Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Plaats reactie
kikine
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jun 2015, 12:24
Woonplaats: Geraardsbergen

Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door kikine »

Dag allemaal, sinds één paar maanden, ben ik lid geworden. Mijn doel was meer buiten met mijn moto te komen. Ik ben nog geen toerrit gereden...is er één reden voor? Ja, het meest van de toerrit zijn met gps voorzien. Ik heb er geen. Enfin, ik heb er wel één maar denk ik dat één zeer slecht aankoop is. 2de hands Garmin Streetpilot III. Niet gemakelijk van gebruiken, geen updates mogelijk meer...dus ik vraag me af wanneer meld ik me aan één toerrit met gps voorzien, kan ik gewoon één groep volgen die er wel één heeft?
Droozy
Berichten: 396
Lid geworden op: 28 apr 2008, 19:47
Locatie: Caprice (EEKLO)

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door Droozy »

GPS, dat is me wat, ik ben nog altijd GPS loos, en dat zal hoogst waarschijnlijk ook wel zo blijven :lol:
Ik rij nu vooral toerritten met oldtimers (die gebruiken nog altijd het oerdegelijke roadbook, bolleke/pijl) :thumbright:
Gisteren nog de prachtige rit (>160 km) van H. Crabbe gereden (roadbook van slechts 3 blaadjes) :thumbleft:
Ik organiseer jaarlijks ook een rit en laat die uiteraard opslaan op GPS door een vriend (roadbooks zijn passé) :-?
Maar als antwoord, U kan best op voorhand even polsen via dit forum om bij een bepaalde toerrit bij een groepje te mogen aansluiten.
Ook aan de start zelf kan U dit proberen, via de organisator eventueel?
Ik doe dit op mijn eigen rit dan zelf, als begeleider van (uiteraard) het laatste groepje.
R100RS/R100R Mystic
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door WernerVS »

Beste ,

Ik heb jarenlang met een streetpilot 2610 (1 model jonger dan de jouwe) rondgereden .
Voor mijn kaarten (van 2009) waren ook geen updates meer mogelijk .
Maar dat heeft mij niet weerhouden om zeer mooie ritten te uploaden en zelf te maken .
Sinds kort heb ik nu de 2820 en ook met deze beleef ik nog heel veel routeplezier .
Op enkele ronde punten , en wat knooppunten op de autostrades na verandert er echt niet zooooo vreselijk veel hoor .
R1150GSA
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door Polleke G »

van waar ben je?,er zijn nog veel toerritten waar papieren roadbooks te verkrijgen zijn,alle BMB ritten bijvoorbeeld,ook zijn er nog veel ritten die bepijld zijn,heb je niets nodig gewoon pijlen volgen

die streetpilot 3(ook 2610) kan je wel nog updaten met openstreetmaps en die zijn gratis,maar het probleem gaat zijn op de treffens dat niemand nog de kabels heeft ,en ook de route niet zal gemaakt zijn met openstreetmaps,dus is eigenlijk nog enkel voor eigen gebruik
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door Polleke G »

WernerVS schreef: Sinds kort heb ik nu de 2820 en ook met deze beleef ik nog heel veel routeplezier .
Op enkele ronde punten , en wat knooppunten op de autostrades na verandert er echt niet zooooo vreselijk veel hoor .
de 2820 kan je nog de laatste versie van de nt kaarten laden(2016.1) zal daarna waarschijnlijk niet meer kunnen
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door WernerVS »

Polleke G schreef:
WernerVS schreef: Sinds kort heb ik nu de 2820 en ook met deze beleef ik nog heel veel routeplezier .
Op enkele ronde punten , en wat knooppunten op de autostrades na verandert er echt niet zooooo vreselijk veel hoor .
de 2820 kan je nog de laatste versie van de nt kaarten laden(2016.1) zal daarna waarschijnlijk niet meer kunnen
Moet ik eens nakijken dan.
De laatste keer toen ik voor nieuwe kaarten keek bleken deze niet beschikbaar voor de 2820.
Waar moet ik , als gps leek , hiervoor juist zijn?
Alvast bedankt voor de info
R1150GSA
Polleke G
Berichten: 285
Lid geworden op: 17 nov 2012, 22:11
Locatie: Opglabbeek

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door Polleke G »

Dat kan je enkel doen met GarminMapUpdate,daar de kaarten CN2016.10 Nt downloaden,kan wel zijn dat je de 25 cijfercode moet ophalen in Mygarmin
De 2820 wordt niet herkend door Garmin expres

hier vindt je Garmin mapupdater
http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/293
Je moet gelukkig zijn met wat je hebt ,en niet ongelukkig om wat je niet hebt
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
WernerVS
Berichten: 298
Lid geworden op: 06 okt 2013, 14:36
Woonplaats: Brasschaat
Locatie: Antwerpen/Brasschaat

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door WernerVS »

Thx Polleke.
Zal mij er morgen eens mee bezighouden.
R1150GSA
aantzeetje
Berichten: 1162
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Voorzien toerrit met gps ZONDER gps

Bericht door aantzeetje »

De CN2016.1 NT staat gewoon op mijn pc en vandaar met wat handigheidjes naar de SP 2820. Zolang er NT kaarten zijn zal je ze kunnen gebruiken en indien dat niet meer het geval is eens kijken of mapconverter van JaVaWa soelaas gaat bieden.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Plaats reactie