Motorgroet
Moderator: GVN
Motorgroet
Vandaag naar het werk gereden. Goed koud vandaag. Dacht, ... als ik er één tegen kom, dan zwaai ik net iets uitbundiger. Echter, ik heb mijn hand niet moeten van het stuur nemen, geen enkele motard gezien vandaag..... is het kaf al van het koren gescheiden bij de eerste negatieve temperaturen ? spijtig
See ya hopelijk nog es around op de baan,
GS_Jan
See ya hopelijk nog es around op de baan,
GS_Jan
I'd rather be riding
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Er overbruggen veel mensen vandaag.
kan een reden zijn dat je niemand gezien hebt.
kan een reden zijn dat je niemand gezien hebt.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 09:15
- Locatie: Evergem
De 16de ga ik terug werken, en dan zal ik er ook eens op letten. Het valt inderdaad wel op dat je in de winterperiode weinig gelijkgestemde zielen tegenkomt. De scheurijzers die je langs alle kanten met de nodige decibels voorbij vliegen in de zomer, die zie je dan helemaal niet meer... Maar wat die groet betreft, is het mij al wel opgevallen dat er zeer veel motards rondrijden die helemaal niet meer groeten. Jammer...want dat verhoogde toch het samenhorigheidsgevoel vond ik. Ik ga vandaag mijn wintervoering in mijn pak steken dan ben ik weer klaar voor enkele maanden negatieve temperaturen. Hopelijk tot ergens op de baan.
Nasjke.
Nasjke.
2002 R850R Zilver.
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Ik zie er hier gelukkig dagelijks nog genoeg en ik ben er trots op dat een aantal daarvan ex-leerlingen van me zijn
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Da`s de grap, de echte komen in de polder he
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Ja manne, het was echt tof! Fantastische streek, de west -vloanders! Goed gezelschap, lekker de gang er in, een echte GS rit en allroad in z`n puurste vorm. Hier mag je mij voor wakker maken!
Enkele sfeerbeelden (helaas werden het er te weinig ivm lege accu van m`n ixus)
Uw gastheren voor een perfecte allroadrit:
DanielGS (midden) en MarioGS (rechts), Advic (links) geniet mee van de goeie soepe
De rest van de fotos staat hier
Enkele sfeerbeelden (helaas werden het er te weinig ivm lege accu van m`n ixus)
Uw gastheren voor een perfecte allroadrit:
DanielGS (midden) en MarioGS (rechts), Advic (links) geniet mee van de goeie soepe
De rest van de fotos staat hier
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 1893
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:13
- Woonplaats: Terneuzen
- Locatie: Terneuzen
- Contacteer:
Niet doen Mario, dat kuisen. De volgende keer ben je er weer aan voor de moeite Enneh, Mario, 3:49 nog op het forum? Blijkbaar was het ritje niet vermoeiend genoeg
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
De geschiedenis van de motorgroet
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders.
Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen. Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door.
Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer.
Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden. Het bekendste verbod luidtals volgt: Groet nooit een tweewieler die minder dan 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld.
Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien.
Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zÉÉr riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat (geldt ook voor bikers met nen "duc")
De rijwind zou de nieuwe tatouages eraf kunnen blazen.
Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
Als hij maar met ÉÉn hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
Redenen waarom rijders van een Honda Gold Wing niet groeten.
Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatischterugzwaaien"aanwezig.
Hij is net ingedut.
Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brookeren de ING-bank.
't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
Hij ruimt net de vaatwasser in.
Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders.
Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen. Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door.
Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten.
Vanaf April groeten winterrijders niet meer.
Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden. Het bekendste verbod luidtals volgt: Groet nooit een tweewieler die minder dan 250 cc cilinderinhoud heeft.
Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cilinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld.
Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien.
Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet".
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zÉÉr riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Redenen waarom Harley-rijders niet teruggroeten.
De garantie vervalt als hij een niet Amerikaans produkt groet.
Met het dikke leer en de nieten krijgt hij zijn arm niet omhoog.
Hij groet uit principe geen rijders, die hun bike al geheel hebben betaald.
