Heb zo eens iemand een dealer tot de grond weten afbreken voor een mankement die hij nooit gemeld heeft.
Heb die daar dan ook op gewezen.
Via een forum heb je snel een slechte naam maar het omgekeerde is veel moeilijker.
Ik ben ondertussen op de hoogte en het is zelf geen verhaal, zeker niks dat moet verteld worden om eventuele klanten te beschermen.
Het zijn gewoon geen vrienden.
Elke motor gaat zwabberen met een topkoffer en veel wind tegen. Maar een GS tov van een RT gaat met zijn vierkante zijkoffers al zwabberen vanaf 130 km/uur heb ik me door GS rijders laten vertellen. De RT geeft geen krimp. Ook niet tegen 200+ km/uur.
Minder kuiswerk? Heb je al eens spaken gekuisd en gepolierd? Heb dat jaren gedaan met mijn guzzi's. Geef mij maar Alu velgen.
aantzeetje schreef:Elke motor gaat zwabberen met een topkoffer en veel wind tegen. Maar een GS tov van een RT gaat met zijn vierkante zijkoffers al zwabberen vanaf 130 km/uur heb ik me door GS rijders laten vertellen. De RT geeft geen krimp. Ook niet tegen 200+ km/uur.
Minder kuiswerk? Heb je al eens spaken gekuisd en gepolierd? Heb dat jaren gedaan met mijn guzzi's. Geef mij maar Alu velgen.
Moest kuipwerk zijn maar autocorrect heeft dit verandert.
Relax schreef:GSA's gaan ook pendelen, met het triootje aan koffers en bij redelijke snelheden. Alle types.
Dat zou mij toch logisch lijken gezien de hoge bouw en het mindere kuipwerk.
Over welke snelheden spreken we dan?
Zoals reeds gezegd, vanaf 130, 140 km/u. Zijkoffers weg (meestal bij mij) en je merkt er niets meer van. De kleine topcase heeft weinig of geen invloed.
Het gependel is ook niet onoverkomelijk. Je voelt wat "invloed van buitenaf".
Even kort door de bocht:
Meer bescherming: RT
Meer rijplezier: GS
Combi: GSA
Zoals reeds gezegd, vanaf 130, 140 km/u. Zijkoffers weg (meestal bij mij) en je merkt er niets meer van. De kleine topcase heeft weinig of geen invloed.
Het gependel is ook niet onoverkomelijk. Je voelt wat "invloed van buitenaf".
Even kort door de bocht:
Meer bescherming: RT
Meer rijplezier: GS
Combi: GSA
Heb je op de GSA dan meer bescherming dan op de GS?
Relax schreef:Nog 'ns over dat pendelen: als je ESA hebt en dat staat op standje comfort, dan doet ie het, maar op de sportstand of hard, dan geeft ie geen krimp.
Heb je dit gisteren even getest toch?
Ralph schreef:Na vandaag is hij helemaal verkocht aan een zwarte 1100gs met rood zadel.
LOL!
Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Voor niet teveel geld uit te moeten geven en eens off-road te gaan lijkt deze ideaal. Alleen ben ik niet gerust in de kosten die aan zo een 1000 kunnen komen.
Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
Gixxer21 schreef:
Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
Gixxer21 schreef:
Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
Zo'n goeie heb ik al lang niet meer gehoord.....
Vergeleken met de 1100 hé.
Denk niet dat je dit kan ontkennen.
Gixxer21 schreef:
Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
Zo'n goeie heb ik al lang niet meer gehoord.....
Vergeleken met de 1100 hé.
Denk niet dat je dit kan ontkennen.
Bwah ....vanaf 2010 is de 1200 best ok, daarvoor, ondanks dat ik er zelf eentje heb gehad die het best goed deed, (met uitzondering van een falende servo ABS en afbladderende verf), zou ik ze niet echt betrouwbaar(der) noemen....
En eigenlijk, ondanks de slechte boite, vind ik een 1100 en 1150(iets betere bak) nog altijd zeer betrouwbaar.
Modellen 2004-2007 verf vd wielen (kwam niet zo heel vaak voor) maar vooral het distributie dekselmotorblok,onderaan en achter het zwarte plastic deksel vd riem, latere modellen komt het niet zo veel meer voor. Moet er maar eens op letten als je naar een 2dehands gaat zien.
Die verf is spijtig, maar een servo abs die niet werkt is veel erger. Met de 1100/1150 ABS2 kon je blijven rijden en remmen, ook als die defect was, met de servo ABS heb je enkel nog een noodrem als de module defect is, en da's lastig. als de servo uitvalt net voor het remmen is het nog veel lastiger, zeker als je het zo als ik voor hebt bij een afdaling in de dolomieten.... trek je bruine strepen, gegarandeerd...
Vanaf 2007 betere ABS zonder servo, goedkoper te herstellen/reviseren en goedkoper in onderhoud.
Loont ook de moeite om even over de grens te kijken , zeker bij recente 2dehands, bij ons vind je geen 1200GS LC voor minder dan 12.500 (2012), in duitsland staan er verschillende met weinig kms voor interessante prijzen, bv deze, 2013, 27k voor 11590€, Helaas zonder koffers, verder wel veel opties. Best van handelaar kopen en goed naar de woonpl kijken, als het te ver is loont het de moeite niet. http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=1#
Gixxer21 schreef:
Heb je op de GSA dan meer bescherming dan op de GS?
Ja, beduidend meer. Groter scherm, grotere tank, winglets,..., maar als je voor de LC gaat krijg je flink wat meer bescherming dan op de vorige types GS.
Gixxer21 schreef:
Heb je dit gisteren even getest toch?
Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
Ik had de 90YE van de luchtgekoelde. Die pendelde zoals ik zei.
Nu rij ik een GSA LC die dat ook doet maar in véél mindere mate. ESA is op de LC veel beter dan op het vorige model.