GoreTex laarzen herstellen

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Olaf
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:00
Woonplaats: Genk
Locatie: Limburg
Contacteer:

GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Olaf »

Weet iemand waar ik in Limburg of Antwerpen motorlaarzen met GoreTex kan laten herstellen?
Tijdens een ritje ben ik met mijn linkerlaars tegen het voetsteuntje gestompt waardoor de achternaad een stuk opengescheurd is. Als ik dit gewoon laat stikken stikt men doorheen de GoreTex-beschermingsschelp waardoor de laars waarschijnlijk zal gaan lekken.
Heeft er iemaand tips of adressen?
Olé
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Relax »

GoreTex mag slechts hersteld worden door erkende herstellers, waarvan er slechts één in België was en die is er nu mee opgehouden.
Misschien de producent van je laarzen? Bij Daytona gaat dat.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Olaf
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:00
Woonplaats: Genk
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Olaf »

Sorry,
miskeken. Het zijn Gericke-laarzen met Shelltex, maar da's uiteindelijk min of meer dezelfde productiewijze veronderstel ik, want ik zie achter de opening een 'schelp' die helemaal ononderbroken rondom de schacht gaat, en ik vermoed dat die water gaat doorlaten als men door de buitenschacht vast te naaien daardoor gaat naaien.
Olé
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Relax »

Va Shelltex weet ik niks.
Informeer bij Gericke even naar een oplossing (de producent) of bij een goede schoenlapper.
I respect your opinion. But I don't give shit.
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door willy »

De naden van een lederen voorwerp kunnen soms hersteld worden zonder er helemaal doorheen
te moeten prikken. Bij bijvoorbeeld zetels is dat dikwijls ook niet mogelijk.
Ik weet niet hoe uw laarzen gemaakt zijn, maar indien de GTX binnenbekleding los zit van het leder
dan is een herstelling langs buiten niet uitgesloten.
Om ideeën op te doen misschien eens op youtube kijken bij bijvoorbeeld:
http://tinyurl.com/z9d2ewd" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik koop geen HG dinges meer, ooit wel een goede vest gehad van HG, maar de rest was eerlijk gezegd niet schitterend. Ook al waren ze niet echt goedkoop. Ik probeer nu meestal van de betere merken te kopen, in de solden of zo.
als je laarzen al openscheuren door aan je voetsteun te blijven haken, wat gaan die dan doen als je aan 80km/h of harder afstapt?
Je hebt maar 1 paar voeten (denk ik) dus ik zou die prutsen wegsmijten en een goed merk kopen.

Heb ooit een MJK pak gehad waarvan de naad op de knie openscheurde bij een vrij onschuldig glijpartijtje, afgezien vh feit dat het niet hoort open te scheuren, hoorde er op die plaats ook geen naad te zitten. Later, bij een zwaardere val op circuit, met hetzelfde pak, een verbrijzelde schouder, met schouder protese tot gevolg. Daarna het duurste leren pak gekocht dat ik kon vinden, een Dainese, met alle mogelijke harde beschermingen erin (die MJk had wat mousse op de kwetsbare plaatsen...) en die heb ik 15-16 jaar gebruikt, nog een paar keer mee geschoven en ondanks dat het leer wat schaafsporen vertoonde nooit geen naden of ritsen defect gehad.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Flat Twin Power

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Flat Twin Power »