Hij is bang dat zijn stuur eraf trilt als hij het loslaat (geldt ook voor bikers met nen "duc")
De rijwind zou de nieuwe tatouages eraf kunnen blazen.
Hij heeft een eeuwigheid nodig om aansluitend, vanwege de vibraties zijn handvat weer terug te vinden.
Hij kan niet onderscheiden of de ander groet of zijn oren dichthoudt.
Hij heeft vanwege de vibraties klittenband tussen handvat en zijn handschoen.
Hij heeft zojuist in het economisch gedeelte van de krant gelezen, dat Honda voor 60% participeert in Harley.
Sedert de openbare verkoop van zijn vorige Harley haat hij alle mensen die een hand opsteken.
Zijn Bangkok-Rolex zou nat kunnen worden.
De linkerhelft van zijn stuur zou gejat kunnen worden.
De linkerhelft van zijn stuur werd reeds gejat en nu houdt hij zich aan de kilometerteller vast.
Hij houdt met zijn linkerhand zijn rechterspiegel vast om te voorkomen dat die er af trilt.
Hij heeft twee handen nodig om met zijn vingers de volgende afbetaling na te tellen.
Hij poetst net zijn chromen luchtfilterdeksel.
Als hij maar met ÉÉn hand zijn stuur vasthoudt gaat ie op z'n bek.
Redenen waarom rijders van een Honda Gold Wing niet groeten.
Volgens het Honda-instructieboekje mag hij zijn stuur pas loslaten als de bike stilstaat, de sleutel uit het contactslot is getrokken, de middenbok is uitgeklapt en de radio uitgeschakeld is.
Op het instrumentenpaneel is geen knop voor "automatischterugzwaaien"aanwezig.
Hij is net ingedut.
Hij krijgt zijn arm wegens ouderdomsklachten niet meer omhoog.
Hij heeft via zijn handy een conferentieschakeling met zijn brookeren de ING-bank.
't Vrouwtje heeft hem verboden vreemden te groeten.
Hij is net bezig alle lampjes van zijn "kerstboom" te tellen.
Hij sorteert op dit moment zijn CD verzameling.
De hand voor de antenne stoort de Tv-ontvangst.
Hij ruimt net de vaatwasser in.
Vanwege zijn Alzheimer weet hij aansluitend niet meer waar hij zijn hand moet laten.
Hij vindt aansluitend tussen alle knopjes, lampjes, schakelaars en hendeltjes zijn stuur niet meer.
Hij verwisselt juist de batterij van zijn pacemaker.
Hij zoekt net in zijn boordcomputer, wat "opgestoken hand van een vreemde motorrijder" betekent.
Hij groet wel altijd, maar vanwege de troep rond zijn stuur ziet niemand zijn hand.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bartje, ik heb het schompes gelachen Als jij dit alles uit eigen ervaring en beleving hebt hebt opgetekend, dan heb jij de capaciteit om een boek te schrijven. vooral de stukjes over de H D en GW rijders.Pure humor man Lachuuuu. Mag ik aan het Harley stukje wat toevoegen? Als laatste regel zou je kunnen schrijven; dat bovenstaande natuurlijk alleen geldt als het H D object, zich over de weg voortbewegend wordt waargenomen. Bartje, ga zo door. Ik blijf je literaire capriolen volgen.
grtjs vutteRT
grtjs vutteRT
Vele wegen leiden naar.......de mooiste plekjes
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
uit eigen ervaring jaVutteRT schreef:Bartje, ik heb het schompes gelachen Als jij dit alles uit eigen ervaring en beleving hebt hebt opgetekend, dan heb jij de capaciteit om een boek te schrijven. vooral de stukjes over de H D en GW rijders.Pure humor man Lachuuuu. Mag ik aan het Harley stukje wat toevoegen? Als laatste regel zou je kunnen schrijven; dat bovenstaande natuurlijk alleen geldt als het H D object, zich over de weg voortbewegend wordt waargenomen. Bartje, ga zo door. Ik blijf je literaire capriolen volgen.
grtjs vutteRT
literair, nee dank U
is trouwens uit een mailke geselecteerd dat ik heb ontvangen vandaag van een wreed schoon meisje
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit