AUTOCOM MODEL 2015

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
SMMJ
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2008, 19:04

AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door SMMJ »

Hallo,

Momenteel heb ik een Scala ridersysteem. Probleem is dat mijn echtgenote de GPS niet kan horen en dat indien de interncom aanligt dan de GPS niet te horen is.

Daarom denk ik eraan opnieuw over te stappen naar Autocom. Heeft iemand ervaring met de nieuwe modellen van Autocom. Blijkbaar hebben ze twee systemen met kabels en bleutooth.

Dank voor seintje terug.

Mvg
Stefaan
ludwigske
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2015, 20:03
Woonplaats: Wichelen

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door ludwigske »

Hallo,

Ik heb ook een autocom laten installeren op de K1600 GTL het is wel super pro avi en deze heb ik laten plaatsen bij Peter motoshop in Izegem werkt perfect.
Ik heb gekozen voor de aansluiting via kabels alleen de radio werkt via bluetooth,ook zit de gps erop en is zeer goed verstaanbaar ook bij bijrijder ook een gesprek voeren tussen rijder en bijrijder verloopt perfect.
Autocom is topkwaliteit.
kijk naar eens op de site van peters motoshop.

Ludwig
SMMJ
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 mar 2008, 19:04

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door SMMJ »

Dag Ludwig,

Dank voor het vlugge antwoord.

Hoe doet u dan de connectie bleutooth van de radio ?

Groetjes

Stefaan
ludwigske
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 jun 2015, 20:03
Woonplaats: Wichelen

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door ludwigske »

Dag stefaan,


Bij het eerste antwoord heb ik verkeerde informatie gegeven
De radio werkt niet bluethoot maar de gps wel met een aparte bluethoot module van strarcom.

Ludwig
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door OlivierToebosch »

Ik ben ook Autocom gebruiker. In 'den beginne' omdat er niets anders was (geen bt oplossingen) maar ook principieel wegens de onwil om mijn helm elke dag op te laden. Ik ben aan mijn 2de versie, het verslijt toch met de jaren.
de autocom concentreerd alle beschikbare audio bronnen die je kunt bedenken en stuurt ze naar uw 2 helmsets (bekabeld heeft het voordeel dat het niet opgeladen hoeft te worden, maar de kabels verslijten ook af toe). Ik denk te weten dat je het ook over bt naar de helm kunt zenden.
De centrale heeft een prioriteits logica en aparte volumeregelingen. een inkomend gesprek heeft bijvoorbeeld een hogere prioriteit dan de bitching betty van uw gps (truus voor de vrienden)
Je kunt één van de ingangen reserveren voor de passagier.
Autocom is overgenomen door Starcom, een paar jaar geleden. er is volgens mij in de bekabelde versies niet veel veranderd sinds de overname door starcom.
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Flat Twin Power

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door Flat Twin Power »

Ik heb nog een Starcom digital, dus voor de overname door Autocom. Ik heb die nu toch al een jaar of 5. Eerst zat ie in mijn RT 1200 en twee jaar geleden heeft Peter hem overgebouwd op mijn 1600 GT, compleet met aanpassing van de gps sleuf zodat mijn Zumo 590 er in paste. Alles is bij mij bekabeld verbonden, radio, gps, com met passagier. Het enige dat bluetooth gepaird is is mijn telefoon met de Zumo. Alles werkt na al die jaren nog steeds perfect.
Geen klodden met batterijen opladen, pairingsproblemen, enz. Inpluggen en wegwezen. Ik ben er zeer tevreden van.
props-n-blades
Berichten: 367
Lid geworden op: 23 sep 2008, 10:07
Woonplaats: Aalst
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door props-n-blades »

Hier ook tevreden Starcom Digital gebruiker. Gekocht wanneer die juist uit kwam. Al 7-8 jaar in gebruik zonder enig problem.
Al twee keer overgebouwd naar volgende motor zonder problemen.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door poestexas »

Persoonlijk ben ik oof een grote Autocom-fan. Ik heb die al jaren in al mijn moto's zelf ingebouwd en ook bij vriend. Enige probleem was de kabels die niet zo UV-bestendig waren en na een paar jaar begonnen te breken. Nu in de nieuwe systemen zal dit euvel waarschijnlijk toch opgelost zijn (hoop ik).
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: AUTOCOM MODEL 2015

Bericht door Relax »

Idem dito.

Ik heb mogen ondervinden dat de krulkabels voor headsets minder stevig zijn dan de kabels die gewoon recht zijn.
De krul belast de naad meer, waardoor deze open gaat.
Headset moet ik ook om de paar jaar vervangen, maar als je weet dat ik +30k/jaar doe, valt dat wel mee.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie