GS of RT?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Den Dirk schreef:het verhaal van de klager .... :cry:
Heb zo eens iemand een dealer tot de grond weten afbreken voor een mankement die hij nooit gemeld heeft.
Heb die daar dan ook op gewezen.
Via een forum heb je snel een slechte naam maar het omgekeerde is veel moeilijker.
Ik ben ondertussen op de hoogte en het is zelf geen verhaal, zeker niks dat moet verteld worden om eventuele klanten te beschermen.
Het zijn gewoon geen vrienden. :D
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: GS of RT?

Bericht door Ralph »

Leie motors heeft me geholpen hoor, toen ik panne had.
Maar het gebeuren wekte bij mij weinig vertrouwen. Iets wat ik super belangrijk vind.

Maar goed, we wijken af.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GS of RT?

Bericht door Relax »

GSA's gaan ook pendelen, met het triootje aan koffers en bij redelijke snelheden. Alle types.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Relax schreef:GSA's gaan ook pendelen, met het triootje aan koffers en bij redelijke snelheden. Alle types.
Dat zou mij toch logisch lijken gezien de hoge bouw en het mindere kuipwerk.
Over welke snelheden spreken we dan?
Laatst gewijzigd door Gixxer21 op 17 nov 2015, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: GS of RT?

Bericht door aantzeetje »

Elke motor gaat zwabberen met een topkoffer en veel wind tegen. Maar een GS tov van een RT gaat met zijn vierkante zijkoffers al zwabberen vanaf 130 km/uur heb ik me door GS rijders laten vertellen. De RT geeft geen krimp. Ook niet tegen 200+ km/uur.
Minder kuiswerk? Heb je al eens spaken gekuisd en gepolierd? Heb dat jaren gedaan met mijn guzzi's. Geef mij maar Alu velgen.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: GS of RT?

Bericht door Geert_GS »

Gixxer21,

Heb U een PB gestuurd.
Laat maar weten als er interesse is en het budget verandert...

Mvg,Geert
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

aantzeetje schreef:Elke motor gaat zwabberen met een topkoffer en veel wind tegen. Maar een GS tov van een RT gaat met zijn vierkante zijkoffers al zwabberen vanaf 130 km/uur heb ik me door GS rijders laten vertellen. De RT geeft geen krimp. Ook niet tegen 200+ km/uur.
Minder kuiswerk? Heb je al eens spaken gekuisd en gepolierd? Heb dat jaren gedaan met mijn guzzi's. Geef mij maar Alu velgen.
Moest kuipwerk zijn maar autocorrect heeft dit verandert. :D
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Geert_GS schreef:Gixxer21,

Heb U een PB gestuurd.
Laat maar weten als er interesse is en het budget verandert...

Mvg,Geert
Komt in orde, bedankt.
KeeS16
Berichten: 295
Lid geworden op: 18 sep 2013, 19:54
Woonplaats: Vlaanderen

Re: GS of RT?

Bericht door KeeS16 »

Ik moet geen "zwabber brummerke" hebben hoor. :mrgreen:



:lol:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GS of RT?

Bericht door Relax »

Gixxer21 schreef:
Relax schreef:GSA's gaan ook pendelen, met het triootje aan koffers en bij redelijke snelheden. Alle types.
Dat zou mij toch logisch lijken gezien de hoge bouw en het mindere kuipwerk.
Over welke snelheden spreken we dan?
Zoals reeds gezegd, vanaf 130, 140 km/u. Zijkoffers weg (meestal bij mij) en je merkt er niets meer van. De kleine topcase heeft weinig of geen invloed.
Het gependel is ook niet onoverkomelijk. Je voelt wat "invloed van buitenaf".

Even kort door de bocht:
Meer bescherming: RT
Meer rijplezier: GS
Combi: GSA
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GS of RT?

Bericht door Relax »

Nog 'ns over dat pendelen: als je ESA hebt en dat staat op standje comfort, dan doet ie het, maar op de sportstand of hard, dan geeft ie geen krimp.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Ralph
Berichten: 164
Lid geworden op: 04 mar 2013, 21:53
Locatie: Zulte

Re: GS of RT?

Bericht door Ralph »

Na vandaag is hij helemaal verkocht aan een zwarte 1100gs met rood zadel.

LOL!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Relax schreef:
Gixxer21 schreef:
Relax schreef:
Zoals reeds gezegd, vanaf 130, 140 km/u. Zijkoffers weg (meestal bij mij) en je merkt er niets meer van. De kleine topcase heeft weinig of geen invloed.
Het gependel is ook niet onoverkomelijk. Je voelt wat "invloed van buitenaf".

Even kort door de bocht:
Meer bescherming: RT
Meer rijplezier: GS
Combi: GSA
Heb je op de GSA dan meer bescherming dan op de GS?
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Relax schreef:Nog 'ns over dat pendelen: als je ESA hebt en dat staat op standje comfort, dan doet ie het, maar op de sportstand of hard, dan geeft ie geen krimp.
Heb je dit gisteren even getest toch? :D
Ralph schreef:Na vandaag is hij helemaal verkocht aan een zwarte 1100gs met rood zadel.

LOL!

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk
Voor niet teveel geld uit te moeten geven en eens off-road te gaan lijkt deze ideaal. Alleen ben ik niet gerust in de kosten die aan zo een 1000 kunnen komen.

Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GS of RT?

