Conti TCK70 ervaring

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Peter Z
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2013, 18:20
Woonplaats: Vorselaar
Locatie: Vorselaar

Conti TCK70 ervaring

Bericht door Peter Z »

Eind juli Continental TCK70 geplaatst op m'n R1200GSA. ( € 306 / set )

Ik heb er nu zo'n 7.500 km mee afgebold en zit toch met gemengde gevoelens...
Ik kan niet zeggen dat de deze banden me al in de steek hebben gelaten. Woon-werk verkeer, 2 weken Alpen met 't vrouwke achterop, droog & warm, nat & koud: ze hebben geen verkeerde stap opzij gezet.

Maar...
Op hoge snelheid ( > 100 km/h ) hebben ze echt wel een probleem met rechtuit stabiliteit. Rechtdoor rijden is OK maar geef de motor een zijdelingse duw, rij je door spoorvorming of op een langsvoeg, dan blijft de motor heel lang na "wiebelen".
Op lage snelheid ( < 10 km/h ) begint het voorwiel te bibberen omdat de blokken langs de zijkant schuin afslijten en er daardoor een ongelijk rijvlak is ontstaan.

Ik denk ook niet dat ze veel kilometers gaan meegaan.
Neen, de volgende keer terug Metzelers....
"The Road goes ever on and on ..."( JRR Tolkien )
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Conti TCK70 ervaring

Bericht door Man in Black »

Ik heb deze in juni op laten leggen, echter nog maar 2000km mee gemaakt dit jaar :-( .
Wel zeer tevreden van tot nu toe, geen enkele stap opzij of schuivertje of wat dan ook.
Stabiliteit heb ik ook geen probleem mee, zelfs aan 160+.
Is inderdaad wel gevoeliger aan ribbels en groeven in het wegdek, anderzijds op eender welke ondergrond (slechte weg, gravel, steentjes op de baan,...) altijd grip genoeg en nog geen enkel schrikmomentje gehad. Wat wel even anders was bij de OEM Conti's Attack II.
Ik wilde deze proberen om wat meer licht offroad te gaan, en ik zou ze tot nu toe terug opleggen.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: Conti TCK70 ervaring

Bericht door ®win »

Heb ze er nu al bijna 12d km eronder en de wegligging is nog steeds zéér vertrouwd. Profiel slijt wel scheef zoals hierboven al beschreven en de banden zingen daardoor in de bochten een aardig deuntje mee. Had ik hier al gemeld.

Het is dat ik nu nog een (nagenoeg) ongebruikte TA2 voorband heb liggen, waardoor mijn volgende setje weer TA2's worden, anders had ik er zonder twijfel weer de TKC70's onder laten zetten.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Peter Z
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2013, 18:20
Woonplaats: Vorselaar
Locatie: Vorselaar

Re: Conti TCK70 ervaring

Bericht door Peter Z »

Na 14.000 km zijn ze aan vervanging toe !
De achterband kan nog wel een aantal kilometers mee maar de blokken op de voorband zijn te sterk afgesleten.
Ook zie ik op de voorband tussen de blokken scheurtjes verschijnen. :oops:
Misschien het gevolg van de sterke cupping ?

Voor onze reis naar Ierland vertrouw ik de boel niet meer en ga voor een nieuw setje.

Ter vergelijk: met de vorige set ( Metzlers Tourance Next ) deed ik +20.000 km. Vooral ON-road, woon-werk en een beetje vakantie.
"The Road goes ever on and on ..."( JRR Tolkien )
Plaats reactie