Restauratie R100

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over classic, vintage en oldtimer motorfietsen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Restauratie R100

Bericht door Raketman »

Zoals ik ooit eens beloofd heb in een topic op het R-subforum : een overzichtje van de restauratie van mijn 2-klepper.

'k Ga het hier niet allemaal apart posten, maar hier kan je alles terugvinden :

http://users.skynet.be/motorrestauratie

Hij staat helemaal bovenaan in't menu.
Nil volentibus arduum
sprint
Berichten: 2743
Lid geworden op: 13 jul 2005, 11:23
Woonplaats: Bambrugge-City
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door sprint »

Schoon gedaan, ge zijt nen artiest :wink:
Marnix.

Afbeelding
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

schoon om te zien.
proficiat.
het kostenplaatje is wel redelijk hoog :shock:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

Bericht door luc boxer »

DE MAX
knap gedaan
kunst
proficiat
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
benoit
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:12
Locatie: Lot

Bericht door benoit »

Daar mag je fier op zijn! Proficiat met je mooi werk.
K75
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

IRON GONZO schreef: het kostenplaatje is wel redelijk hoog :shock:
Ja kweethet :?

't Is pas voor de site da'k de optelsom nekeer gemaakt heb, ben er zelf nog van verschoten...
Nil volentibus arduum
Dakke
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005, 10:16

Bericht door Dakke »

Schitterend !!! Nog meer van deze projecten/website aub.

Zo'n project spookt ook al jaren door mijn hoofd maar ik denk niet zo technisch onderlegd te zijn als jij.
Vorig jaar is me nog een R12 uit 1937 met zijspan aangeboden voor amper 1000 euro. Ik dacht bij mezelf : daar kan je niet gekl**t aan zijn maar de moed zonk me snel in de schoenen toen ik daar aankwam. Alles maar dan ook alles zat in kartonnen dozen. Zelfs het motorblok was volledig gedemonteerd. Effe de eigenaar aanschouwen en toen het een absolute chaoot bleek ben ik er maar met mijn pollen van afgebleven. Hij wist namelijk niet goed of alles nog compleet was of niet.

Is er hier iemand die weet of er uberhaupt BMW's zijn die iets simpeler in mekaar steken ?? Een beginnersprojectje als het ware

Zijn er misschien forumleden afkomstig van het noorden van Antwerpen die hier misschien ook interesse in hebben. Kweste van misschien iets gezamelijk te doen...

gr
Dakke
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Ik heb de grootste bewondering voor je werk !

Ik ben hier bezig een 50/5 aan het restaureren, maar het ziet er meer uit als een Neandertahler in zijn grot, die een knots aan het maken is.

Een troost is dat de motor er weer origineel zal uitzien (wat moet op een /5 !). Buiten 2 uitlaten hoop ik niet teveel kosten te maken.

Je hebt er goed aan gedaan om die RS kuip te slopen. Misschien kan je ze verkopen (ter compensatie).

Nog proficiat,

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Synchro Bob
Berichten: 1511
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
Locatie: Meise (vl-Brabant)
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Dakke schreef: Nog meer van deze projecten/website aub.

Is er hier iemand die weet of er uberhaupt BMW's zijn die iets simpeler in mekaar steken ?? Een beginnersprojectje als het ware

Zijn er misschien forumleden afkomstig van het noorden van Antwerpen die hier misschien ook interesse in hebben. Kweste van misschien iets gezamelijk te doen...

gr
Dakke
Dakke,

Ik zou beginnen met een post-70 boxer. Vanaf de /5. Die zijn duurzaam gebouwd. Ze zijn eenvoudig om aan te werken en alle stukken zijn beschikbaar aan aanvaardbare prijzen. En het rijplezier evenaart dat van een recente boxer. Reken op 2000 euro voor de aankoop en 1000 euro voor de restauratie. Recentere boxers (/7, etc zijn nog goedkoper te vinden)

Een voorbeeld:

Afbeelding

Nog één:
Afbeelding

Ik sta tot je beschikking met raad en daad. Jammer dat ik een beetje ver woon...

Veel plezier met je project,

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Dakke schreef:Vorig jaar is me nog een R12 uit 1937 met zijspan aangeboden voor amper 1000 euro. Ik dacht bij mezelf : daar kan je niet gekl**t aan zijn maar de moed zonk me snel in de schoenen toen ik daar aankwam. Alles maar dan ook alles zat in kartonnen dozen.
En ge hebt die kartonnen dozen hoedanook niet direct in uwe koffer gezwierd ???

