Tips voor Dolomieten trip aub

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Tips voor Dolomieten trip aub

Bericht door dbr »

Hoi,
Volgend gaat de jaarlijkse motoreis opnieuw richting Dolomieten. Ik plan te verblijven in of vlakbij Selva di Val Gardena ofte Wolkenstein, aan de rand van de Sella Ronde dus.
Heeft iemand tips ivm passen of mooie stukken weg die ik zeker moet meenemen ?

Groeten,
Danny


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
R1200RT (2007) / Zumo 350
BMWerner
Berichten: 69
Lid geworden op: 01 jan 2015, 12:36
Woonplaats: etten-leur

Re: Tips voor Dolomieten trip aub

Bericht door BMWerner »

hallo danny,

rijd eens van daar naar het oosten, in orvara kun je de monte zoncolan beklimmen. prachtig !! smal en steil en niet druk.
is een col van giro. is vanuit val gardena een rondje van ongeveer 300 km. is goed te doen hoor.
zoek maar eens op internet waar het precies ligt.
en met de kabelbaan naar de top van de pordoi. ook schitterend. ( zonder motor )
wij zijn daar in 2007 geweest.

gr. BMWerner
Afbeelding Afbeelding
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Tips voor Dolomieten trip aub

Bericht door roadster »

Passo Mortirolo en Passo di Gavia
en de obligate Stelvio natuurlijk...
alle 3 cols uit de Giro.

en als aanrijroute in Chur (Zwitserland) de 3 nemen naar het zuiden, dan voorbij Lenz richting Filisur / Bergün tot op de 27 in La-Pont-Chamues, dan de 27 volgen richting Zernez, in Zernez de 28 nemen richting Italiaanse grens. Eens in Italië de SS41 naar Prato al Stelvio volgen
R1200GS LC
Hunter6
Berichten: 226
Lid geworden op: 28 feb 2007, 19:14

Re: Tips voor Dolomieten trip aub

Bericht door Hunter6 »

Het ging toch om de Dolomieten? ;-)
dbr
Berichten: 246
Lid geworden op: 06 okt 2004, 17:41
Locatie: Voorkempen

Tips voor Dolomieten trip aub

Bericht door dbr »

Hoi,
Al bedankt voor de suggesties, maar misschien dit ook al meegeven :
De heenrit dag 1 dacht ik : autostrade tot pirmasens, daarna binnendoor richting baden-baden, de b500 , eerste dag eindigen rond de bodensee. Dag 2 vanaf de bodensee over de timmelsjoch en dan richting selva di val gardena.
De terugrit dag 1 : eerst naar merano, de stelvio, langs de umbrail naar beneden daarna oostenrijk omgeving lech, dan richting bodensee of nog ietsje verder afhankelijk van de conditie. Dag 2 : Vandaar weer richting Pirmasens met een zo groot mogelijk stuk b500 en vanaf pirmasens autobahn tot thuis ( ergens in t antwerpse).

Ter paatse al zeker de Zoncalan toevoegen, die had ik nog niet dus vanaf cortina niet richting tre cimi di lavaredo, maar richting zoncolan.
Heen of terug via Chur ziet er ook heel tof uit.
Allez, de volgende weken/maanden zijn de avonden gevuld met basecamp, google maps, via michelin, enz.

Groeten,
Danny


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
R1200RT (2007) / Zumo 350
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Re: Tips voor Dolomieten trip aub

Bericht door Supermario »

Als je van plan bent in 1 hotel te blijven een iets meer centraal een hotel zoeken, bvb in Arabba.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Plaats reactie