Reisplannen 2016?

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Tommeke »

Hier is het in mei een 4-daagse naar Clerveaux en begin oktober naar de Pyreneeën ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door janneman »

Binnen een maand ben ik in Zuid Afrika en Namibië aan het rijden.
En hopelijk in de zomer een rit heen en terug naar Portugal.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door ZWIEP 01 »

Lukas schreef:Ok, ik moet ze nog een beetje bewerken.
Eigenlijk heb ik ze ook maar ergens gedownload hoor.
Zodra ze er goed uitzien, mail ik ze.
awel dat zou vried tof zijn :grin:
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Bob »

janneman schreef:Binnen een maand ben ik in Zuid Afrika en Namibië aan het rijden.
En hopelijk in de zomer een rit heen en terug naar Portugal.
En binnenkort een mooi reisverslag in dat nieuwe motormagazine waarop ik me wil abonneren ? :wink:
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door janneman »

Bob schreef:
janneman schreef:Binnen een maand ben ik in Zuid Afrika en Namibië aan het rijden.
En hopelijk in de zomer een rit heen en terug naar Portugal.
En binnenkort een mooi reisverslag in dat nieuwe motormagazine waarop ik me wil abonneren ? :wink:
Wie weet :-)
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door alfa »

Lukas , ben nogal aan de luie kant en wij hebben toen deze genomen .
http://members.home.nl/motortrip/grandesalpes/" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW R1100R zonder KFR
Lukas
Berichten: 1315
Lid geworden op: 29 sep 2004, 17:11
Locatie: Gent

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Lukas »

Yep Alfa, mogelijks heb ik de mijne hier oog gehaald ofwel bij http://www.gerritspeek.nl/routes/routes.html#ml" onclick="window.open(this.href);return false; of misschien nog ergens. Keuze zat op het http://www..." onclick="window.open(this.href);return false;.
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door gTa9000 »

Ik word over enkele dagen (voor de eerste keer) vader, dus dit jaar is een rustig jaar qua geplande trips (geen 24u van Le Mans, geen Goodwood Festival of Speed, geen Goodwood Revival, ...) maar ik hoop wel om in mei of juni een dag of 5 uit te trekken om een quick retourtje Pyreneeën te doen. Daar zou ik graag 3 dagen ter plaatse enkele stevige bochtenroutes doen, niet de kleinste baantjes (20-30 per uur, soms grind, enz.) maar wel eerder glooiende wegen met goed asfalt. Toch graag enkele van de cols daar meepikken.

Als dat niet lukt, zou 'k wel durven proberen om in juni toch 'es naar Garmisch af te zakken - op den bots. Ik was daar nog nooit. Kan je daar ongepland (zonder voorinschrijving) toekomen en nog eea beleven, of niet?
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Jo De Paepe »

Goodwood Revival ?

geef eens wat practische tips voor verblijf etc ?
routes in de omgeving ,

Dat staat al heel lang op mijn to do lijstje
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door nowheels »

Relax schreef:Als jij in PACA woont, hoef je toch geen verlof? Daar rijden is altijd feest.

Zo is dat relax :grin: We hebben een B&B overgenomen (waar motards uiteraard welkom zijn :-) :-) )

Grtz

Marc

Ah ja .. zei ik al dat wij in Castellane zitten? ...dat ligt op de Route Napoléon
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
peerlinck
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2015, 11:10
Woonplaats: Grimbergen

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door peerlinck »

Ga eind mei naar de Noordkaap denk aan een 4 tal weken.
Hoop enkel dat het niet alle dagen regen zal zijn en we een beetje goed weer mogen hebben.
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door nowheels »

Relax schreef:Als jij in PACA woont, hoef je toch geen verlof? Daar rijden is altijd feest.
:-) Dat klopt als een bus Relax :-) Bij ons is het zalig bollen van het moment dat je van onze parking vertrekt - maakt niet uit in welke richting je rijdt -

En bij ons geen verhoogde prijzen tijdens het EK voetbal :wink:

http://www.maisoncastellane.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Fijne km's allemaal

