Goedkope acculader bij Aldi

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door willy »

Voor wie het betaalbaar wil houden biedt Aldi vanaf 21 november een acculader aan voor 15€.
Voor dat bedrag kan je niet met een platte accu staan :lol:
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door Ralph »

Druppellader of gewone lader?

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door Lukas »

Deze: http://nl.aldi.be/aldi_batterijlader_6_ ... 21155.html" onclick="window.open(this.href);return false;
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door Ralph »

Een druppellader dus.
Hopelijk staat er op de doos tot hoeveel ah hij mag.
Canbus zal ook niet mogelijk zijn.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
champieter
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 feb 2015, 16:35
Woonplaats: 1755
Locatie: gooik

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door champieter »

nog goedkoper bij action
http://www.action.be/dunlop-acculader-6 ... oprocessor" onclick="window.open(this.href);return false;
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door willy »

Canbus vast niet, maar een lader is eigenlijk niet beperkt tot een bepaalde capaciteit van de accu.
Vergelijk het met het vullen van een emmer met water, als het kraantje een hele grote emmer moet
vullen dan duurt het gewoon langer voor die vol is.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door willy »

champieter schreef:nog goedkoper bij action
http://www.action.be/dunlop-acculader-6 ... oprocessor" onclick="window.open(this.href);return false;
Aanbod is blijkbaar verdwenen.
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door toeternietoe »

willy schreef:Canbus vast niet, maar een lader is eigenlijk niet beperkt tot een bepaalde capaciteit van de accu.
Vergelijk het met het vullen van een emmer met water, als het kraantje een hele grote emmer moet
vullen dan duurt het gewoon langer voor die vol is.
Omgekeerd kan wel. Sommige laders kunnen teveel stroom leveren voor een klein motobatterijtje.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door aantzeetje »

maar een lader is eigenlijk niet beperkt tot een bepaalde capaciteit van de accu.
Eigenlijk wel en al zeker als het en druppellader is. Die moet ongeveer met 10% van de batterij Ah laden. 19Ah is dus een laadstroom van 1.9 à 2 A. Heeft deze dat niet krijgt hij nooit de batterij 100% opgeladen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
st1100
Berichten: 930
Lid geworden op: 02 okt 2007, 12:45
Locatie: Mechelen

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door st1100 »

10% van de capaciteit is een goede maatstaf voor de maximale laadstroom. Een druppellader daarentegen levert slechts een fractie van die laadstroom , speciaal gedaan om geen schade te veroorzaken bij langdurig laden. En met een druppellader krijg je een lege batterij wel vol , het neemt alleen veel tijd.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door willy »

aantzeetje schreef:
maar een lader is eigenlijk niet beperkt tot een bepaalde capaciteit van de accu.
Eigenlijk wel en al zeker als het en druppellader is. Die moet ongeveer met 10% van de batterij Ah laden. 19Ah is dus een laadstroom van 1.9 à 2 A. Heeft deze dat niet krijgt hij nooit de batterij 100% opgeladen.
Het aanbod bij Aldi spreekt van een lader met onderhoudslaadfunctie. Daar wordt mogelijk druppellading mee bedoeld.
Een lader is effectief niet beperkt tot het laden van accu's met een zekere capaciteit, indien hij enkel een zeer beperkte
stroom kan leveren zal het weliswaar zeer lang duren vooraleer een accu van enige capaciteit geladen zal zijn maar het
is niet schadelijk voor de lader, noch voor de accu.
Naar mijn weten dragen veel laders de naam druppellader terwijl ze wel in staat zijn om een platte accu te laden.
Neem de Optimate 4 die een laadstroom van 0,8A levert. Dat wordt vaak als een stroom van een druppellader
aangeduid, maar op 10 uur heeft die 8A geleverd, binnen een etmaal is maw een accu van een motorfiets die
19Ah capaciteit heeft volledig geladen vertrekkend van een lege accu hetgeen zelden of nooit het geval is.
Zo'n lader kan dus, ondanks de beperkte laadstroom, met een beetje geduld de accu van een motorfiets laden.
Mocht de accu tien keer meer capaciteit hebben dan zou het tien keer langer duren.
Niet erg zinvol meer, dat niet, maar het kan en het mag wel.
De stelling dat een druppellader een accu nooit volledig kan laden klopt enkel wanneer de verliesstroom van de accu (plus het
restverbruik van het voertuig indien dit aangesloten blijft gedurende de lading) kleiner is dan de laadstroom van de lader.
Als dat zich voordoet is het denk ik hoog tijd voor een nieuwe accu (of is er iets serieus mis met de motorfiets) :shock:
Indien de 19Ah accu uit uw voorbeeld aangesloten wordt op een lader die slechts 1A levert dan is de accu na ca 19 uren geladen.
Vergelijk het nogmaals met een emmer water. enkel indien het kraantje minder levert dan er water uit de emmer
verdampt of lekt zal die nooit vol raken, anders wel, al gaat dat dan druppelsgewijs.
flecha
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 dec 2012, 17:19

Re: Goedkope acculader bij Aldi

Bericht door flecha »

Ik heb zelf zo'n "aldi" acculader al een paar jaar en voor de paar keer dat ik die gebruikt heb ben ik er zeer tevreden over.
Mocht er iemand interesse hebben hiervoor, wil ik ff het volgende zeggen :
-qua prijs kwalitieit gaan jullie nergens (nee ook niet in de action) een betere vinden
-voor ALLE Aldi artikelen geldt de regel "niet goed geld terug", weliswaar binnen de maand van aankoop.
Iemand die van plan is een acculader te kopen, zeker doen zou ik zeggen !!
Plaats reactie