R80gs aankoop

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

R80gs aankoop

Bericht door Ratte »

hoi mannen,

hier ben ik weer! ik heb niet al te veel tijd dus zal efkes kort hervatten waarom ik weg en terug ben:

Ik heb een klein jaar geleden het idee gehad om te beginnen reizen met de motor, en heb toen na een tijdje mijn job opgezegd en (ja sorry) een Africa Twin gekocht aangezien dat een R75/6 minder geschikt is om wat avontuurlijk te reizen.
Een eerste Poging'' Parijs-Dakar' op eigen tempo helaas gestopt door medische redenen. Een tweede poging is nu na een dikke maand opnieuw opgehouden door een ongeval in Turkije. Ik ben ongeschonden en was zelf niet in fout, maar mijnen AT is wat naar de zak, zo goed als perte total eigelijk. Ik ben allezins veel geld kwijt en zit nu vast in Turkije zonder motor :-(
De enige troost is dat in belgie mijnen R75 braaf op mij wacht :)

IK ben verder aan kijken voor een reismotor en mijn oog is toevallig gevallen op onderstaand zoekertje:
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/ ... 24848.html
wat denken jullie hiervan?

Voor een reismotor zie ik de volgende eigenschappen: betrouwbaar, zelf gemakkelijk sleutelbaar, goede allroad en klein beetje offraod capaciteiten, kan tegen een stootje of het maakt niet uit als ie af en toe op de zijkant beland, en stukken gemakkelijk te vinden!

voor de eerste drie heb ik geen schrik, voor de laatste twee weet ik het niet.

misschien moet dit in het GS topic?

Mijn toegang tot internet is niet al te best, maar ik ben benieuwd naar jullie mening!

groeten,

Raf
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
tweecilinderke
Berichten: 2545
Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
Locatie: gentbrugge

Re: R80gs aankoop

Bericht door tweecilinderke »

Ratte , heb die ook zien staan.
Persoonlijk vind ik het veel geld voor nen moto die goe zal gebruikt zijn door de Turkse politie!
Ze zien er goe afgeleefd uit al is het niet echt duidelijk op de foto's.
invoeren kost ook geld!
als ge zo iet koopt moogt ge al een complete check up doen.
Hou rekening met slijtage aan de boite, ophanging enz. als je eens rondkijkt vind je voor 3500 euro ene die er beter aan toe zal zijn.
mijn opinie he!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Ratte
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 apr 2013, 10:33
Woonplaats: 1652

Re: R80gs aankoop

Bericht door Ratte »

indd,

ik dacht juist omgekeerd, dat een overheid juist goed voor zijn materieel zorgde, maar indd, blijkt eerder niet het geval te zijn. toch niet in Turkije.

Ik heb weliswaar dezlfde advertentie hier gevonden :) die motos staan volgens mij dus nog hier in Turkije en welbepaald in Izmir, voor 5000lira, das 1600€.

lijkt al een aannemelijkere prijs? astel dat ik genoeg overhoud van de verzekering, kan ik zoeentje kopen en er nog een checkup laten doen erbovenop :)


ik zou ze eens gaan moeten bekijken...
(Honda Camino ^^ -) Honda CB125B6 - Honda CB450K5 - BMW R75/6 - Africa Twin 650
Plaats reactie