Passo Umbrail

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Passo Umbrail

Bericht door Supermario »

Daarnet langs de Umbrail gereden: vroeger was deze deels nog onverhard nu volledig verhard, dus als nu de Stelvio nog betalend wordt hebben we er helemaal niets meer te zoeken.
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Passo Umbrail

Bericht door Dirk Pauwels »

oostenrijk ook veel tolpassen bijgekomen en niet voor een paar euro helaas.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Passo Umbrail

Bericht door p@rick »

Supermario schreef:Daarnet langs de Umbrail gereden: vroeger was deze deels nog onverhard nu volledig verhard, dus als nu de Stelvio nog betalend wordt hebben we er helemaal niets meer te zoeken.
Bwa, ik was vorige maand anders aangenaam verrast dat dat kiezelig stuk eindelijk verdwenen was. Zeker met passagier vond ik het toch veel aangenamer rijden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Passo Umbrail

Bericht door Dirk Pauwels »

p@rick schreef:
Supermario schreef:Daarnet langs de Umbrail gereden: vroeger was deze deels nog onverhard nu volledig verhard, dus als nu de Stelvio nog betalend wordt hebben we er helemaal niets meer te zoeken.
Bwa, ik was vorige maand anders aangenaam verrast dat dat kiezelig stuk eindelijk verdwenen was. Zeker met passagier vond ik het toch veel aangenamer rijden.
allez jong, dat was toch keigraaf met ne GS, ik ben gene off road fanaat maar ik vond dat altijd een heel leuk stuk :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Passo Umbrail

Bericht door Supermario »

Twas daarom dat ik nog eens langs daar reed.
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Passo Umbrail

Bericht door p@rick »

Dirk Pauwels schreef:
p@rick schreef:
Supermario schreef:Daarnet langs de Umbrail gereden: vroeger was deze deels nog onverhard nu volledig verhard, dus als nu de Stelvio nog betalend wordt hebben we er helemaal niets meer te zoeken.
Bwa, ik was vorige maand anders aangenaam verrast dat dat kiezelig stuk eindelijk verdwenen was. Zeker met passagier vond ik het toch veel aangenamer rijden.
allez jong, dat was toch keigraaf met ne GS, ik ben gene off road fanaat maar ik vond dat altijd een heel leuk stuk :grin:
Klopt Dirk, maar met twee of alleen op de moto is toch een heel verschil, zeker op dat soort kronkels...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Passo Umbrail

Bericht door Supermario »

Dirk, over welke tolpassen heb je het? Ik heb weet van de Nockenalmstrasse, Groslockner, Grimsel, Silvretta Timmelsjoch en dan vergeet ik er nog wellicht enkele maar die zijn al lang betalend, er zijn ook enkele gletschers waar je tegen betaling op kan zoals de Kaunertal enz.

Van de Stelvio spreken ze ook al heel lang om tol te heffen maar tot nu toe nog lang niet.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Passo Umbrail

Bericht door p@rick »

Supermario schreef:Dirk, over welke tolpassen heb je het? Ik heb weet van de Nockenalmstrasse, Groslockner, Grimsel, Silvretta Timmelsjoch en dan vergeet ik er nog wellicht enkele maar die zijn al lang betalend, er zijn ook enkele gletschers waar je tegen betaling op kan zoals de Kaunertal enz.

Van de Stelvio spreken ze ook al heel lang om tol te heffen maar tot nu toe nog lang niet.

Grtn, Mario

Sinds wanneer is de Grimsel betalend ? Heb 'm in 2013 nog met de viermaalvierwieler gereden, en toen was 'm in ieder geval nog gratis...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Passo Umbrail

Bericht door Dirk Pauwels »

Supermario schreef:Dirk, over welke tolpassen heb je het? Ik heb weet van de Nockenalmstrasse, Groslockner, Grimsel, Silvretta Timmelsjoch en dan vergeet ik er nog wellicht enkele maar die zijn al lang betalend, er zijn ook enkele gletschers waar je tegen betaling op kan zoals de Kaunertal enz.

Van de Stelvio spreken ze ook al heel lang om tol te heffen maar tot nu toe nog lang niet.

Grtn, Mario
Ghebt de belangrijkste al genoemd. Die Nockenalmstrasse wist ik niet, tot we daar stonden. 10€, de grossglockner 24€. Gerlospas is 5€, dat gaat nog, 24€ vind ik er behoorlijk over....
Grimsel weet ik niet, niet geweest dit jaar.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Passo Umbrail

Bericht door Koppel!! »

Grimsel is Zwitserland, niet betalend dus. Ook de Malta Könlbreinsperre is betalend in Oostenrijk. En de Dobratsch ook, tenzij je voor 07u00 aan 't loket passeert ;-)

