Schotland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Johnson
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 feb 2008, 16:31

Re: Schotland

Bericht door Johnson »

Misschien eens kijken naar http://www.northcoast500.com" onclick="window.open(this.href);return false; - samengesteld door de toeristische dienst. Indien niet voldoende voor een volledige vakantie kan het wel dienen als basis om vandaar uit verder te werken (enkele eilanden misschien)
Koen


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Schotland

Bericht door Den Dirk »

beste,

geduld is een mooie deugd... :wink:
Ik ben in juni een week in Schotland geweest, en heb zoals hoger gemeld, veel info gehaald uit reisverslagen op dit forum! :razz:
belangrijk is te weten welke ferry je neemt : naar Newcastle of naar Hull.
ik heb de eerste genomen, omdat je dan na een uur in Schotland bent.
ik ben ook vroeger reeds vanuit Hull vertrokken, maar dan ben je een dag kwijt naar Schotland...

Plaatsen die je moet gezien hebben...

de klassiekers zekers? : eiland Skye, met vooral de Quiraing, ook Bracadale aldaar,, Eileen Donan (meest gefotografeerde kasteel van Schotland), de pas vanuit Applecross (Bealach-na), de vallei van Glencoe naar Tyndrum, k vond de mooiste route de A939 van Grantown on Spey naar Braemar!! :-P
Verder zijn alle groengezoomde banen van Michelin de moeite!
Zelf zocht ik heel kleine baantjes ( wit met passing-places), die technisch een uitdaging zijn, dus niet voor beginnende Harley-rijders....
Een prachtig uitzicht op 'Carter Bar' = grensovergang naar Schotland op de A696.


succes met de zoektocht

PS : ik had grote korting met een kortingscode van Motoplus! (40%) :grin: op de ferry naar Newcastle
I like my bike!!
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Schotland

Bericht door Koppel!! »

Waarom mogen de locaties maximum 150km van mekaar liggen? Als er nu één land is waar je makkelijk lange afstanden kan rijden in 't wel Schotland, een dagtrip van rond de 500km is geen enkel probleem.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: Schotland

Bericht door Den Dirk »

500 km? :shock: ... Dat zou ik toch erg willen nuanceren...
Als je iets wil zien, uw duo ook eens wil laten afstappen, stukske eten en een fotooke nemen, is 300 km al 'n flink eind, temeer als je op uw gemak het uitgebreide Schotse ontbijt wil verorberen en op tijd aan tafel wil zijn...
De gemiddelde snelheid ligt toch niet erg hoog als je de bochtige wegen blijft...
I like my bike!!
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Schotland

Bericht door Harald »

Heb nooit in lussen gereden om meerdere nachten in het zelfde bed te gaan liggen.
Ik rij steeds verder en slaap steeds ergens anders.
Op het eind van de reis maakt dit één grote lus. ;-)
250 a 300Km is inderdaad een haalbaar gemiddelde wil je iets zien, ruiken, voelen.
Al zeggen kilometers me veel minder van het aantal rij uren b.v.b.

ik reken als volgt,
wanneer Mapsource of Basecamp aangeeft dat ik bvb een rit van 200km heb uitgestippeld en ik er b.v.b. 4uur zou over rijden,
dan reken ik er minstens de helft aan tijd bij.
Dat komt dan om 6 of zelfs uur uit. ( en geloof me ik zit er nooit ver naast dan )
Zo heb ik tijd om te eten, iets te zien, te ruiken en te voelen. En vooral zonder stress genoten te hebben van mijn dag. :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Schotland

Bericht door Wiedewa »

Harald ik bewonder je bericht, tis echt en eerlijk, gewoon rechtdoor.