Marc
2008 - R 1200 GS
2006 - R 1150 RT
2002 - Suzuki GSXF 750
2001 - Suzuki Savage 650
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Man in Black »

Ziet er mooi uit nowheels, succes met de B&B.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Relax »

Duidelijke informatieve website die een mens zin doen krijgen om stante pede op de motor te stappen en tot bij jullie te komen.
Wie weet...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Werner Von C. »

Relax schreef:Duidelijke informatieve website die een mens zin doen krijgen om stante pede op de motor te stappen en tot bij jullie te komen.
Wie weet...
Smalle...let me know , who know's...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Harald »

Er is daar een Pizzeria in Castellane St Michel of zoiets , op een hoek.
Toffe bazin, ;-) en de Pizza's zijn er ook lekker.
Ik ga nog is terug ......
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door alfa »

Wij rijden met ons kliek op Hemelvaart 3 dagen naar Rudesheim .
Wij zijn s'avonds te vinden in Drosselstrasse als er iemand daar toevallig mocht zijn roept maar op die grote met zijn snor :grin:
BMW R1100R zonder KFR
Buffel
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 nov 2015, 00:57
Woonplaats: Beveren

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Buffel »

Hier zijn de plannen ook al heel concreet :grin:

-Maart 2016- verlengd weekend Saarland
-Juni 2016-14 daagse Ierland, Isle of Man en Engeland
-September- 10 daagse 2016-Franrijk, Andorra, Spanje+ Pan Gathering,

En uiteraard zoveel mogelijk daguitstappen :grin: :grin:
Tiens, bij mij net hetzelfde :razz:
vak m rat
Berichten: 227
Lid geworden op: 08 feb 2009, 16:42

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door vak m rat »

Deze zomer ( 20 - 28 augustus ) richt ik samen met collega's de GSA naar Oostenrijk met misschien een doorsteek naar de Dolomieten .

naar verluid een prachtige regio

:thumbleft:
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Peter Z
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 feb 2013, 18:20
Woonplaats: Vorselaar
Locatie: Vorselaar

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Peter Z »

Buffel schreef:
Hier zijn de plannen ook al heel concreet :grin:

-Maart 2016- verlengd weekend Saarland
-Juni 2016-14 daagse Ierland, Isle of Man en Engeland
-September- 10 daagse 2016-Franrijk, Andorra, Spanje+ Pan Gathering,

En uiteraard zoveel mogelijk daguitstappen :grin: :grin:
Tiens, bij mij net hetzelfde :razz:
Prachtig !
We gaan mekaar toch ni tegenkomen, hé :lol:
Wij plannen het westen en het noorden van Ierland eind juni.
Het zuiden hebben we enkele jaren geleden reeds gedaan: prachtig. Zeker de ring van Beara ni vergeten...
"The Road goes ever on and on ..."( JRR Tolkien )
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door janneman »

Net van gisterenavond terug van een onvergetelijke reis van Cape town tot in het zuiden van Namibië, Fish River Canyon, en terug.
Dit is wat ik vorige week schreef op mijn facebook, op de laatste dag terugreis naar Cape town.
Toen wist ik nog niet dat mijn reis met 4 dagen zou verlengd worden door het moeten herboeken van vluchten op Schiphol ipv. op Zaventem.
Maar 4 dagen langer in Zuid Afrika is nu niet echt een straf te noemen.

Stoffig, bezweet en vuil met een dubbele gin tonic op het terras. Na dik 2000 kilometers door Zuid Afrika en Namibië. Door woestijnen, over zand en rotsen en asfaltwegen. Met landschappen waarvan ik het bestaan niet kon dromen. Naar zonsondergangen kijken vanop rotsformaties alsof ze gestapeld werden door reuzen. Sterrenhemels letterlijk reikend tot aan de horizon, met sterren en een melkweg zo duidelijk alsof je ze kan aanraken. Met bavianen en springbokken die plots voor je wielen opduiken. Zebra's en struisvogels die niet opgesloten zitten maar met je meerennen op afstand. Met bergen en ravijnen die recht uit natuurdocumentaires komen. Wijdsheid en stilte. Geluiden die ik van nergens ken. Vogels die ik nog nooit zag. Met een zon die in het noorden zit op de middag. Asfaltwegen rechter dan recht, kilometers aan een stuk waar je niemand kruist. Kusten met beukende golven. Mensen met parelwitte tanden en gekleurde huiden. Nieuwe mensen leren kennen en vriendschappen sluiten. O.I.A.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Relax »

