoiets ettelijke uren per dag draagt, best wel kieskeurig bent ...!
R1200GSA LC
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: helm

Bericht door easyboy »

@ ArEs... je hebt daar een punt over de kleuren van Lazer. bij ons in de motor club viel het ons ook op, een vriend van mij kocht lazer en deed in datzelfde jaar met zn oranje fluohelm 18000 km aan treffens, en zijn helm was inderdaad echt wit aan 't worden...
de scorpion van mij had dat niet, verkleurde zelfs niet, ook de schuberth bleef zijn kleur behouden.
ik zal het eens nader vragen aan " de zwaantjes" die bij ons lid zijn... hoe hun ervaringen zijn.
nu vertrekken naar graafschapsrit... vanavond wellicht nog avondritje van blue Knights meepikken in vlaamse ardennen...
wat bertreft kilometers bollen... reizigers en treffen rijders geraken snel aan 15000 km per jaar...
ik denk de mensen die niet aan de 10000 geraken per jaar dat dit eerder mensen zijn die puur als vrije tijd een toerke doen of die het lichamelijk misschien niet aankunnen door last of pijn, ...
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: helm

Bericht door JohanDB »

In de federale aankoopcontracten bij de politie is er keuze uit 2 types, de BMW Sys. 6 en de Schuberth J1, beiden fluo oranje.
Nu de kleur naar geel verandert lopen de contracten zoals gewoonlijk achter.
Iedere politiezone heeft sowieso de keuze om uit het federaal aanbod te kiezen of zelf in de winkel te gaan shoppen...
Flat Twin Power

Re: helm

Bericht door Flat Twin Power »

JohanDB schreef:In de federale aankoopcontracten bij de politie is er keuze uit 2 types, de BMW Sys. 6 en de Schuberth J1, beiden fluo oranje.
Nu de kleur naar geel verandert lopen de contracten zoals gewoonlijk achter.
Iedere politiezone heeft sowieso de keuze om uit het federaal aanbod te kiezen of zelf in de winkel te gaan shoppen...
Bij de federale politie zal normaal iedere motorrijder hetzelfde dragen. Bij de lokale korpsen zal dat anders zijn. Sommigen volgen de raamcontracten, anderen gaan
zelf shoppen bij de lokale dealer.
En nu inderdaad de kleur zal veranderen (ook van de kledij) zul je zoals we wel meer gewend zijn in ons land een kakofonie van allerlei kleuren zien opduiken. De ene zal al volledig in het geel zijn, een ander met een gele helm en een blauw pak, een ander met een oranje helm en blauw pak, enz, enz
easyboy
Berichten: 142
Lid geworden op: 31 aug 2014, 12:23
Woonplaats: Zwevezele
Locatie: westvlaanderen - ZWEVEZELE

Re: helm

Bericht door easyboy »

oei.. ik dacht dat alle "zwaantjes" straks met witte helm zouden toeren... verkeerd dus...
misschien alweer een punt om misschien terug voor oranje te kiezen, want je kan niet geloven hoeveel middenvingers ik al vanuit mijn vizier gezien heb...
flauw, maar ja... zeker zoals een camionette met enkele stoere bouwvakkers erin die op tlaatste nippertje hun vinger opsteken bij het kruisen, anderzijds geef ik toe dat ik veel mensen zie schrikken of te attent zijn voor mij in het verkeer, ook al wil ik dat niet doen blijken, anderzijds is het een + punt voor mijn eigen veiligheid.
http://www.mtcredbone.be" onclick="window.open(this.href);return false;
heelhuids thuiskomen zonder schade of pech..... wees dan een tevreden mens in een geslaagde dag
secretaris redbone vzw BMW GSA LC
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: helm

Bericht door stefke2 »

stefke2 schreef:
ArEs schreef:De lak die o.a. Schuberth gebruikt is UV bestendig en verkleurt, ook na jaren gebruik, niet
Niks van geloven, ze verkleuren wel degelijk, misschien wel in mindere mate...

Speciaal een stukske schoon gemaakt en waar het licht niet aankon zie je het wel!
5 jaar en 230000km dienst gedaan... :-?
Efkes terug komen op die verkleuring. Mijn nieuwe C3pro, sinds maart 2015 in gebruik, eens schoongemaakt vandaag. Tot mijn verbazing ook hier reeds verkleuring.

Afbeelding
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: helm

Bericht door JohanDB »

azo verschenen van de zon... dat ik u niet meer hoor klagen van slecht weer he :mrgreen:
ArEs
Berichten: 96
Lid geworden op: 23 feb 2010, 18:43
Woonplaats: Meulebeke
Locatie: West-Vlaanderen - Meulebeke

Re: helm

Bericht door ArEs »

JohanDB schreef:In de federale aankoopcontracten bij de politie is er keuze uit 2 types, de BMW Sys. 6 en de Schuberth J1, beiden fluo oranje.
Nu de kleur naar geel verandert lopen de contracten zoals gewoonlijk achter.
Iedere politiezone heeft sowieso de keuze om uit het federaal aanbod te kiezen of zelf in de winkel te gaan shoppen...
Het is al even geleden dat ik de vraag stelde, maar desondanks toch bedankt voor het antwoord!

Die verkleuring van de C3 pro is idd uitgesproken, zelfs al na een korte tijd! Toch jammer, al blijft het wel een goed zittende, kwalitatieve helm ...

Grtz!
R1200GSA LC
Plaats reactie