Stop knipperlicht

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
guydogsa
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2014, 21:46
Woonplaats: 2431

Stop knipperlicht

Bericht door guydogsa »

Heeft iemand hier ervaring mee ?

http://www.sol2.be/Visibility/Brake_NLD/Home/page.html" onclick="window.open(this.href);return false;




Zoja, makkelijk te monteren ?
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Stop knipperlicht

Bericht door roadster »

Knippen in uw originele kabelboom vind ik maar niks.

Ik had hyperlites op mijn GS en RT.
http://www.hyperlites.com
Die doen hetzelfde als uw voorbeeld.
Zeer efficient en makkelijk te installeren zonder uw kabelboom door te knippen.
R1200GS LC
Ivo Ceelen
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jan 2005, 22:03
Woonplaats: Pelt
Locatie: Limburg

Re: Stop knipperlicht

Bericht door Ivo Ceelen »

Ik heb eens achter een motor gereden die zulke functie op zijn remlicht had. Het valt heel erg op en verhoogt zeker de veiligheid, BMW biedt dit trouwens ook aan op enkele recente modellen. 29 € voor extra veiligheid is een habbekrats en de installatie is echt wel heel eenvoudig met de uitleg die er bij is.
Ik heb op mijn RT Lc ook flikkerende LED remlichten bijgeplaatst maar het originele remlicht laten flikkeren lijkt me efficiënter en geen geprul met extra lampjes.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Stop knipperlicht

Bericht door aantzeetje »

Op een moto zonder canbus heb ik er geen problemen mee om de originele kabelboom te veranderen. Op eentje met met canbus systeem blijf ik er liever af daar je niet weet wat er gaat gebeuren als je dan ook nog eens een weerstand van 6 Ohm in het geheel dient op te nemen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat dus uit naar bijkomende knipperende LED module zoals roadster al aangeeft.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Stop knipperlicht

Bericht door willy »

Veilig zal 't wel zijn, maar als ik er eentje voor me zou hebben die telkens als
hij remt begint te flikkeren, dan zou ik daar al rap van beginnen te flipperen :shock:
Zeker als het donker is lijkt me dat niet leuk ('t is al erg genoeg hoe veel auto's
op de rem blijven staan als ze al lang stilstaan en dat tot ze weer gaan bollen)
Nu ja, zo lang rijdt dezelfde motorfiets meestal niet voor mijn neus als ik met de auto ben :wink:
Dirk 9700
Berichten: 688
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Stop knipperlicht

Bericht door Dirk 9700 »

Bron BMW:
BMW Motorrad stelt het dynamische remlicht voor. Een nieuw niveau van veiligheid wordt bereikt door de verbetering van de waarschuwingsfunctie van het remlicht. ABS Pro incl. dynamische remlicht is beschikbaar voor zes modellen vanaf modeljaar 2016.

https://youtu.be/TraVDuorSJA[/video]

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
roadster
Berichten: 589
Lid geworden op: 03 nov 2010, 12:54
Locatie: Grimbergen

Re: Stop knipperlicht

Bericht door roadster »

willy schreef:Veilig zal 't wel zijn, maar als ik er eentje voor me zou hebben die telkens als
hij remt begint te flikkeren, dan zou ik daar al rap van beginnen te flipperen :shock:
Zeker als het donker is lijkt me dat niet leuk ('t is al erg genoeg hoe veel auto's
op de rem blijven staan als ze al lang stilstaan en dat tot ze weer gaan bollen)
Nu ja, zo lang rijdt dezelfde motorfiets meestal niet voor mijn neus als ik met de auto ben :wink:
Hyperlites knipperen 5 sec en gaan dan over naar constant branden zolang je uw rem ingeknepen houdt.
Zo irritant lijkt mij dat toch niet...
R1200GS LC
willy
Berichten: 1290
Lid geworden op: 18 mar 2009, 12:09

Re: Stop knipperlicht

Bericht door willy »

Of ze al dan niet hinderlijk zijn is niet enkel afhankelijk van de duur van het flikkeren,
maar ook van de lichtkracht, het contrast met de omgeving en de knipperfrequentie.
Op de filmpjes is moeilijk te zien wat dat geeft als er op die manier voor u meermaals geremd wordt.
Bij (sommige?) Volvo's van nu flikkeren de remmen enkel als er fors geremd wordt.
HansRRR
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:11
Woonplaats: Leuven
Locatie: Seattle - USA

Re: Stop knipperlicht

Bericht door HansRRR »

Ziet er idd wel iets handig / veilig uit!
http://nl.aliexpress.com/item/Universal ... .62.WSI3O4
Deze doet volgens mij hetzelfde (3x snel knipperen, 3x traag knipperen, daarna constant branden) en kost €2,25 ipv bovenvermelde €30 of meer... Ik ga er sowieso een aantal bestellen, kwestie dat het voor dat geld van mij in de vuilbak mag als het niet werkt. Nog iemand geinteresseerd?
R1100R '98 - R1200GS '11
JohanDB
Berichten: 639
Lid geworden op: 30 dec 2005, 12:42
Locatie: Schellebelle
Contacteer:

Re: Stop knipperlicht

Bericht door JohanDB »

Niet irritant maar telkens je (ook zachtjes) remt geef je wel de indruk dat je het anker uitgooit :-?
roadster schreef:
willy schreef:Veilig zal 't wel zijn, maar als ik er eentje voor me zou hebben die telkens als
hij remt begint te flikkeren, dan zou ik daar al rap van beginnen te flipperen :shock:
Zeker als het donker is lijkt me dat niet leuk ('t is al erg genoeg hoe veel auto's
op de rem blijven staan als ze al lang stilstaan en dat tot ze weer gaan bollen)
Nu ja, zo lang rijdt dezelfde motorfiets meestal niet voor mijn neus als ik met de auto ben :wink:
Hyperlites knipperen 5 sec en gaan dan over naar constant branden zolang je uw rem ingeknepen houdt.
Zo irritant lijkt mij dat toch niet...
JPGS
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:09
Woonplaats: Nazareth

Re: Stop knipperlicht

Bericht door JPGS »

Aan HansRRR,

Je mag er ook eentje voor mij bijbestellen. Is inderdaad geen geld en ik heb ook liever dat ze mijn stoplicht zien zelf als je zachtjes remt.
R100RS - R1200GSA
HansRRR
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 apr 2015, 17:11
Woonplaats: Leuven
Locatie: Seattle - USA

Re: Stop knipperlicht

Bericht door HansRRR »

@JGPS OK!
Heb er 5 besteld, 4 zijn er al weg, dus nog 1 over als er iemand kandidaat is, anders belandt t in mijn elektronica-schuif!

EDIT: de laatste is ook weg! Zal laten weten wanneer ze er zijn (& goed werken!)
R1100R '98 - R1200GS '11
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Stop knipperlicht

Bericht door dirkske »

Als je er ooit nog wil bestellen laat je een seintje a.u.b. Ik zou er dan zeker al 2 nemen.
Plaats reactie