Facebooklinkje?
I respect your opinion. But I don't give shit.
toeternietoe
Berichten: 157
Lid geworden op: 27 jun 2013, 13:59
Woonplaats: Lebbeke
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door toeternietoe »

Jo De Paepe schreef:Goodwood Revival ?

geef eens wat practische tips voor verblijf etc ?
routes in de omgeving ,

Dat staat al heel lang op mijn to do lijstje
Goodwood

Daar zou ik ook nog wel eens willen komen.
Tips mbt verblijf enz zijn zeker welkom.
To Ride, Shoot Straight and Speak the Truth (Jeff Cooper+)
R 1200 GS LC
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Frans »

Voor muziek en bike liefhebbers.
Er zijn nog een paar plaatsen vrij
Harley, BMW of Honda naar keuze
Vertrek eind augustus begin september.





Music cities of the south 2016

Dag 1 Amsterdam - Orlando

We laten Amsterdam achter ons op weg naar de "sunshine state" Florida. Een niet al te lange vlucht en d's prettig omdat er na aankomst genoeg te beleven valt in Orlando. De reisleiding staat reeds op jullie te wachten en verzorg de transfer naar het hotel voor waar we beginnen met een welkomstdrankje. Tijdens de daarop volgende briefing nemen we alle ins en outs van ons motoravontuur door.......er staat ons heel wat te wachten. Qua avondeten zijn de mogelijkheden ongeveer onbeperkt.......Orlando is niet voor niks de hoofdstad van het toeristische Florida.



Dag 2 Orlando - St. Augustine 195 mile.

Het motoravontuur gaat nu echt beginnen......als de formaliteiten op het verhuurstation zijn afgewerkt en we hebben een proefritje gemaakt staat de "highway" te wachten. We zitten al vrij snel aan de kust en bezoeken het "Canaveral national seashore"........voor de kenners......hier ligt Cape Canaveral waar NASA zijn ruimte lanceringen houdt. Even later brengt de kustweg ons bij Daytona Beach, voor de echte motorliefhebber zeer bekend vanwege zijn jaarlijkse motorevenement. De reisleiding neemt ons mee naar wel een heel special lunchplekje op een schiereiland genaamd; Ponce Inlet lighthouse.
We eindigen de dag in Saint Augustine, een van amerika's oudste steden met nog een heus Spaans fort en veel sfeer voor een perfecte avondprogramma.




Dag 3 St. Augustine - Savannah. 180 mile.

De kustweg A1A staat vandaag centraal. Na een aantal leuke kustplaatsjes komen we in het drukkere verkeer van Jacksonville. Niet veel later passeren we de staatgrens van Georgia en via Brunswick eindigen we de dag in de havenstad Savannah. De avond zal grotendeels gespendeerd worden in het oude " historical District".......lekker eten en de dag afsluiten met een biertje.


Dag 4 Savannah- Salisbury. 286 mile.

Op tijd op pad want we hebben een flink stuk te gaan vandaag. We verlaten Georgia alweer en rijden South Carolina binnen om de dag te eindigen in North Carolina. Maar voor we daar zijn, rijden we door het gebied van Lake Marion een prachtige route.......het echte landelijke South Carolina. In de buurt van Rock Hill passeren we de staatsgrens op weg naar ons overnachtadres in Salisbury.

Dag 5 Salisbury - Blowing rock. 233 mile.

