vuile voeten

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
filerijder
Berichten: 52
Lid geworden op: 21 feb 2006, 21:10
Locatie: Prov. Antwerpen

vuile voeten

Bericht door filerijder »

Nieuw op dit forum.
En zag niet dat er een "apart" GS forum was. Ik zag K, R en F. En een GS is een R... zodus. Mijn verontschuldigingen.
De vraag:
k heb sinds 2 weken mijn nieuwe 1200 GS. Het valt me op dat mijn linker laars en onderaan mijn linker bovenbeen veel meer vuil / nat is dan toen ik nog met m'n 1150 GS (of daarvoor 1100GS) reed.
Is er een mogelijkheid een soort van spatbord te monteren voor het vuil van het achterwiel?
Wie heeft er een oplossing. Zeg niet: niet meer in slecht weer rijden. Ik doe hoofdzakelijk woon werk verkeer. En ik werk ook bij slecht weer.
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

welkom op het fillevrije forum :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TopKees
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2005, 10:39
Locatie: HULST Werk:Antwerpen

Bericht door TopKees »

Hoi Fillerijder,
ik heb het zelfde probleem.

Bij Touratech (http://www.touratech.de) hebben ze er binnenkort iets moois voor. :)

Splash guard BMW R 1200 GS Euro 96,00
This small piece of equipment is very effective and protects the shocks from mud, dirt and stones. Even when riding in the rain, considerably less water will spray up. The splash guard is made of hig quality black plastic. Matches the Rallye mudguard perfectly.
Available in Spring 2006
01-044-0595-0

Ik weet niet of het voldoende zal beschermen om ook je voeten proper te houden. Anders zal je ergens een hugger moeten kopen, maar die zijn meestal een stuk duurder. :?
"Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf" (Loesje)
R1200GS SilverLine
Lid BMW MC VL
Dirk Pauwels
Berichten: 4700
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Zijdekseltjes helpen ook een beetje, samen met een achterspatbord is het een hele verbetering. Wel duur: +/- 100 euro zijdeksels wunderlich, +/- 200 euro voor carbon spatbord ( de polyester versie kost eigenlijk evenveel, beter carbon dan)
Een handige doe hetzelver zou ook gewoon met stevige plastiek of rubber matje de opening onder het zadel links en rechts kunnen dichtmaken, bv matje op maat snijden, bevestigen met tie raps of zo. als het zwart is valt het niet zo op, en het houdt wel het vuil tegen. Probeer eens hé, van die rubber automatjes kosten niets, voor 15 euro ben je gesteld. Gladde kant naar buiten "(in 't zicht), geribbelde kant naar binnen....Just andersom dan bij een condoom :lol:

tof hé, zo ne moto van 15000euro waar je bij de kleinste bui al (1) vuil voetje krijgt.....'t zou nochthans ne praktische moto moeten zijn.....BMW is de GS1200 beginnen ontwikkelen vooraan, en tegen dat ze aan 't zadel waren was't geld op.....

Er zijn zo nog wel een paar "dingskes": Zadel is gene vette, scherm is gewoon slecht, zijpanelen en koffers durven loskomen.....

Maar hij heeft dan weer andere troeven waardoor je die nadelen er dan maar bij neemt hé

Veel plezier ermee
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie