E27 Zwitserland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

E27 Zwitserland

Bericht door GSluckie »

Volgende week rijd ik van Pontarlier via Montreux en Martigny door naar Aosta om daarna Frankrijk terug te bereiken via Bourg St Maurice.
Weet er iemand of de E27 tussen Martigny en Aosta een tolweg is maw is hier een vignet noodzakelijk?
Bedankt voor elke reactie
Luc
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: E27 Zwitserland

Bericht door Bob »

Vorig jaar in mei dezelfde weg afgelegd. Het zou kunnen dat je voor de tunnel moet betalen, maar als je over de Grand Saint Bernard rijdt in plaats van er onder door, dan is er van tol geen sprake.

Hou er wel rekening mee dat Pontarlier - Montreux wel eens één lang stuk filerijden kan zijn, tenminste als je de route langs het meer wil nemen (en ik vermoed van wel, want uit je vraag leid ik af dat je geen tolvignet hebt, en dat heb je wel nodig om de E27 van Lausanne naar Montreux te mogen volgen). Dat is me destijds ferm tegengevallen, die regio mijd ik voortaan als de pest.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: E27 Zwitserland

Bericht door Koppel!! »

Heb die route al enkele keren gedaan, geen vignet nodig zolang je niet de autosnelweg opdraait. Reken bij normaal verkeer van de Franse grens tot Aosta (via de bergpas, anders moet je de autosnelweg op en dien je alsnog te betalen) maar op een goeie 3u onafgebroken rijden. Met druk verkeer kan 't al snel oplopen tot 5u onderweg. Lausanne en Montreux zijn niet bepaald de meest handige steden om tijdens de spits door te geraken, zeker Lausanne niet. Eens Montreux voorbij gaat 't al veel vlotter, en vanaf Aigle zou je geen file meer mogen verwachten.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: E27 Zwitserland

Bericht door GSluckie »

Bedankt.
2 jaar geleden ben ik van Pontarlier via Genève naar de Fr. Alpen gereden.
Centrum Genève is ook geen kadooke. Daarom dacht ik het via de bovenzijde te proberen
Hebben jullie de route (met file!!) gereden tijdens het hoogseizoen of daarbuiten?
Kennen jullie evenuteel een alternatief (behalve het vignet dan)?
Gr van Luc
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: E27 Zwitserland

Bericht door Bob »

Route gereden eind mei, dus niet echt hoogseizoen. Nu moet ik er wel bij zeggen : ik had nog drie motards in mijn kielzog die ik niet mocht kwijtspelen. Mocht ik op m'n eentje geweest zijn, dan zou ik allicht niet zo lang in de file gestaan hebben. Ik vrees een beetje dat het door de zure appel heen bijten is, andere routes zijn duurder of langer.

Have fun !
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
GSluckie
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 jan 2013, 22:56

Re: E27 Zwitserland

Bericht door GSluckie »

He Bob,

Ik was zelf nog wat a h puzzelen.
Vertrekkende van Pontarlier (in feite Les Fourgs, waar je interessant kan verblijven in een B&B Le Montagnon (54 euro/persoon voor single kamer met ontbijt en ruim avondmaal) dacht ik een grotere boog te maken rond Lausanne en Montreux en richting Bulle te nemen. Dan via Gruyères richting Château d'Oex zakken tot in Aigle om daar dan mijn geplande weg verder te zetten. Als ik de afstand en rijtijd vergelijk, valt dit eigenlijk nog mee. 38 km langer, 32' langer rijden. T is te overwegen he. Gr.
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: E27 Zwitserland

Bericht door Koppel!! »

Je zou vanuit Les Fourgs naar Yverdon kunnen mikken, om dan via Thierrens, Moudon, Bulle en Gruyéres over de 9 en de 11 naar Aigle te kunnen afzakken. Als je niet persé de Grote Saint Bernard wil doen kan je van Monthey over Pass des Morgins naar de Route des Grandes Alpes afzakken, kom je via Bonnevaux en de ckleine Col du Corbier tussen La Forclaz en Morzinne op de RdGA terecht. Zo kan je dan ook naar Bourg Saint Maurice geraken. Gaat je wel dubbel zoveel rijtijd kosten, maar dan heb je wel leuke baantjes gedaan in de plaats van een groot deel frustrerende hoofdwegen waar eigenlijk geen bal te beleven valt.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: E27 Zwitserland

Bericht door Koppel!! »

Damn, lees nu pas dat je 't zelf ook al gezien hebt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Soit, lijkt me een heel goed alternatief maar gaat je wel veel meer tijd kosten dan dat half uurke, reken maar op 2u extra tov. de rijtijd via Lausanne en Montreux zonder file.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie