druppellader Optimate III

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Bericht door Oneshark »

HanzThePanz schreef: Bedankt voor je reactie, ik ga maar eens kijken of ik voor mijn 7 maanden 'oud' exemplaar een nieuwe kan krijgen van de leverancier...
Zou moeten lukken Hanz, normaliter 1 jaar garantie ! :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
HIER een filmpje van de Optimate III.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
ferme
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 nov 2007, 18:41
Locatie: Bree

optimate III SP

Bericht door ferme »

Heb vorige week een Optimate III SP besteld bij RAD voor de prijs van 45 eurokes, verzending inbegrepen. Goed? Echter over het gebruik stel ik me vragen, nl. is het echt noodzakelijk om deze lader permanent aan te hangen, of is het prima om bv. één week op twee?
groetjes
HanzThePanz
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
Locatie: Amersfoort

Bericht door HanzThePanz »

Als je de leveranciers van de druppelladers mag geloven, moet het geen kwaad kunnen om de accu continue aan de lader te laten hangen. Ik doe het zelf echter anders... In de winter gaat de BMW onder een hoes (buiten, maar wel onder een afdak) en laad ik de accu één keer in de maand op tot hij weer in het 'groen' staat. Doorgaans betekent dat hooguit een paar uur per maand aan de druppellader. Gedurende de wintermaanden rij ik op een ouwe Kawa KLE 500. Zodra de pekel weer van de weg is, pak ik m'n BMW en gaat de Kawa in z'n zomerslaap. De accu van de Kawa gaat dan hooguit één keer in de drie maanden voor een paar uur aan de lader. Dat doe ik al een jaar of drie zo, zonder startproblemen. De accu van de BMW is een gel exemplaar, die van de Kawa een ouderwetse 'natte' accu.
Don't fix it if it ain't broken...
Lu@do
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2007, 16:47
Locatie: Aalter

optimate III SP

Bericht door Lu@do »

Tijdens de wintermaanden gebruik ik mijn moto veel minder en laad ik de accu 2x per maand op tot "groene "stand. Tot nog toe geen enkel probleem.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

Zijn canbus en Optimate compatibel? :-?
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
HanzThePanz
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
Locatie: Amersfoort

Bericht door HanzThePanz »

K1200GT schreef:Zijn canbus en Optimate compatibel? :-?
Nee, maar als je een stopcontact rechtstreeks aan de accu aansluit is er geen enkel bezwaar om een niet-canbus-lader te kopen. Wel altijd een zekering er tussen natuurlijk... Ik was niet zo tevreden met de Optimate en heb mezelf een M+S Intellicharger kado gedaan. Kostte me een jaar geleden 51 euries bij Louis en is zelfs geschikt voor het canbus-systeem.
Don't fix it if it ain't broken...
George Michael
Berichten: 437
Lid geworden op: 26 nov 2005, 09:55
Locatie: Provincie Utrecht (NL)

Bericht door George Michael »

Rij de hele winter door op mijn RT-tje. Zou wel graag een 'pekelfiets' willen hebben, maar ja!
Meestal 1x per mnd aan de Optimate, soms meer ligt aan mijn bui.

Heb wel gemerkt dat mijn gelaccu niet van temperaturen van onder 5 graden houdt. Starten gaat toch bij vrieskou moeizamer. Dus dan iets vaker aan de Optimate om hem gewoon lekker krachrig te laten starten.
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Plaats reactie