Dank hiervoor.

mvg Nico
MG Breva 850
Koppel!!
Berichten: 3773
Lid geworden op: 15 apr 2005, 15:10
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Schotland

Bericht door Koppel!! »

Tja, mijn antwoord was ook eerlijk. Hangt er gewoon vanaf wat je op motorreis wil doen, ik ga op motorreis om met de motor te rijden, en af en toe is te stoppen om van de omgeving te genieten. Geloof me, ik stop ook aan de mooie plekskes, ik blijf er gewoon geen uur hangen want daarvoor ben ik daar niet, ik wil nl. motorrijden.

Hieronder 2 dagen die ik in mei ll. heb gereden, beiden in grotendeels slecht en/of regenweer.
Dag 1, Fort William -> Mallaig 70km. In Mallaig 3 u moeten wachten om de ferry naar Skye te mogen nemen, aldus waren we pas rond 14u30 in Armadale op Skye. Armadale -> Dunvegan 70km. Dunvegan -> Kyle of Lochalsh 90km, Kyle of Lochalsh -> Fort William 120km. Aankomst Fort William rond 18u30.
Dag 2, Fort William -> Lochcarron 140km, Lochcarron -> Applecross 28km, Applecross -> Kinlochewe 67km, Kinlochewe -> Urquhart Castle 90km, Urquhart Castle -> Fort WIlliam 78km. Da's een makkelijk rondje, hebben ons nergens opgejaagd, in Lochcarron anderhalf uur gezeten om te eten, op Applecross veel tijd "verloren" door te stoppen voor foto's en van de prachtige omgeving te genieten, de rondrit langs de kust was wreed op 't gemak en aan Loch Ness ook weer de tijd uit 't oog verloren. Kortom, ong. 320km gedaan en rond 17u30 zaten we al terug op de camping. Vertrek was rond 10u00 in de voormiddag.
Ik wil maar zeggen dat als 't moet een langere afstand dan amper 150km heeeeeeeel makkelijk doenbaar is, daarom begrijp ik die beperking die de TS zich oplegt totaal niet.
Je kan toch makkelijk een 2e uitvalsbasis kiezen die wat verder ligt, en daarmee je actieradius enorm uitbreiden?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Pollt
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 dec 2007, 21:27
Locatie: Eksaarde

Re: Schotland

Bericht door Pollt »

Ik ben helemaal met je heens Koppel
luc boxer
Berichten: 2416
Lid geworden op: 28 mar 2005, 22:39
Woonplaats: Kalmthout

.

Bericht door luc boxer »

.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 06 nov 2018, 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Lid BMW MC Vlaanderen
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Schotland

Bericht door Harald »

gilbert schreef:een woordje uitleg

wij rijden met een oldtimer en nemen onze moto mee op de aanhanger. Ons plan is om een drietal uitvallocaties te kiezen van waaruit we lussen kunnen rijden. De 150km waarover ik het hierboven had zijn niet bindend het mogen er meer zijn.

Dat schept meteen een ander beeld.
Nu begrijp ik waarom je met lussen wil werken. :grin:

In dat geval, kan ik je het Clansman Hotel aanbevelen, langs het Loch Ness.
http://www.lochnessview.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is voldoende parking om uw auto met aanhanger achter te laten.
En je kan er van daaruit een dagrit naar Skye maken, een dagrit naar de upper Highlands
en ééntje naar middle Highlands.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
p@rick
Berichten: 4066
Lid geworden op: 24 dec 2004, 14:00
Locatie: Waasland

Re: Schotland

Bericht door p@rick »

Harald schreef:Dat schept meteen een ander beeld.
Nu begrijp ik waarom je met lussen wil werken. :grin:

In dat geval, kan ik je het Clansman Hotel aanbevelen, langs het Loch Ness.
http://www.lochnessview.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Er is voldoende parking om uw auto met aanhanger achter te laten.
En je kan er van daaruit een dagrit naar Skye maken, een dagrit naar de upper Highlands
en ééntje naar middle Highlands.
Ga ik onthouden tegen dat wij met ons kliekske nog eens naar ginder trekken...
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Plaats reactie