motocameratje

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

motocameratje

Bericht door Iron Gonzo »

:?:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Frank K
Berichten: 1692
Lid geworden op: 28 sep 2004, 13:53

Bericht door Frank K »

R1100RS, daarvoor moet je eens contact opnemen met Yann, onze stickerontwerper. Op de invriesrit had hij een camera op het stuur gemonteerd. Filmpje bekeken en is vrij goed van kwaliteit, beelden zijn wel niet trillingsvrij maar je kan alles heel goed herkennen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Bericht door dbr »

Ik heb zelf als eens geexperimenteerd met mijn Panasonic digitale camera, gemonteerd met behulp van wat ram-mount spullen achter mijn kuipruit. Voor het resultaat kun je eens kijken op mijn website onder de rubriek motoren. Gezien ik de grootte van de bestanden wat moest beperken is de kwaliteit al heel wat minder. Het origineel op DVD is best genietbaar, rekening houdende met de amateuristische aanpak. Waar je ook nog wat info kan vinden is op volgende website :http://www.roadmc.com/
R1200RT (2007) / Zumo 350
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

:?:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Ik ben deze vorig jaar tegengekomen in Duitsland en heb onmiddelijk een fototje gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Zwette
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 okt 2004, 00:26
Locatie: Bummville

Bericht door Zwette »

Mannekes, pas op voor die filmpkes op http://www.roadmc.com

Niet voor virussen, maar 't werkt verslavend en uitnodigend.

Trouwens de andere leden van eventuele familie lachen zich een ongeluk met jou, want in de kortste keren zit je achter je scherm met je hoofd van links naar rechts te hellen bij het zien van de opnames in de bochtige weggetjes.

Toch fijn site-je
:lol:
Laatst gewijzigd door Zwette op 17 nov 2004, 23:48, 2 keer totaal gewijzigd.
toine
Berichten: 265
Lid geworden op: 12 okt 2004, 18:54
Locatie: brugge

Bericht door toine »

toegang verboden tot die site?? :?
~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
Gebruikersavatar
mdc
Webmaster
Webmaster
Berichten: 924
Lid geworden op: 28 sep 2004, 10:27
Woonplaats: Brugge
Locatie: West-Vlaanderen

road MC

Bericht door mdc »

Er staat een punt te veel in adres. Hiermee moet het luken.
http://www.roadmc.com/
Marc

R1250RT 2020
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

camera op de motor.

Bericht door yann »

Bij mij is mijn Canon MVX250i geplaatst aan mijn stuur op een RAM- mount die in de voorziening voor een extra linkerspiegel wordt geplaatst. Aangezien mijn RT spiegels aan de kuip heeft, worden deze standaardgaten niet gebruikt. De arm en montageplaat heb ik bij Moto2000 gekocht. Camera had ik al. 'k Heb enkel het montage schroefje op het steunplaatje van de RAM-Mount wat dieper moeten inschroeven zodat mijn camera stevig vast staat bij een bumpy ride. Voor de rest: schitterende kwaliteit. En ik film naast de ruit links boven de spiegel: zo krijg je een ongehinderd zicht op alles wat er voor je gebeurd.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
Zwette
Berichten: 32
Lid geworden op: 07 okt 2004, 00:26
Locatie: Bummville

Bericht door Zwette »

Oeps , sorry voor 't extra puntje in de URL eerder.

Was eindpunt van mijn zin.

Is nu aangepast, alhoewel reeds iemand zo vriendelijk was de juiste link te plaatsen.
jpblocken
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:49
Woonplaats: Hasselt
Locatie: Limburg
Contacteer:

Camera voor gebruik op motor

Bericht door jpblocken »

R1100RS schreef:Dat ziet er niet slecht uit.

Ik heb dat filmpje(bij de ijzertoren)ook eens bekeken en juist voorbij de dodengang heb je een wit cafetje.
Daar stoppen we regelmatig met de club als we die richting uit gaan toeren de zondagvoormiddag.
Ze hebben daar goede dagsoep.

Wat het cameratje betreft had ik eigenlijk meer info had van een gelijkwaardig systeem zoals op de anonieme pan van de zwaantjes
allesinds bedankt voor de info dit kan voorlopig ook werken. 1probleemptje ik heb een donker scherm op mijn RS.
Apparatuur gebruikt door politiediensten vind je onder andere bij http://www.provida.dk of bij http://www.petardsvision.com. Is een firma die video-observatie apparaten ontwikkelt voor politiegebruik. Wel èrg duur!!!
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Kijk ook eens op de Nederlandse site , BLIK OP DE WEG .

Die hebben een RT in volle uitrusting .

http://www.blikopdeweg.nl/Ons_blik/bmw_motor.shtml

Enkel naar kijken , en zorgen dat ze U niet filmen :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

:?:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

Niet enkel in Nederland .
Bij de politie van Antwerpen stad , hebben ze een annonieme donkergrijze Honda Pan met een dergelijk systeem . :idea:

Ik meen mij te herinneren dat ze het type camera "vingercamera " in de kuip hadden ingebouwd . :?:
De blauwe lampen zijn van het type " LED " en dus moeilijk op te merken in het verkeer , als ze niet branden wel te verstaan . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
STErik
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:16
Locatie: Ekeren

Bericht door STErik »

Laat me jullie alleen waarschuwen voor de montage van een foto of videocamera die onbeschermd in de rijwind staat, ik heb nl vorig jaar mijn digitaal fototoestel op een ram mount op het stuur van de GS gemonteerd met als resultaat onherstelbare schade aan het zoommechanisme van de lens, dus als je kan achter de ruit of op een of andere manier beschermen. als er iemand trouwens suggesties heeft in die richting ??
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

:?:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
yann
Berichten: 147
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:32
Woonplaats: Temse
Locatie: Waasland
Contacteer:

Zoomcamera

Bericht door yann »

een andere camera kopen waarbij het zoommechanisme schuilgaat achter een glas zoals bij Canon.
to beem or not to beem, that's the question
R1200GSA LC TB '16
BMW Motorclub Vlaanderen lid sinds 2004
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Nochthans kan de technologie niet zo duur zijn, kijk maar naar de prijs van de webcams (zijn ook kleine CCD camera's) maar ja, het opname mechanisme zal misschien moeilijker zijn.

:wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

..
Laatst gewijzigd door Rakthi op 01 sep 2007, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

:?:
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Rakthi
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:22
Locatie: niet hier

Bericht door Rakthi »

..
Plaats reactie