banden wisselen in spanje

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

banden wisselen in spanje

Bericht door ZWIEP 01 »

hoi,
hoogst waarschijnlijk gaan onze bandjes het niet uithouden tot terug in belgie, heeft iemand ervaring met nieuw banden leggen in spanje?
makkelijk te vinden en of een betrouwbare keten om bandjes te wisselen, in frankrijk heb je bv dafy, is er iets soortgelijk in spanje?
Moto-Pyrénées
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 nov 2009, 17:23
Woonplaats: Pyreneeën
Contacteer:

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door Moto-Pyrénées »

Zal je terugrit via Andorra gaan (of +-) ?
Indien ja, kan ik je een goed adres geven.
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door ZWIEP 01 »

Moto-Pyrénées schreef:Zal je terugrit via Andorra gaan (of +-) ?
Indien ja, kan ik je een goed adres geven.
jep das de bedoeling
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door aantzeetje »

Als je profieldiepte nu rond de 4 mm bedraagt ga je het juist een dag of 4 uithouden (spreek uit ondervinding) voor je op het canvas zit. De BMW dealer in Lleida (of Lerida) geeft altijd goede prijzen voor nieuwe banden.

http://www.moto2.cat/localizacion
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Léon
Berichten: 713
Lid geworden op: 21 jun 2011, 20:17
Woonplaats: .

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door Léon »

.
Laatst gewijzigd door Léon op 07 aug 2016, 14:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Herman1200RT
Berichten: 199
Lid geworden op: 10 feb 2008, 20:26
Woonplaats: Holsbeek
Locatie: Vlaams Brabant

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door Herman1200RT »

Ik zet gewoon een nieuw setje voor op verlof te gaan, als dat versleten is terug vorig erop en verder oprijden. Wanneer de banden die je wilt niet in voorraad zijn moet je iets nemen wat je uiteindelijk niet wil of je bent nog een dag van je verlof kwijt
Moto-Pyrénées
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 nov 2009, 17:23
Woonplaats: Pyreneeën
Contacteer:

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door Moto-Pyrénées »

SAM Pneumatics
Av. Santa Coloma, 104
AD500 Andorra La Vella
Tel +376 811 118

Je vraagt naar David en je zegt dat je komt van Alain van Moto-Pyrénées. Je zal goed bediend worden ! ;-)
Bel hem op voorhand om zeker te zijn dat hij je type/afmeting in stock heeft.
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door aantzeetje »

Rij al 10 jaar in Spanje rond. 't Is net of er in het asfalt kaboutertjes zitten die graag rubber eten. Ben ooit eens vertrokken met banden met 2000 km en heb ze op 6500 km daar vervangen. Moet er dan nog bijvertellen dat de moto's naar ginder gaan op remorque (niet sportief maar wel zeer praktisch). Dus daar een goede 4500 km gereden zonder bagage en zonder passagier. Heb toen (was in de begin periode) één grote fout begaan: namelijk niet alle 2 à 3 dagen men bandenspanning gecontroleerd. Gaat behoorlijk schelen op de kilometers die je met je banden gaat doen. Dus als je RDC hebt op je RT, zet deze maar constant zichtbaar op je boordcomputer zodat je 's ochtends als je start al weet of je lucht moet bijsteken of niet. Je moet er ook rekening mee houden dat je daar niks anders doet dan bochtjes draaien.
Een band verslijt ook sneller naarmate deze aan zen einde komt en in Spanje met zijn zeer grove asfalt gaat het dan heel snel.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door Dirk Pauwels »

Klopt, verschillende keren in Pyreneen gereden. Banden slijten gelijk sneeuw voor de zon. zeker bij GS'en (om 1 of andere reden) Hangt wel enorm vd temperatuur af denk ik. Ook wel vrij sportief gereden.
In Andorra op de hoofdbaan gingen we een paar keren bij een kleine bandencentrale naast een motorkledij winkel, goeie prijzen en goeie service.
qua rijden verkies ik zeker de spaanse pyreneen boven de franse kant. Ruiger en veel minder druk, soms zelfs verlaten....
Logement en eten (lekkkeurrrr) is ook aanzienlijk goedkoper aan de spaanse kant, alleen aanbod is wat schaarser.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door aantzeetje »

