druppellader Optimate III
Moderator: GVN
druppellader Optimate III
vandaag ontdekt bij RAD
Promotie voor druppellader OPTIMATE III voor bijna 50,00 eurokes
Promotie voor druppellader OPTIMATE III voor bijna 50,00 eurokes
Bij GSM in Beringen de OptimateIIISP voor € 48,99
Laatst gewijzigd door Guidoviv op 19 mar 2006, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
- Locatie: 2845 Niel
- Contacteer:
Re: druppellader Optimate III
Stond 3 maand geleden voor minder (48,5) in promotie, en werd recent verhoogd naar 49,5 euro. (RAD Willebroek).Oneshark schreef:vandaag ontdekt bij RAD
Promotie voor druppellader OPTIMATE III voor bijna 50,00 eurokes
Al bij al ... dijk van een toestel. Is het de nieuwe SP-versie die je hebt gekocht ?
Nee nog niet gekocht Dirk,
Rij hier rond met 'n 12 GS, voor het gemak zou dat een BMW lader
moeten zijn, maar de prijs is X2
Volgens de topics over batterijen/druppelladers, zou die Optimate ook kunnen maar dan rechtstreeks op de batterij Hoe reageert dat
canbus syst. daar op
Voor wat staat SP versie, en welk verschil met de OPTIMATE III
Rij hier rond met 'n 12 GS, voor het gemak zou dat een BMW lader
moeten zijn, maar de prijs is X2
Volgens de topics over batterijen/druppelladers, zou die Optimate ook kunnen maar dan rechtstreeks op de batterij Hoe reageert dat
canbus syst. daar op
Voor wat staat SP versie, en welk verschil met de OPTIMATE III
gewoon die optimate kopen en een vast kabeltje naar je batterij leggen al dan niet met een originele stekker aan de zijkant of de meegeleverde rechthoekige fiche (onder 't zadel dan)
vergeet dat BMW ding, optimate en rechtstreeks op de batterij "kan met Cannbus" daar merken al je kannen en bussen niks van....
vergeet dat BMW ding, optimate en rechtstreeks op de batterij "kan met Cannbus" daar merken al je kannen en bussen niks van....
Laatst gewijzigd door Danny op 20 mar 2006, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
- Locatie: 2845 Niel
- Contacteer:
Optimate III is de normale versie,Oneshark schreef:Voor wat staat SP versie, en welk verschil met de OPTIMATE III
Optimate III SP is de 'spatwaterdichte' versie'. (IP4x)
(om tegemoet te komen aan de veiligheidseisen om de electronica ook te kunnen blijven gebruiken in vochtige ruimten zoals tuinhuisjes, garageboxen etc.)
-
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
- Woonplaats: Steendorp
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Bovendien zouden de testfunkties iets uitgebreid zijn, maar vraag mij niet dewelke.dirk bruijns schreef:Optimate III is de normale versie,
Optimate III SP is de 'spatwaterdichte' versie'. (IP4x)
(om tegemoet te komen aan de veiligheidseisen om de electronica ook te kunnen blijven gebruiken in vochtige ruimten zoals tuinhuisjes, garageboxen etc.)
Nieuwe programmastappenGSPeP schreef:Bovendien zouden de testfunkties iets uitgebreid zijn, maar vraag mij niet dewelke.dirk bruijns schreef:Optimate III is de normale versie,
Optimate III SP is de 'spatwaterdichte' versie'. (IP4x)
(om tegemoet te komen aan de veiligheidseisen om de electronica ook te kunnen blijven gebruiken in vochtige ruimten zoals tuinhuisjes, garageboxen etc.)
De OptiMate IIISP heeft twee nieuwe programmastappen. Na het laden van de accu schakelt de OptiMate IIISP naar het zogenaamde verificatieprogramma, waarin wordt gekeken of de accu zijn volle laadcapaciteit wel heeft bereikt. Desgewenst keert de lader terug naar het laadprogramma om de accu bij te laden. Daarna controleert de OptiMate IIISP de mate van zelfontlading van de accu. Elke accu verliest vanzelf na verloop van tijd een deel van zijn lading en de OptiMate IIISP controleert of dat niet te snel gaat.
Als de lader deze stappen heeft doorlopen start de onderhoudsmodus, waarbij de spanning elk uur wordt getest en de accu zonodig wordt nageladen. Normaal gebeurt dat met een laadstroom van maximaal 200 mA, maar de OptiMate IIISP kan in tegenstelling tot zijn voorganger ook overschakelen op de volle laadstroom van 0,6 Ampere, als de situatie dat vereist. De OptiMate IIISP zet hiermee nieuwe maatstaven op het gebied van laadtechniek.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
die OptiMate IIISP lijkt mij wel iets maar ik zie op de beschrijving en de foto dat hij geleverd wordt met twee klemmen om op de batterij te koppelen, hoe kan je dit ombouwen naar de stekker die past op de K1200RS ?