Waar was dat ? Hebt ge dat adres nog ? Is die nog steeds te koop ?
Hebbeuh !

Een van mijn beste vrienden heeft er ook zo eentje. Gekocht in kartonnen dozen voor destijds 4000€. 3 Jaar aan bezig geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Nil volentibus arduum
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

bdemeyer schreef:Je hebt er goed aan gedaan om die RS kuip te slopen. Misschien kan je ze verkopen (ter compensatie).
Geen mens moet dat nog hebben. Zowel bij de Hobbyist als bij Gummikuh smijten ze die dingen bijna gratis naar uw hoofd wegens veel te veel in voorraad. Er zijn er kennelijk nog die ombouwen naar naked.

Wat betreft moeilijkheidsgraad is er geen verschil tussen een R12 en een R7-reeks. Principes zijn allemaal hetzelfde gebleven. 't Is allemaal te zien welke moeite je wil doen om aan wisselstukken te geraken, en dan zijn die jaren '70-types idd wel een pak gemakkelijker. Daar vind je zonder moeite alles van, zelfs nieuw als het moet.
Nil volentibus arduum
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Geweldig, dat is nu net wat ik zou willen,
een ouwe boXer , militair type, en mooi gerestaureerd.
Ik zou er zelfs in de winter mee gaan werken, als het sneeuwd :wink:
Jammer genoeg heb ik geen plaats om er éntje bij te zetten :cry:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

kijk eens op mijn site :idea:
daar staan verschillende links naar verenigingen die militaire-oldtimers restaureren en ook verkopen.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gunter
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:33
Locatie: waasland

Bericht door Gunter »

Awel ik vind die kuip wel iets hebben, ik heb je site alvast bij mijn favorieten gezet, ik heb zo'n project gepland voor volgende wintermaar dan met RS-kuip.

Mijn vrouw heeft zojuist de zever van mijn mond gekuist, prachtig gewoon, proficiat, knap werk en ik vind zeer professioneel uitgevoerd :wink: :wink: .

mvg Gunter
K1200RS '00 en Ducati 900ss '98

clublid
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

prachtig gerestaureerd,

'k heb ooit ook een R100RS van 78 gehad en geheel naar nieuwstaat gerestaureerd. Heb er nog steeds spijt van dat ik hem ooit verkocht heb voor een R1100RT te kopen :cry:
De kuip is een van de best beschermende kuipen ooit voor een motorfiets gemaakt,
Heb er ooit van St tropez naar Gent mee gereden in een kleine 9,5 uur zonder de minste vorm van vermoeidheid, door alle weersomstandigheden ,regen en broeiende hite,
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Dakke
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005, 10:16

Bericht door Dakke »

En ge hebt die kartonnen dozen hoedanook niet direct in uwe koffer gezwierd ???

Waar was dat ? Hebt ge dat adres nog ? Is die nog steeds te koop ?
Hebbeuh !
Neen, "dozen" zijn veertien dagen later toch verkocht (weet niet aan wie). Was wel een burgerversie die naar verluid toch iets minder waard zijn. Wat ik wel gezien heb is dat een "echte" BMW was en geen EMW.
Die kerel had trouwens nog een harley staan van de jaren 40. Deze was gerestaureerd voor 99 %, enkel nog iets met een benzineleiding en dan was hij klaar. Denk dat hij ondertussen nog ni klaar is, was ondertussen met een auto begonnen...

gr
Dakke
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
Dakke
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2005, 10:16

Bericht door Dakke »

Jammer dat ik een beetje ver woon...
Of IK....t'is hoe ge het bekijkt...bedankt in ieder geval. Eerst genieten van mijn S-je en misschien één van de volgende winters...

gr
Dakke
BMW R1100S, titaanzilver - mandarijn, 2001
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

'k Heb hier nog een link naar een schitterende R69-restauratiesite :

http://www.snafu.org/restore/engine/assembly2.html

Enorm gedetailleerd, dat wel.

Nog eentje van een R90S :

http://www.xs4all.nl/~ambu/

Eentje over R80GS en R100TIC :

http://homepage.sunrise.ch/mysunrise/jo ... /index.htm
Nil volentibus arduum
Plaats reactie