sloten adventure koffers openen zonder sleutel.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

sloten adventure koffers openen zonder sleutel.

Bericht door danny1150gs »

aan de koffers van mijn 1200 adventure (vorige model) hangen rubber afdekkapjes die passen in het slot. ik dacht dat deze waren voor het afsluiten van het slot zodat er tijdens het rijden geen vuil in het slot kan. vandaag ben ik er achter gekomen dat je hiermee het slot ook kan openen nadat je deze met de sleutel op slot had gedraaid. bij de sluitingen waarmee je de koffers aan het rek vastmaakt gaat dit niet. uiteraard had ik graag mijn koffers afgesloten zonder dat deze door iedereen kunnen worden geopend. vandaar:

kan iemand met een afdekkapje van een andere motor ook andere koffers openen?
is er een manier om dit tegen te gaan? bij de sloten om de koffers te bevestigen gaat dit niet, dus zou ik denken dat je dit kan instellen op een of andere manier?
zijn er nog met dit probleem of ben ik de enige die dit voorheeft? of is een optie waarbij het nut mij even ontgaat?

Danny
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: sloten adventure koffers openen zonder sleutel.

Bericht door ®win »

Koffers van iemand overgenomen en slotjes aangepast? Er zijn er die dan de plaatjes in de cilinders afvijlen ipv dez door passende te vervangen. Met als gevolg dat het slot nog maar op een paar plaatjes werkt.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: sloten adventure koffers openen zonder sleutel.

Bericht door Danny »

Nee 't is vaak, mijn nieuwe DOHC van 2010 had het ook
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

Re: sloten adventure koffers openen zonder sleutel.

Bericht door danny1150gs »

vandaag 10000 km onderhoud gehad.

de slotjes zijn aangepast en kunnen niet meer geopend worden met het afdekkapje, is blijkbaar iets wat ingesteld kan worden.

verder: scheur in de lasnaad van de topkoffer. volgens de dealer heeft hij het al meer gezien maar gaat het niet verder scheuren. volgens mij hoort een lasnaad helemaal niet te scheuren. waarschijnlijk scheurt het pas verder na de garantieperiode.

ook werden de achterste remblokken vervangen op 10000 km. Bij mijn 1150 gingen die dingen minstens 30000 km mee. volgens de dealer gaan de remblokken van de 1200 minder lang mee dan die van de 1150. en bij de LC halen ze de 10000 km niet eens volgens de dealer. ik vind dat teleurstellend van BMW. Ik denk trouwens dat ik goedkoper af ben als ik puur gouden steek dan originele van bmw (maar dat was altijd al zo)

na 2500 km op bijna 2 maand vind ik de 1200 gas niet echt een verbetering op mijn 1150, ik denk dat hij rap buiten gaat liggen.
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: sloten adventure koffers openen zonder sleutel.

Bericht door Dirk Pauwels »

Toen ik nog een 1200GS had kon ik probleemloos alle vario koffers van de 1200's in ons gezelschap opendoen met mijn sleutel. Luie dealer :lol: (RMS)
Met vorig model bedoel je de DOHC modellen? Die vind ik nu net de beste 1200's die gemaakt zijn. Blokje is prima, draait wat rommelig stationair soms, maar gasrespons bij mijn Nine T is prima. Zowel goed doorblazen (droog en nat) als met een gevoelig gashandje door de modder (op Z8's) lukt prima.
Dat je de 1150 beter zou vinden van wegligging kan ik inkomen, (wat stabieler) maar qua vermogen is de DOHC toch wel de betere....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
danny1150gs
Berichten: 69
Lid geworden op: 28 apr 2009, 22:03
Locatie: st. antonius zoersel

Re: sloten adventure koffers openen zonder sleutel.

Bericht door danny1150gs »

idd de laatste oliegekoelde gsa van 2013.

het vermogen van het blok is goed en een verbetering tov de 1150.
buiten dat kan ik nu moeilijk zeggen dat er 10 jaar technische vooruitgang zit tussen mijn 1150 en de 12OO
de esa is leuk, maar blijft in de praktijk op 1 stand staan: sport
de bandendrukmeter is wel een praktisch ding

de wegligging van mijn oude gs was zeker even goed. ik ga er wel van uit dat het feit gsa tegen gs ook een verschil maakt.

een 1200 dohc blok in een 1150. misschien moet ik daar eens over dromen :lol:

nu goed, hij zal zijn tijd wel uitdoen, maar ik had er meer van verwacht.
Plaats reactie