Philippe
Philippe
K1 en K1200RS
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
altijd te vinden voor een ritje
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Ge kunt al die verschillende fichkes en aansluitstekkers voor grote en kleine bussen, kopen (on-line bestellen) bij louis.dehoe kan je dit ombouwen naar de stekker die past op de K1200RS
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
-
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: 02 mei 2006, 09:25
- Woonplaats: Deinze
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Opimate III
Vorige week een Optimate III SP gekocht in supra bazar Lovendegem ( dus van de nieuwere generatie) voor de prijs van 45 €.
olé
olé
-
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
- Locatie: Amersfoort
Vraagje aan een Optimate III-kenner:
Ik heb mijn Optimate aangesloten via het accessoirestopcontact wat linksachter op de R1200RT zit. Dit stopcontact zit niet langer op het canbus-gebeuren aangesloten, ik heb een nieuwe aansluiting (met zekering) rechtstreeks op de accu gemaakt.
Als ik nu mijn RT aan de lader hang, blijft deze voor eeuwig op de gele led staan, hij gaat nooit (ook niet na drie weken) op groen.
Volgens de handleiding betekent een gele led: "batterij ontladen, maar normaal te laden". In de testfase komt hij dus nooit. Dit is toch niet normaal? Het lijkt mij dat een accu na een week of twee wel vol is. Doe ik iets verkeerd?
Ik heb mijn Optimate aangesloten via het accessoirestopcontact wat linksachter op de R1200RT zit. Dit stopcontact zit niet langer op het canbus-gebeuren aangesloten, ik heb een nieuwe aansluiting (met zekering) rechtstreeks op de accu gemaakt.
Als ik nu mijn RT aan de lader hang, blijft deze voor eeuwig op de gele led staan, hij gaat nooit (ook niet na drie weken) op groen.
Volgens de handleiding betekent een gele led: "batterij ontladen, maar normaal te laden". In de testfase komt hij dus nooit. Dit is toch niet normaal? Het lijkt mij dat een accu na een week of twee wel vol is. Doe ik iets verkeerd?
Don't fix it if it ain't broken...
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
wat doet uw optimate op een andere batterij?
hoe dik zijn uw kabeltjes naar de batterij?
hoe dik zijn uw kabeltjes naar de batterij?
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
- Locatie: Amersfoort
Op een andere batterij heb ik nog niet geprobeerd... , ga ik doen! De kabeltjes zijn van een 'standaard' dikte, ik heb voor de aansluiting tussen de accu en 't boordstopcontact dezelfde dikte gebruikt als er al zat. De draad tussen de Optimate en de stekker is iets dikker, maar dus wel de bekabeling die Optimate er bijleverd.IRON GONZO schreef:wat doet uw optimate op een andere batterij?
hoe dik zijn uw kabeltjes naar de batterij?
Don't fix it if it ain't broken...
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
prbr het ook eens met de zelfde dikte als van de optimate
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 02 feb 2005, 07:53
- Locatie: 2845 Niel
- Contacteer:
Kabeldikte heeft m.i. weinig belang op de laadcapaciteiten.
Hetzelfde fenomeen maar 1 keer meegemaakt, bij een perfecte batterij, waar het probleem in het alarmsysteem zat. Dat ding verbruiktte een pak energie (bijna 1A gemeten), en de Optimate deed daar dus ook wéken over om tot groene led over te gaan. Doordat die man dus dagelijks reed, viel die energie-vreter niet op, maar hij merktte toch dat zijn batterij precies wat minder presteerde, dus kocht hij een druppellader.
Misschien eens wat ruststromen meten ?
Hetzelfde fenomeen maar 1 keer meegemaakt, bij een perfecte batterij, waar het probleem in het alarmsysteem zat. Dat ding verbruiktte een pak energie (bijna 1A gemeten), en de Optimate deed daar dus ook wéken over om tot groene led over te gaan. Doordat die man dus dagelijks reed, viel die energie-vreter niet op, maar hij merktte toch dat zijn batterij precies wat minder presteerde, dus kocht hij een druppellader.
Misschien eens wat ruststromen meten ?
-
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
- Locatie: Amersfoort
Ik heb ook het idee dat de accu in m'n RT minder presteert. Als ik bij stationair draaien de remhendel intrek zie (en hoor) ik het toerental iets teruglopen. Vandaar die Optimate, die dus maar niet op het groene lampje wil komen. Overigens heb ik nu vijf dagen een losse, goede accu aan de Optimate hangen en tot op heden ook nog steeds geen groen licht. Denk zo langzamerhamd toch dat de Optimate defect is.
Don't fix it if it ain't broken...
-
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 17:13
- Locatie: Amersfoort