Bericht door Dirk Pauwels »

Gixxer21 schreef: Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
:lol: :lol: :lol: Zo'n goeie heb ik al lang niet meer gehoord..... :mrgreen:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Dirk Pauwels schreef:
Gixxer21 schreef: Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
:lol: :lol: :lol: Zo'n goeie heb ik al lang niet meer gehoord..... :mrgreen:
Vergeleken met de 1100 hé.
Denk niet dat je dit kan ontkennen.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GS of RT?

Bericht door Dirk Pauwels »

Gixxer21 schreef:
Dirk Pauwels schreef:
Gixxer21 schreef: Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
:lol: :lol: :lol: Zo'n goeie heb ik al lang niet meer gehoord..... :mrgreen:
Vergeleken met de 1100 hé.
Denk niet dat je dit kan ontkennen.
Bwah ....vanaf 2010 is de 1200 best ok, daarvoor, ondanks dat ik er zelf eentje heb gehad die het best goed deed, (met uitzondering van een falende servo ABS en afbladderende verf), zou ik ze niet echt betrouwbaar(der) noemen....
En eigenlijk, ondanks de slechte boite, vind ik een 1100 en 1150(iets betere bak) nog altijd zeer betrouwbaar.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Afbladerende verf?
Eerder op kunststof delen zeker? Dat zou toch ook niet meer mogen gebeuren.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GS of RT?

Bericht door Dirk Pauwels »

Modellen 2004-2007 verf vd wielen (kwam niet zo heel vaak voor) maar vooral het distributie dekselmotorblok,onderaan en achter het zwarte plastic deksel vd riem, latere modellen komt het niet zo veel meer voor. Moet er maar eens op letten als je naar een 2dehands gaat zien.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gixxer21
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2015, 09:58
Woonplaats: Gent

Re: GS of RT?

Bericht door Gixxer21 »

Zal ik zeker eens doen.
Dat is nu zo een tip waar ik naar op zoek ben.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GS of RT?

Bericht door Dirk Pauwels »

Die verf is spijtig, maar een servo abs die niet werkt is veel erger. Met de 1100/1150 ABS2 kon je blijven rijden en remmen, ook als die defect was, met de servo ABS heb je enkel nog een noodrem als de module defect is, en da's lastig. als de servo uitvalt net voor het remmen is het nog veel lastiger, zeker als je het zo als ik voor hebt bij een afdaling in de dolomieten.... trek je bruine strepen, gegarandeerd... :grin:
Vanaf 2007 betere ABS zonder servo, goedkoper te herstellen/reviseren en goedkoper in onderhoud.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GS of RT?

Bericht door Dirk Pauwels »

Loont ook de moeite om even over de grens te kijken , zeker bij recente 2dehands, bij ons vind je geen 1200GS LC voor minder dan 12.500 (2012), in duitsland staan er verschillende met weinig kms voor interessante prijzen, bv deze, 2013, 27k voor 11590€, Helaas zonder koffers, verder wel veel opties. Best van handelaar kopen en goed naar de woonpl kijken, als het te ver is loont het de moeite niet.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eNumber=1#

Afbeelding
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GS of RT?

Bericht door Relax »

Gixxer21 schreef: Heb je op de GSA dan meer bescherming dan op de GS?
Ja, beduidend meer. Groter scherm, grotere tank, winglets,..., maar als je voor de LC gaat krijg je flink wat meer bescherming dan op de vorige types GS.

Gixxer21 schreef: Heb je dit gisteren even getest toch? :D

Langs de andere kant vind ik de snufjes en de luxe die op de recentere modellen zitten wel heel leuk.
De betrouwbaarheid is ook een pak hoger.
Ik had de 90YE van de luchtgekoelde. Die pendelde zoals ik zei.
Nu rij ik een GSA LC die dat ook doet maar in véél mindere mate. ESA is op de LC veel beter dan op het vorige model.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Geert_GS
Berichten: 407
Lid geworden op: 07 apr 2009, 20:40
Locatie: tegen het Mechelse stadje

Re: GS of RT?

Bericht door Geert_GS »

Klopt volledig wat Relax al heeft vermeld in bovenvermelde reacties.

Heb ook GS 2010 gehad en ESA van de huidige GS LC is beduidend beter.

Ik verkoop mijn GS LC vanwege nieuwe job en heb geen zin om
elke week 2x aan de pomp te staan + extra meer comfort
voor woon/werkverkeer.

Hangt af van het budget en zal de vorige GS'en zeker niet afbreken maar het totaalpakket
is toch verbeterd t.o.v. de luchtgekoelde modellen.

Link van op forum :

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=55271" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz,Geert
Laatst gewijzigd door Geert_GS op 21 nov 2015, 22:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Den Dirk
Berichten: 915
Lid geworden op: 08 aug 2007, 13:18
Locatie: brabant

Re: GS of RT?

Bericht door Den Dirk »

Geert_GS schreef:Klopt volledig wat Relax al heeft vermeld in bovenvermelde reacties.

Heb ook GS 2010 gehad en ESA van de huidige GS LC is beduidend beter.

Ik verkoop mijn GS LC vanwege nieuwe job en heb geen zin om
elke week 2x aan de pomp te staan + extra meer comfort
voor woon/werkverkeer.

Hangt af van Uw budget en zal de vorige GS'en zeker niet afbreken maar het totaalpakket
is toch verbeterd t.o.v. de watergekoelde modellen.

Het hangt natuurlijk af van Uw budget.

Link van op forum :

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=55271" onclick="window.open(this.href);return false;

Grtz,Geert

u bedoelt zeker 'luchtgekoelde' ? ... :wink:


PS : Ik rij nu met GSA LC, wreed content van, maar dat was ik ook van mijne GS 2007!
I like my bike!!
Plaats reactie