stuurslot blokkeert

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Bob321
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2016, 12:01
Woonplaats: Wommelgem

stuurslot blokkeert

Bericht door Bob321 »

Hello iedereen,
Ik heb een probleem met het stuurslot van mijn beemer r1100r (1997). Dit blijft bij gebruik hangen en komt pas na veel geduld terug los. Smeren met kruipolie via de sleutelgleuf helpt niets.
Heeft er iemand ervaring mee ?
Is dit makkelijk te demonteren om de blokkeerpen evt te smeren of vervang ik best ineens het volledige slot (natuurlijk heb ik dan twee verschillende sleutels (contact en koffers)

alvast bedankt
Bob
Bob321
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2016, 12:01
Woonplaats: Wommelgem

Re: stuurslot blokkeert

Bericht door Bob321 »

Vandaag het ganse onderdeel uitgebouwd. Het is volledig geblokkeerd. Alles vervangen dus :-( :-( :-(
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: stuurslot blokkeert

Bericht door John »

Waarom vervangen? Iets dat stuk gaat kan gerepareerd toch?
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: stuurslot blokkeert

Bericht door Danny »

tenzij er iemand een lap heeft opgegeven om het los te wringen moet dat los te maken zijn...
Bob321
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2016, 12:01
Woonplaats: Wommelgem

Re: stuurslot blokkeert

Bericht door Bob321 »

heel de boel zat volledig geblokkeerd. Bij het openen van het gedeelte waar de stuurslotpen uitkomt viel een klein veertje uit welke waarschijnlijk afkomstig is van het contactslot.
Het contactslot kan er enkel uit in de AAN stand. Vermits het geblokkeerd is in de parkeerstand krijg ik dit er ook niet uit.
Na enkele uren prutsen had ik het volledig gehad en kon ik enkel nog het contactslot volledig uitboren om dan het gedeelte met het stuurslot te recupereren.
Gezien ik ook hier niet zeker van ben dat dit nog normaal fucntioneert heb ik besloten om beide onderdelen te vervangen (stuurslot + contactslot). Zo ben ik er zeker van dat ik nog jaren terug onbezorgd kan starten/rijden/op stuurslot zetten.

Na lang zoeken heb ik online een twedehands gevonden voor 110 € + 7.5 € verzendingskosten. Nieuwprijs bij BMW (achter de hoek) was 139 €..... Beslissing was snel genomen Ik mag het straks gaan ophalen.
Zo zie je maar dat het ook altijd goed is om tweedehans- met nieuwprijs te vergelijken.

Mvg
Bob
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: stuurslot blokkeert

Bericht door Danny »

nieuw is niet altijd zo duur als hier vaak geroepen wordt....
larsvandensteen
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2013, 21:57
Woonplaats: gent

Re: stuurslot blokkeert

Bericht door larsvandensteen »

Hoe is het vervangen verlopen?
Enkel cilinderslot vervangen?
Net een r1100rt gekocht waarbij het cilinderslot stroef gaat.
dejos
Berichten: 259
Lid geworden op: 10 nov 2004, 09:14
Woonplaats: Rillaar
Locatie: Rillaar (Aarschot)

Re: stuurslot blokkeert

Bericht door dejos »

Ik heb nog een kompleet startslot /cilinderslot liggen met één originele sleutel voor 70 euro, staat op tweedehands.Kroonplaat heb Ik ook nog apart liggen voor 25 euro, het is gemakkelijker om de kroonplaat mee te vervangen.Het uitboren van die breekbouten is een moeilijke klus en de kroonplaat moet er toch af om deze uit te boren.
R850R , R100RS (bwj 1978),R1150R , R1200GS
Plaats reactie