Ivm die 24€ voor de GG, da's al jaren nen dure vogel, maar je krijgt er dna ook wel iets voor in retour. Een perfect aangelegde baan, die altijd bij de eersten van 't jaar is om geopend te worden, het Franz Josef Haus waar je de GG gletsjer kan opwandelen (voor zover er nog iets overblijft), de Edelweisspitze aan de Fusher Torl. Heb me al meer bekocht gevoeld op niet betaalde passen :wink:

De Umbrail, da's dan weer spijtig. Dat beetje gravel kan voor een deftige motard geen probleem zijn, ik heb 't geluk gehad om 't toen nog te kunnen rijden, moet ik nu maar is terug om de nieuwe asfaltlaag te verkennen.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Passo Umbrail

Bericht door GSrijder »

We reden twee jaar geleden nog speciaal de Umbrail om het gravel stukje eens te doen.

En P@trick: met de madam er op mag toch geen verschil maken, integendeel ik neem zelfs sommige bochten met meer vertrouwen met de duo er op. Ik zag zelfs Goldwings en Harleys met duo's de Umbrail doen dus met de GS is't zelfs nog eens zo makkelijk.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Passo Umbrail

Bericht door Supermario »

Grimsel: moest Gerlos zijn (de Krimmler watervallen nietwaar).

Plezier is momenteel voorbij, de GSA staan in panne en gaat straks naar bmw garage in Fusine.....
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Passo Umbrail

Bericht door p@rick »

Supermario schreef:Grimsel: moest Gerlos zijn (de Krimmler watervallen nietwaar).

Plezier is momenteel voorbij, de GSA staan in panne en gaat straks naar bmw garage in Fusine.....

Kak gebeurt :roll:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Passo Umbrail

Bericht door Koppel!! »

Oesje, da's minder. Niks te erg hoop ik?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Passo Umbrail

Bericht door Koppel!! »

Dubbele posting :roll:

Grtz, Philip!
Laatst gewijzigd door Koppel!! op 03 sep 2015, 04:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Passo Umbrail

Bericht door Supermario »

Gisteren hadden we een andere benzinepomp gestoken, die werkte niet, da dag nadien gebeld met Lievens (philip De Backer) die heeft ons vanop afstand geholpen (waarvoor onze dank!) we moesten de sturing van de pomp ook vervangen. Dit was dan een klusje voor mijne maat de Pol (LT).

Dit gebeurde allemaal in een rommelige garage in Aprica. Voor het hele verhaal moet ge maar eens naar ST niklaas komen in de Molen, want dit was echt een ervaring (samen met 2 Italiaanse automecaniekers).

Vandaag nog 250 kms kunnen rijden plus daarboven 150 achterop de Pol zijne GSA (was 25 jaar gelden dat ik nog eens achterop zat...)

Morgen een hele dag ZW passen dan richting Belgie.
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: Passo Umbrail

Bericht door Pollt »

GSrijder schreef:We reden twee jaar geleden nog speciaal de Umbrail om het gravel stukje eens te doen.

En P@trick: met de madam er op mag toch geen verschil maken, integendeel ik neem zelfs sommige bochten met meer vertrouwen met de duo er op. Ik zag zelfs Goldwings en Harleys met duo's de Umbrail doen dus met de GS is't zelfs nog eens zo makkelijk.



Zeg Rony, als ge met gelijk wat voor moto met twee erop, daar niet kan op rijden, dan kan je beter stoppen met rijden, Sorry
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: Passo Umbrail

Bericht door Pollt »

Supermario schreef:Gisteren hadden we een andere benzinepomp gestoken, die werkte niet, da dag nadien gebeld met Lievens (philip De Backer) die heeft ons vanop afstand geholpen (waarvoor onze dank!) we moesten de sturing van de pomp ook vervangen. Dit was dan een klusje voor mijne maat de Pol (LT).

Dit gebeurde allemaal in een rommelige garage in Aprica. Voor het hele verhaal moet ge maar eens naar ST niklaas komen in de Molen, want dit was echt een ervaring (samen met 2 Italiaanse automecaniekers).

Vandaag nog 250 kms kunnen rijden plus daarboven 150 achterop de Pol zijne GSA (was 25 jaar gelden dat ik nog eens achterop zat...)

Morgen een hele dag ZW passen dan richting Belgie.
Ja Super Mario , dit heb ik nog niet mee gemaakt, zoveel pech in acht dagen . Drie maal, maar het is goed gekomen.
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: Passo Umbrail

Bericht door GStephen »

Ik denk ondertussen 5 jaar geleden had ik ook de Umbrail in een reisroute gestoken.
De 2 medereizigers waren er niet gerust in omdat er net dat onverharde deel was. Ik kon ze gerust stellen door te zeggen "er rijden daar zelfs Ferrari's".
Toeval wil dat toen we aan het bewuste stuk begonnen, er net een Ferrari van om de hoek kwam :grin:

Jammer dat dat nu ook al volledig verleden tijd is :-|
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Plaats reactie