Off topic: Spanje is een miskend land om motor te rijden. Behalve in de dorpjes kom je misschien 5 auto's tegen op een dag. En een kronkelbaantje van 17 km met niks anders dan bochten, je moet dat hier eens zoeken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door ZWIEP 01 »

jep, ziet er allemaal gelikt uit .... nog kleine drie weken en we zijn vertrokken :-)
bedoeling is vanuit lloret dagelijks een ritje te doen, en vertrekken van hier op zondag om op dinsdag in onze huurwoning te trekken, terugweg wordt iets langer, dinsdag vertrek in spanje en pas op zondag terug thuis.
buiten het vakantiehuisje nog niets geboekt, zal wel geen probleem zijn om iets te vinden onderweg hoop ik
Moto-Pyrénées
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 nov 2009, 17:23
Woonplaats: Pyreneeën
Contacteer:

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door Moto-Pyrénées »

Dirk Pauwels schreef:Klopt, verschillende keren in Pyreneen gereden. Banden slijten gelijk sneeuw voor de zon. zeker bij GS'en (om 1 of andere reden) Hangt wel enorm vd temperatuur af denk ik. Ook wel vrij sportief gereden.
In Andorra op de hoofdbaan gingen we een paar keren bij een kleine bandencentrale naast een motorkledij winkel, goeie prijzen en goeie service.
qua rijden verkies ik zeker de spaanse pyreneen boven de franse kant. Ruiger en veel minder druk, soms zelfs verlaten....
Logement en eten (lekkkeurrrr) is ook aanzienlijk goedkoper aan de spaanse kant, alleen aanbod is wat schaarser.
Volledig akkoord dat slijtage een groot verschil kan zijn afhankelijk van de temperatuur.
... en ook van al dan niet sportief rijden (maar dat is niet specifiek Pyreneeën, hoor ;-) )
"kleine bandencentrale naast een motorkledij winkel" : SAM pneumatics naast AMR en Motocard ? (kan bij beide een mooie korting bezorgen voor onze deelnemers ;-) )
"Logement en eten (lekkkeurrrr) is ook aanzienlijk goedkoper in Spanje" : goedkoper : akkord, lekker : in Frankrijk kan het ook HEEEL lekker zijn, hoor ! ;-)
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
aantzeetje
Berichten: 1161
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door aantzeetje »

en vergeet zeker geen bandenreparatiesetje, schroevendraaiertje en tangetje mee te nemen (met 6 CO2 bonbonnetjes) want met 3 heb je niet genoeg voor je achterband. Toen ik daar stond in het hol van fluto met een stukje silex in men band denk ik niet dat 1. Ze me ooit gingen vinden, 2. die dépannage dienst kon daar nooit geraken.

Begin maar al te water tanden

https://www.youtube.com/watch?v=H80n1BWFRbs

Op iets grotere banen kom je dus dit tegen

https://www.youtube.com/watch?v=QQPSLK-hhBo

Zal dit WE eens op zoek gaan naar het stukje waar we door een "riviertje" moeten rijden. Echter normaal rijden we daar in September en toen in Mei stond er een ietsie pietsie meer water.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
ZWIEP 01
Berichten: 204
Lid geworden op: 20 okt 2013, 14:01
Woonplaats: deurne
Locatie: ANTWERPEN
Contacteer:

Re: banden wisselen in spanje

Bericht door ZWIEP 01 »

aantzeetje schreef:en vergeet zeker geen bandenreparatiesetje, schroevendraaiertje en tangetje mee te nemen (met 6 CO2 bonbonnetjes) want met 3 heb je niet genoeg voor je achterband. Toen ik daar stond in het hol van fluto met een stukje silex in men band denk ik niet dat 1. Ze me ooit gingen vinden, 2. die dépannage dienst kon daar nooit geraken.

Begin maar al te water tanden

https://www.youtube.com/watch?v=H80n1BWFRbs

Op iets grotere banen kom je dus dit tegen

https://www.youtube.com/watch?v=QQPSLK-hhBo

Zal dit WE eens op zoek gaan naar het stukje waar we door een "riviertje" moeten rijden. Echter normaal rijden we daar in September en toen in Mei stond er een ietsie pietsie meer water.
filmkes zien er goed uit :-), n int echt nog beter wss, bandenreparatiesetje hebben we altijd mee
Plaats reactie