In de ochtend rijden door Winston - salem richting het noorden. Al snel daarna duiken we een kleine weg op, dit is de 89 naar het plaatsje Stuart. Even later bereiken we ons eigenlijke doel van vandaag;
The bleu ridge parkway. Deze route is één van DE highlights van de amerikaanse oostkust........hij begint helemaal in Virginia en loopt over de toppen van de appalachian mountains om 750 kilometer verder te eindigen in het Cherokee Indian reservation aan de ingang van het Great Smokey Mountains National Park. Deze adembenemende weg bestaat uit niets dan heerlijk asfalt, geweldige bochten en bosgebieden afgewisseld met spectaculaire uitzichten. Het word genieten vandaag dus. Slapen doen we in het plaatsje Blowing rock!!!








Dag 6 Blowing rock - Gatlinburg. 255 mile.

Na een heerlijke nachtrust in de berglucht staat vandaag deel 2 van de Bleu Ridge parkway op het programma. We rijden vrijwel de hele dag deze spectaculaire weg, het eerste gedeelte door het Pisgah National Forrest. Blijf op je hoede.....er kan wild de weg oversteken, zelfs beren! De Bergen hier bereiken hoogtes van zo'n 6 to 7000 feet, tussen de 2000 en 2500 meter. We doorkruisen eveneens het Cherokee Indian reservervation, een stukje "buitenland binnen de VS", de inwoners hebben namelijk een deels eigen wetgeving en een redelijke autonomie. Als klap op de vuurpijl rijden we het laatste gedeelte van de dag door het Great Smokey mountains national park om aan de noordkant in Gatlinburg te overnachten.......wat een dag!

Dag 7 Gatlinburg - Dagtrip 189 mile.

Gatlinburg word ook we de "gateway to the Great Smokey mountains" genoemd en is vandaag ons vaste honk. Na een relaxt ontbijtje gaan we de plannen voor vandaag invullen. Wat dacht je van een dagtripje beginnend bij Dollywood in het aangrenzende plaatsje Pigeon Forge, dit attractiepark is eigendom van de countryzangeres Dolly Parton. Even de sfeer proeven en een bakje koffie en we vervolgen onze rit. Het Great Smokey mountains national park voorziet ons van spectaculaire wegen vandaag, de "rich mountian road" brengt ons al slingerend het park binnen. We zullen regelmatig stoppen voor een foto, want de omgeving is ronduit prachtig. Aan de zuidkant van het park zorgt de reisleiding voor een heerlijke picknick lunch aan de oevers van het Fontana Lake en niet veel later volgen we de soco creek (riviertje) door het Cherokee Indian reservervation. Daarna staan de meest spectaculaire bergpassen van het park op het programma; de "Heintooga ridge road" en "Balsam Mountain road"........de ene bocht na de ander op heerlijk uitgekuipt asfalt, genieten dus! Om even bij te komen van al dat spektakel kunnen we het Mountain farm museum bezoeken. De avond vullen we zonder problemen in Gatlinburg; dit kleine stadje herbergt vele leuke eettentjes en saloons om de dag mooi af te sluiten.






Dag 8 Gatlinburg - Nashville. 245 mile.

In de ochtend genieten we eerst nog even van de laatste kilometers door het Great smokey mountains national park. De rest van de dag zal highway 70 voor een groot deel de leidraad zijn.
Op het eind van de middag belanden we in Lebanon !!! voordat we Nashville binnenrijden.
De avond is gevuld met country & western muziek........Nashville is het mekka wat dat betreft, hier zijn grote sterren geboren. We ontkomen er niet aan om ook deel te nemen aan het line dancen........een paar biertje helpt wel om de beentjes een beetje los te krijgen.


Dag 9 Nashville - vrije dag. ? mile.

Een heerlijke dag om vrij te besteden om deze geweldige stad. In de ochtend kun je aansluiten voor een rit richting het zuidelijk gelegen plaatsje Lynchburg. De kenners weten al waar ik op doel, dit is de hometown van een Amerikaanse icoon; Jack Daniels Whisky. Dit legendarische merk maakt als sinds jaar en dag de wereldberoemde bourbon whiskey. We doen een toer door de fabriek.......helaas....het proeven moeten we nog een paar uurtjes uitstellen. In de middag zijn de mogelijkheden legio......het country music hall of fame, de RCA studio's, Johnny Cash museum, of the Hermitage....het huis van voormalig president Jackson.....keuze genoeg.




