Camera op de motor

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eiRTee
Berichten: 649
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:54
Woonplaats: Aalst
Locatie: nevest Oilsjt

Camera op de motor

Bericht door eiRTee »

ik weet ook dat dit weer war afhangt van persoon tot persoon maar laat jullie maar eens goed gaan

Ik zoek een goed toestel voor dagelijks gebruik, dat dus constant kan opnemen en het oudste overschrijft
Kwaliteit moet dus ook wat deftig zijn
Laatst gewijzigd door eiRTee op 01 apr 2016, 13:23, 1 keer totaal gewijzigd.
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Re: Camera op de motor

Bericht door hla »

ik denk dat zowat alle gekende merken tegenwoordig wel goed zijn.
De vorm en montageonderdelen (kostprijs) en algemene prijs zouden mij op heden informeren.

Ikzelf heb een Gopro 3 waar ik wel tevreden van ben, op zijn prijs na!
In mijn auto heb ik nu een garmin gps met video en die geeft ook mooie beelden.
Maar niet geschikt voor de moto, enkel de auto!
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Camera op de motor

Bericht door vacaro »

Ik heb onlangs een Denver ACT-5040W Actioncam, gekocht, 59€ ok ni veel geld, maar verwachte er niet teveel van ook niet, gewoon goede beelden opnemen als we in juni2016 in de Alpen rijden.
Beeldkwaliteit vind ik zeer voor de prijs en in de auto werkt deze prima. Enkel niet ondersteboven hangen want deze draait zen beeld wel bij opnemen, maar als achteraf afspeelt op computer, beeld toch ondersteboven, raar!!
Maar op de moto heb ik het probleem als ik over slecht wegdek rij of ik trek door en mijn 2cylinder geeft wa trillingen af dan roteert mijn beeld 180°
Heb al op verschillende plaatsen op motor geplaatst en rubber tussen gemonteerd voor trillingen te dempen, maar fenomeen blijft.

Ik heb reeds fabrikant aangeschreven en die zegt probleem met dat type te kennen en er niets aan te kunnen doen.

Ik kan deze dus zeker NIET aanraden, spijtig want de beeldkwaliteit was wel goed.
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Camera op de motor

Bericht door John »

Dat beeld terug draaien zou geen probleem mogen zijn met een beetje software beeldverwerking.
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Camera op de motor

Bericht door John »

.
Laatst gewijzigd door John op 25 apr 2016, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
vacaro
Berichten: 274
Lid geworden op: 03 okt 2007, 11:52
Woonplaats: Berendrecht
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Camera op de motor

Bericht door vacaro »

Beeld draaien met juiste software zou idd geen probleem zijn, ware het niet dat het beeld om de 10 sec voor 3sec ondersteboven roteert.
Als je dan een filmke opneemt van 20 minuten, ben je wel even bezig!

Mijn advies, iets meer bijleggen en voor betere camera gaan!
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
dirkske
Berichten: 238
Lid geworden op: 05 sep 2006, 02:51
Locatie: Hier, thuis of wat dacht je

Re: Camera op de motor

Bericht door dirkske »

vacaro schreef:...... Denver ACT-5040W Actioncam, gekocht, 59€ ok ni veel geld, maar verwachte er niet teveel van ook niet, gewoon goede beelden opnemen als we in juni2016 in de Alpen rijden.
De nieuwe Denver modellen nemen slechts maximum 29 minuten onafgebroken op, dit even ter inlichting, is daardoor voor mij ook niet wat ik wou/wil. Het zou hen opgelegd zijn door 1 of andere EU wetgeving ?!?
Ze hebben ook een model 8050W die gps aan boord heeft zo kan je routes opnemen, maar dan wel routes van 29 minuten, de moeite :roll:
Nergens verneem je dit in een of andere gebruiksaanwijzing, pas als je er heel veel naar op zoek gaat stuit je soms wel eens op iets, heel spijtig want het toestel is niet zoduur, heeft ook veel te bieden buiten dan dit.
O ja ik meen ook ergens gelezen te hebben dat hij op stroomtoevoer ook niet werkt, dus enkel maar met zijn batterijvoeding, zodoende kan je het ook niet (mis)bruiken als dashcam :-?
lowrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2007, 12:03

Re: Camera op de motor

Bericht door lowrider »

heb bulletcamera gekocht via volgende site;

http://www.amazon.de/1080P-wasserdichte ... RPVPB3PG7S" onclick="window.open(this.href);return false;

Is geplaatst op motospiegel en ben er volledig content van.
Den Woesten
Berichten: 787
Lid geworden op: 01 jan 2008, 22:31
Woonplaats: Nazareth
Locatie: Nazareth (België)

Re: Camera op de motor

Bericht door Den Woesten »

ik vind dit weggesmeten geld ! dus zo laat ik mij eens goed gaan .

Mvmg, Steven.
3 Zundapp's-13 Yams-4 Kawas-1Honda-3 Bmw GS -.Vriendschap is het mooiste wat er is
lowrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2007, 12:03

Re: Camera op de motor

Bericht door lowrider »

ja maar dan is alles weggesmeten geld, zelfs een moto. En het het gaat maar voor een 56 euro voor 2 stuks. Op aliexpress kan je hem ook kopen voor de helft van de prijs voor 1 stuk, dan is 30 euro toch niet zoveel ?
Hij staat altijd aan vanaf het moment dat ik start met de bedoeling als ik een ongeluk zou hebben dat discutabel is, dan heb ik bewijzen van de laatste 150 minuten.
odulleke
Berichten: 49
Lid geworden op: 18 apr 2014, 19:53
Woonplaats: Schelle

Re: Camera op de motor

Bericht door odulleke »

Het staat hier misschien niet op de juiste plaats op het forum, maar wordt er met zulke beelden rekening gehouden bij een eventueel ongeval?
lowrider
Berichten: 51
Lid geworden op: 26 jul 2007, 12:03

Re: Camera op de motor

Bericht door lowrider »

ja, maar dit is afhankelijk van de rechter, maar meestal kan een advocaat er toch voor zorgen dat de rechter de beelden bekijkt. onlangs is de agressieve bmw chauffeur (auto) veroordeelt op basis van dashcam beelden.
Plaats reactie