Wij hebben wel een paar dingetjes van HG en ik ben er toch wel content van, toch voor hetgeen ik het gebruik.
In de solden en/of afprijzingen zijn bij HG toch zaakjes te doen.
Zo heb ik voor mijn zoon en dochter een paar laarzen gekocht met Sheltex membraan voor de luttele prijs van 50 euro per paar. Ze gaan maar een
paar keer per jaar mee met de motor (waarvan 1 motorreis van 5 dagen) dus zie ik niet in waarom ze botten van 300 euro zouden moeten hebben.
Voor mezelf heb ik zo'n doorwaaivestje gekocht, wederom in de solden voor 49 euro. Het ding is echt super met protectoren op ellebogen, schouders en rug.
Ik heb ook een motorbroek gekocht voor 129 euro. Het doet zijn werk perfect. Ik heb er al een paar keer mee in een pittige bui gezeten en ik krijg geen water binnen.
Ik zeg er wel bij dat ik geen woon- werkverkeer doe met de motor maar wel elke maand een middellange dagrit (400 km) en elk jaar een motorreis.
Voor mij voldoet dit ruimschoots. Vroeger toen ik wel woon-werkverkeer deed kocht ik duurder gerief maar nu heb ik dat niet meer nodig.
Ik heb wel nog een Rally 2 vest van BMW die indertijd ik dacht 600 euro gekost heeft maar eerlijk gezegd ben ik daar niet zo tevreden van.
Van mijn HG gerief ben ik wel tevreden.
Voor een helm geef ik dan wel veel geld uit omdat ik graag een stille, comfortabele helm heb met voldoende plaats voor mijn oren.
stefke2
Berichten: 530
Lid geworden op: 08 nov 2011, 19:19

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door stefke2 »

Flat Twin Power schreef:Wij hebben wel een paar dingetjes van HG en ik ben er toch wel content van, toch voor hetgeen ik het gebruik.
....
Van mijn HG gerief ben ik wel tevreden.
Jaja, allemaal goed en wel zolang ge er niet mee tegen den tarmac eindigt. Dan pas gaat ge weten of het echt goed gerief is of niet. Want uiteindelijk is het daar dat beschermende motorkledij het moet waar maken... 8-)
Ik heb het (on)geluk regelmatig zo'n (onvooziene :roll: ) testen te moeten aanschouwen en goedkopere kledij en helmen komen daar meestal niet zo geweldig uit... 8-)
Pol
Berichten: 609
Lid geworden op: 01 okt 2004, 18:16
Locatie: Vorst

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Pol »

Dirk Pauwels schreef:Ik koop geen HG dinges meer, ooit wel een goede vest gehad van HG, maar de rest was eerlijk gezegd niet schitterend. Ook al waren ze niet echt goedkoop. Ik probeer nu meestal van de betere merken te kopen, in de solden of zo.
als je laarzen al openscheuren door aan je voetsteun te blijven haken, wat gaan die dan doen als je aan 80km/h of harder afstapt?
Je hebt maar 1 paar voeten (denk ik) dus ik zou die prutsen wegsmijten en een goed merk kopen.

Heb ooit een MJK pak gehad waarvan de naad op de knie openscheurde bij een vrij onschuldig glijpartijtje, afgezien vh feit dat het niet hoort open te scheuren, hoorde er op die plaats ook geen naad te zitten. Later, bij een zwaardere val op circuit, met hetzelfde pak, een verbrijzelde schouder, met schouder protese tot gevolg. Daarna het duurste leren pak gekocht dat ik kon vinden, een Dainese, met alle mogelijke harde beschermingen erin (die MJk had wat mousse op de kwetsbare plaatsen...) en die heb ik 15-16 jaar gebruikt, nog een paar keer mee geschoven en ondanks dat het leer wat schaafsporen vertoonde nooit geen naden of ritsen defect gehad.
Ge zijt de plezanste thuis ,das zeker.
op 't einde van je bericht begreep ik pas dat afstappen aan 80km/u een doordags maneuvre is :lol:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Relax »

stefke2 schreef:
Flat Twin Power schreef:Wij hebben wel een paar dingetjes van HG en ik ben er toch wel content van, toch voor hetgeen ik het gebruik.
....
Van mijn HG gerief ben ik wel tevreden.
Jaja, allemaal goed en wel zolang ge er niet mee tegen den tarmac eindigt. Dan pas gaat ge weten of het echt goed gerief is of niet. Want uiteindelijk is het daar dat beschermende motorkledij het moet waar maken... 8-)
Ik heb het (on)geluk regelmatig zo'n (onvooziene :roll: ) testen te moeten aanschouwen en goedkopere kledij en helmen komen daar meestal niet zo geweldig uit... 8-)
Denk ik er ook van. Desnoods tweedehands kopen, maar altijd voor het echt goede spul gaan. Als het gaat om bescherming, zeker die van je kind.
Waar ik niet wil gezegd hebben dat FTP dit niet doet, maar de kwaliteit is twijfelachtig.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Lukas »