Dag 10 Nashville - Memphis. 240 mile.

Met de spierpijn nog in de beentjes van de vorige avond stappen we de na het ontbijt op onze Harley's. De etappe van vandaag brengt ons door het landelijk Tennessee. Het eerste gedeelte staat in het teken van de Natchez Trace parkway. Via Parsons en Whiteville belanden we niet te laat op de middag in Memphis. Kans is groot dat de avond eindigt op Beale street met zijn bleus & rock and roll cafes DE plek om de dag erg leuk af te sluiten. BB Kings wereldberoemde bleus club is een must do.......

Dag 11 Memphis vrije dag. 0 mile.

We beginnen onze vrije dag met een bezoek aan de Sun studio......hier werd de jonge Elvis Presley ontdekt door Sam Philips en nam hij verschillende platen op in zijn beginjaren. Daarna kan een bezoek aan Graceland natuurlijk niet ontbreken. Vergaap je aan deze woning van de King waar alle originele meubels nog staan.....je proeft gewoon de sfeer van die tijd. Zijn vele auto's, vliegtuigen en de "jungle room".......het is allemaal te zien. En dan aan het einde van de tour staan we aan zijn graf en maken een diepe buiging......de King of music ligt begraven in zijn eigen tuin. Wedden dat ook deze dag weer eindigt op Beale street!



Dag 12 Memphis - Vicksburg. 220 mile.

"The mother of all rivers" word hij ook wel genoemd; the Mississippi rivier. Vandaag volgen we hem kronkelend langs de grens van de staten Tennessee en Arkansas . In Clarksdale maken we nog een stop om het Delta Bleus museum te bezoeken en te lunchen. De tweede etappe van vandaag brengt ons uiteindelijk in Vicksburg waar we overnachten.

Dag 13 Vicksburg - New Orleans. 230 mile.

Vandaag brengt Route 61 richting het zuiden ons in Fayette en daar buigen we af naar het Homochitto National Forrest. Niet veel later passeren we de staats grens van Louisiana en rijden we over de 30 kilometer lange lake Pontchartrain bridge. De skyline van New Orléans is reeds zichtbaar nu. Deze stad heeft heel veel te verduren gehad toen in augustus 2005 orkaan Katrina een ramp veroorzaakte. Meer dan 1800 doden waren er te betreuren en een schade van 153 miljard dollar.
Gelukkig is het historische centrum van de stad; the French Quarter voor een groot gedeelte gespaard gebleven. Wij verbleven hier op loopafstand en kunnen avonds genieten van heerlijk eten en live muziek in vele vormen........een keer doorzakken is geen probleem......morgen kun je namelijk uitslapen!

Dag 14 New Orleans - vrije dag 0 mile.

Vandaag heb je de tijd om New Orléans van binnen en buiten te verkennen. Begin de ochtend met een lekker koffietje in de French Quarter. De vele boetiekjes en leuke winkels zorgen voor een relaxte sfeer. Als je aankomt op Jackson square is er een leuke markt net voor de mooie oude kerk. Straatmuzikanten zorgen voor de juiste ambiance........ New Orléans word ook wel de geboortestad van de jazz genoemd. Na de lunch kun je een rondvaart maken met een oude radarboot op de Mississippi rivier of een plantation house tour ondernemen net buiten de stad. Of misschien toch even op de Harley door de wijken net buiten het centrum waar de vele houten huizen met veranda's in vele kleuren de sfeer van de katoenpluk tijd nog uitademen. Bourbon street, het hart van de French Quarter herbergt vele uitzonderlijke restaurants en we gaan zeker de cajun en creoolse keuken proeven hier. Je kunt de stad gewoonweg niet verlaten zonder gumbo (visstoof potje) of jambalaya (rijst met een pittige mix van vlees, vis, schaal en schelpdieren en soms zelf krokodil) geprobeerd te hebben.......afblussen met een heerlijk lokaal biertje denk ik!!!




