grootlicht

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
freerider
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:46
Woonplaats: Schoten

grootlicht

Bericht door freerider »

:bshelp: Ik heb een probleem met mijn grootlicht!
Ik kreeg een paar keer een gebaar van mijn tegenliggers en toen ging mijn aandacht naar het feit dat ik inderdaad nogal veel licht bijhad en dat alle verkeersborden oplichten.
Eerst dacht ik ,heb ik nu mijn grootlicht opstaan ? maar wanneer ik mijn lichtschakelaar om te dimmen indrukte reageerde er niets .
Ik heb de lampjes uitgehaald en getest en die zijn nog in orde ? nu had ik eerst gezocht naar de zekeringen omdat ik dacht dat er een zekering kapot was ?
Ik heb mijn instructieboekje er bij gepakt omdat ik niet direct de zekeringen zag zitten , nu blijkt dat er geen zekeringen in die motto zitten :lol:
Heeft er iemand van jullie hier al iets dergelijks meegemaakt :roll:
Ik heb nu een vermoeden dat het de schakelaar moet zijn, ben benieuwd wat me dat gaat kosten :-|

Met vriendelijke groeten,
Luc
free to ride
Jempi58
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 sep 2010, 18:30

Re: grootlicht

Bericht door Jempi58 »

Welke moto ?
freerider
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jan 2014, 20:46
Woonplaats: Schoten

Re: grootlicht

Bericht door freerider »

K1300R
free to ride
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: grootlicht

Bericht door Wiedewa »

freerider schreef:K1300R
Beetje lastig, net die energieke periode intrede Leds.

Was eentje die voor hij de motor kon starten, de melding kreeg "Lampf"
Maar het achterlicht werkte normaal dacht hij.

Nu deed de canbus of computer het achterlicht zoveel licht afgeven, of de lamp niet kapot was.
Bij remmen had hij dus ook gewoon remlichten, maar dan brande die Leds vol uit.

mvg Nico
MG Breva 850
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: grootlicht

Bericht door Dirk Pauwels »

Nico, zet die google translate eens af, of de fles sterke drank terug in de kast want ik snap er niets van :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: grootlicht

Bericht door Wiedewa »

Dirk Pauwels schreef:Nico, zet die google translate eens af, of de fles sterke drank terug in de kast want ik snap er niets van :lol:
Dan kijk eens naar dit draadje :grin:

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... pf#p522461" onclick="window.open(this.href);return false;
MG Breva 850
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: grootlicht

Bericht door gTa9000 »

Als beide lampjes 't nog doen maar je grootlicht blijft continu op staan, dan zou de schakelaar ook m'n eerste gedacht zijn.
Laat 'm 'es uitlezen bij de dealer? Die can-bus moto's geven normaliter toch elke fout die ze detecteren, door?
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: grootlicht

Bericht door willy »

gTa9000 schreef:Als beide lampjes 't nog doen maar je grootlicht blijft continu op staan, dan zou de schakelaar ook m'n eerste gedacht zijn.
Laat 'm 'es uitlezen bij de dealer? Die can-bus moto's geven normaliter toch elke fout die ze detecteren, door?
Indien de schakelaar altijd gesloten contact geeft, dan zal zo'n slimme motorfiets mogelijk wel denken dat het zicht
van de piloot niet geweldig is, maar wellicht geen fout melden. Om dat wel te doen zou de fiets moeten weten
dat de schakelaar af staat en het licht toch brandt en dat lijkt me (nog) een brug te ver.
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: grootlicht

Bericht door gTa9000 »

You might be right. Ik ben geen technicus, ik vond 't al een hele prestatie dat m'n dealer me opbelde met de melding dat mijn motor kloeg dat z'n rechter handvatverwarming niet meer werkte (ik wou dat verzwijgen omdat 't ding pas 1 dag voor 't dealerbezoek stuk was gegaan en ik hoopte nog op een miraculeus ontwaken...). :-)
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Plaats reactie