Meeuwsen motoren service

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Meeuwsen motoren service

Bericht door J »

een kennis vroeg me om zijn oude R1100 R die een jaar buiten tegen de gevel stilstond weg te brengen naar de garage. Na een hit en run was hij dan ook nog eens beschadigd achteraan. De garage die het kortste bij lag was Meeuwsen in Wijnegem. Splinternieuwe garage. Ingeladen in mijn camionette zette we dat ding, want het zag er niet meer uit, af bij Meeuwsen en ik was echt verschoten van de vriendelijk service van de man achter de balie. Aangezien deze R1100 al bijna een twintiger was bleef die man van Meeuwsen op een heel behulpzame manier echt mee zoeken en advies geven wat nu de beste weg was om deze motor zo economisch mogelijk te herstellen. Ook al zou mijn vriend hem alsnog miss niet laten herstellen. Ze stelde zelfs voor om een offerte te maken van een onderhoud van 120.000km + de herstelling zonder de herstellingen dan van het ongeval.
Voor het ongeval zouden ze nog eens apart een bestek maken.

Nu dit allemaal dan nog kosteloos en met het risico dat mijn kennis zou beslissen om de motor niet te laten herstellen.

Als het goed mag het hier ook komen vind ik.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Re: Meeuwsen motoren service

Bericht door luc boxer »

Prima :thumbright:
Moet niet enkel negatief zijn wat ze posten.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Meeuwsen motoren service

Bericht door Dirk Pauwels »

Prima,

Maar ik zou toch gaan zitten als je de offerte ontvangt, just in case. :grin:
Een 1100R in die staat is max nog 1300-1400€ waard, en ik vermoed dat onderhoud + oplossen problemen van een 1 jaar stilstand buiten sowieso al richting 5-600€ kan gaan, dan nog herstelling ongeval met nieuwe stukken, want dealers werken normaal niet met 2dehands onderdelen (garantie-verzekering etc...)
Wil je niet ontmoedigen, maar het gaat tegenvallen denk ik. Is geen kritiek op de dealer, die zit ook vast aan uurtarieven e.d. en de man deed zijn best, maar het is ook geen liefdadigheidsinstelling hé....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
de Ron
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:27
Woonplaats: Wuustwezel
Locatie: Antwerpen - Wuustwezel

Re: Meeuwsen motoren service

Bericht door de Ron »

Ik ben er ook al enkele keren geweest, inderdaad zeer vriendelijk. De kosten zullen bij elke dealer wel ongeveer dezelfde zijn, maar als ze dan nog de moeite doen om vriendelijk en behulpzaam te zijn, is dat toch mooi meegenomen !
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Meeuwsen motoren service

Bericht door roadster »

de Ron schreef:Ik ben er ook al enkele keren geweest, inderdaad zeer vriendelijk. De kosten zullen bij elke dealer wel ongeveer dezelfde zijn, maar als ze dan nog de moeite doen om vriendelijk en behulpzaam te zijn, is dat toch mooi meegenomen !
Laat ons zeggen dat ik dat vanzelfsprekend vind...
R1200GS LC
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Meeuwsen motoren service

Bericht door aantzeetje »

Laat ons zeggen dat ik dat vanzelfsprekend vind...
zeker in dit geval
want het zag er niet meer uit,
pluim voor Meeuwsen want bij mij had je hem terug kunnen inladen en weg wezen. Een beetje respect mag ook. Het minste wat je vriend had kunnen doen was hem "presentabel" maken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie