Ik heb net een R80RT gekocht met de bedoeling om te toeren en beetje bij beetje te leren sleutelen aan deze prachtige motor.
Nu komt er reeds een eerste probleem op de proppen die al direct boven mijn kunnen uitstijgt, nl de keerringen van mijn vork gaan vervangen moeten worden.
Op zich lijkt dit niet zo moeilijk maar bij vering en remmen ben ik eerder terughoudend in verband met veiligheid.
Wat zijn de goeie adressen in West Vlaanderen als je hulp nodig hebt aan een 2v boxer?
- bmw motorepair in markegem
- Motoateljee in Roeselare bestaat niet meer heb ik begrepen.
Bedankt voor de antwoorden.
Bob
Specialisten West Vlaanderen
Moderator: GVN
Re: Specialisten West Vlaanderen
Geert Delanghe in Beerst ben ik zeer tevreden over .
Mvg Geert
Mvg Geert
-
- Berichten: 4700
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Specialisten West Vlaanderen
Als je zelf wil sleutelen zul je toch ooit eens moeten beginnen.....
Bouragen voorvork is heel makkelijk zelf te doen, geen speciaal gereedschap voor nodig. En als je het verknoeit kost het niet veel want de bouragekes kosten iets van een 25€ dacht ik.
Onderste poten los aan het T stuk, en je schuift ze zo van de binnenpoten af. Leeg laten lopen, cirklips los, stukje opengesneden slang op de rand vd poot, stevige schroevendraaier en wat wrikken en de dichting is er uit. Nwe dichting beetje olie aan en er met een passende dop en met behulp vd oude dichting (dan beschadig je de nieuwe niet) erin tikken. Voor de olie gebruik ik tegenwoordig dexron, goedkoop, gemaakt om heel lang te blijven zitten en doet wat het moet doen.
Bouragen voorvork is heel makkelijk zelf te doen, geen speciaal gereedschap voor nodig. En als je het verknoeit kost het niet veel want de bouragekes kosten iets van een 25€ dacht ik.
Onderste poten los aan het T stuk, en je schuift ze zo van de binnenpoten af. Leeg laten lopen, cirklips los, stukje opengesneden slang op de rand vd poot, stevige schroevendraaier en wat wrikken en de dichting is er uit. Nwe dichting beetje olie aan en er met een passende dop en met behulp vd oude dichting (dan beschadig je de nieuwe niet) erin tikken. Voor de olie gebruik ik tegenwoordig dexron, goedkoop, gemaakt om heel lang te blijven zitten en doet wat het moet doen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project