Dag 15 New Orleans - Destin . 265 mile.

Tijd om deze mooie stad weer te verlaten.....we zetten de pijl op het oosten vandaag. Net voor we de staatsgrens van Louisiana en Mississippi passeren, hebben we de kans om een boottocht te maken door de swamps (moerassen) en oog in oog te komen met de vele krokodillen die hier rondzwemmen. Dit gebied, ook wel Bayou genoemd, is een wereld op zich. Lang geleden streken hier franse immigranten neer en leefde vrij teruggetrokken in deze uitgestrekte moerasgebieden. Tot op de dag van vandaag is het een uitgesproken cultuur met een eigen taal, bezigheden (vangen van krokodillen!) en eetgewoontes. We vervolgen de kustweg langs de golf van Mexico en pikken ook nog een stukje van Alabama mee voor we bij Pensacola, Florida weer binnenrijden. Een lange brug brengt ons op een schiereiland om niet veel later te eindigen in Destin. Je kunt de dag afsluiten met een heerlijke strandwandeling.........we zitten pal aan zee en de stranden hier zijn hagelwind en de zee koraalblauw.



Dag 16 Destin - Perry. 260 mile.

We zijn net op pad als we stoppen voor een koffietje in het plaatsje Seaside. Een liefelijk dorpje aan het strand met smetteloos witte huisjes en biljart groene perkjes. Misschien gaat er een belletje rinkelen als je goed rondkijkt........voor sommige komt dit plaatsje wellicht bekend voor. Dit was namelijk de setting voor de Hollywood film; "the truman show" met Jim Carrey uit 1998. Tot aan de lunch volgen we grotendeels de prachtige kustlijn van Florida, hier ook wel de "golden coast" genoemd vanwege de eindeloos witte stranden. Dit is eigenlijk een beetje de vergeten kust van Florida, de meeste toeristen gaan naar Miami beach. In de middag buigen we naar het noorden om de mooie stukken van het Apalachicola National Forrest mee te pikken. De rit eindigt in Perry.




Dag 17 Perry - Orlando . 235 mile.

De laatste etappe van onze reis brengt ons vandaag via Gainesville naar de noordingang van het Ocala National Forrest. Even de benen streken met een korte wandeling in de bossen en eindigen met een duik in het helder blauwe water ? De reisleiding zorgt voor een complete lunch die we heerlijk kunnen nuttigen aan de rand van het meer. Dan de laatste kilometers van onze tour, bij het verhuurstation nemen we afscheid van onze motoren. De avond vullen we met een traditiegetrouw afscheidsdiner en drankje in een "piraten" kroegje.




Dag 18 Orlando - Amsterdam

De laatste uurtjes op Amerikaanse bodem spenderen we wellicht met even proeven aan dit mekka van de pretparkenwereld.........een koffietje en de laatste souvenirs inkopen! Dan is het op weg naar het vliegveld voor de trip over de groet plas.

Dag 19 Aankomst Amsterdam

Het zit erop.......!!! Met een hoofd vol herinneringen stappen we het vliegtuig uit; .......Leg dat maar eens thuis uit wat je allemaal beleefd hebt de afgelopen 18 dagen!!!
Buffel
Berichten: 50
Lid geworden op: 30 nov 2015, 00:57
Woonplaats: Beveren

Re: Reisplannen 2016?

Bericht door Buffel »

Prachtig !
We gaan mekaar toch ni tegenkomen, hé :lol:
Wij plannen het westen en het noorden van Ierland eind juni.
Het zuiden hebben we enkele jaren geleden reeds gedaan: prachtig. Zeker de ring van Beara ni vergeten...
Bij ons vooral begin Juni :-)

We doen zowat het hele eiland, enkel centraal niet :wink: , en ook Noord-Ierland :grin:
Ring of Beara zit erin uiteraard, net als zowat alles wat de moeite is, genoeg opgezocht en collega's hier die enkele
jaren in Ierland gewoond hebben.

Veel plezier, begint te kortten :-P
Plaats reactie