Is lijmen een optie?
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Olaf
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2005, 17:00
Woonplaats: Genk
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Olaf »

Neen, er is geen lijm sterk genoeg om die handel stevig bij elkaar te houden.
Ik vrees dat ik nieuwe laarzen zal moeten kopen...
Olé
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Dirk Pauwels »

Solden binnenkort, ga voor een degelijk merk, geven vaak ook wat langere garantie.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Dirk Pauwels »

Pol schreef: Ge zijt de plezanste thuis ,das zeker.
op 't einde van je bericht begreep ik pas dat afstappen aan 80km/u een doordags maneuvre is :lol:
Vanaf dat mijn steunwielekes eraf waren heb ik da...... :grin:
Ik was nogal een euh "sportieve" rijder vroeger, (meestal een kwestie van wel willen maar niet kunnen :grin: ) en om je grens te ontdekken moet je er soms al eens over gaan, al waren er ook wel een paar valpartijen gewoon door stommiteiten of vermoeidheid bij. Meestal opstaan, schroot bijeenrapen en proberen verder rijden, maar af en toe moest ik ook al eens blijven liggen tot den ambulance er was.... :grin:
De laatste tijd gaat het beter, komt mss door de leeftijd of domweg omdat ik minder kms doe :grin: , maar het is "knock on wood" van 2007 geleden dat ik nog es afgestapt ben voor de moto stilstond....

Was wel grappig, als ik pakweg 10 jaar geleden op een opendeur of testdag achter een testritje kwam vragen in mijn geschaafd leren pakske, waren de moto's "toevallig" allemaal bezet.... :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Danny »

Als je dan niet wil weggooien laat ze dan stikken bij een hersteller, http://www.deschoenmaker.nl/

Die herstellen al mijn wandelbottinen en halen dan de hele zool eraf met stootrand voor 125€,

vraag eens een offerte, hij is erkend hersteller voor Lowa, Meindl, Hanwag etc.... die motorlaarsjes zijn allicht peanuts voor hem :mrgreen:
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Relax »

Ik haal je zool en stootrand eraf voor €100.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Smullie
Berichten: 337
Lid geworden op: 24 feb 2007, 06:14
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Smullie »

Relax schreef:Ik haal je zool en stootrand eraf voor €100.
met niet-goed-geld-terug-garantie zeker... :lol:
GS staat voor geil speelgoed
jasper
Berichten: 193
Lid geworden op: 26 jul 2006, 11:23

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door jasper »

Olaf schreef:Neen, er is geen lijm sterk genoeg om die handel stevig bij elkaar te houden.
Ik vrees dat ik nieuwe laarzen zal moeten kopen...
http://www.2dehands.be/motoren/accessoi ... 57084.html" onclick="window.open(this.href);return false;
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door RC30 »

Hij wil Gore-tex laarzen Jasper :wink:

Ik zou de tip van Danny zeker opvolgen.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Relax »

Die TCX'en zijn met GT.
I respect your opinion. But I don't give shit.
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door RC30 »

O? Is dit een nieuwere versie dan?
Bij mijn weten geen GT. Kan je een link plaatsen om dat te bevestigen?

Ik zeg niet dat je geen gelijk hebt he, maar ik wist niet dat die er ook met GT waren.
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Dirk Pauwels »

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door RC30 »

Dirk, bij mijn weten zijn de laarzen die Jasper te koop heeft niet voorzien van Gore-Tex.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door Relax »

RC30, je hebt gelijk. Ik had het gisteren al gezien na je opmerking in z'n verkoopstopic en wilde bovenstaande post verwijderen, maar om één of andere reden is dat niet gelukt.
Er staat 'Waterproof' op hun site, terwijl bij de andere GoreTex staat. Wel netjes gedaan qua verwarring zaaien: al hun spul is met GT en daar zetten ze dan een paar tussen zonder GT.
I respect your opinion. But I don't give shit.
RC30
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 jul 2009, 19:28
Woonplaats: Turnhout

Re: GoreTex laarzen herstellen

Bericht door RC30 »

Inderdaad Relax.

Ook in de advertentie van Jasper staat niet bij vermeld om welk model het gaat. Zou ook wel mogen.
Plaats reactie