Montage Coyote S

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

poestexas
Berichten: 554
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: Montage Coyote S

Bericht door poestexas »

Relax,
als je wil zal ik morgen in mijn garage eens kijken; Ik denk dat ik daar nog wel iets heb liggen. Is met een grote zuignap. Misschien kun je daar toch al enige tests op uitvoeren. Maar ik zal eens goed moeten zoeken.
Ik laat je het nog weten en als je interesse hebt (:occasion5:), moet je er maar achter komen. Neen, ik kom zelf niet wat ge zijt nooit in uw kot :grin: :occasion5:
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Montage Coyote S

Bericht door Relax »

:-) Jawel, maar niet als jij langs komt.

Doe niet te veel moeite. Als je 't snel moest vinden, kan ik 'ns langs komen voor een testje, maar anders bestel ik gewoon dat spul van Ram-Mount.
Zo'n zuignap is goed om ter plaatse de mogelijkheden uit te testen qua plaatsing, maar rijden?
I respect your opinion. But I don't give shit.
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Montage Coyote S

Bericht door gTa9000 »

Relax schreef:Paar dagen terug mailtje gestuurd naar Waypoint met bovenstaande oplossing en vraag of beter mogelijk is. Erg uitgebreid antwoord terug gekregen en besloten om 'ns langs te rijden. Duidelijker dan mailen.
Bij aankomst de mogelijkheden bekeken, waarna de verkoper me vroeg waarom ik mijn smartphone zelf niet gebruik, in een case en aan de voeding, omdat ik die met een 3,5mm jack wél kan verbinden met mijn intercom en dus geen Coyote moet monteren op ooghoogte. Briljant. Denk ik. Dan kan de Sony Xperia Compact Z3 in een case van Interphone op de linkerzijde van het stuur gemonteerd worden, met voeding én aansluiting intercom.
Iemand ervaring met de app van Coyote op zo'n toestel of met zo'n montage?
Jazeker. Ik navigeer meestal met Waze (tenzij ik ingeplande routes rijd of bochtige routes laat berekenen door m'n tomtom 410) en ik heb ook iCoyote en FlitsMeister open staan. Ik gebruik 't al jaren zo in de auto en deze zomer heb ik werk gemaakt van een setup die werkt op de motor. Beeldje zegt meer dan 1.000 woorden:

Afbeelding

link voor highres: https://dl.dropboxusercontent.com/u/940 ... 030417.JPG

Van links naar rechts zie je:
  • GoPro remote, makkelijk te bedienen met de linkerduim zonder de linker handlebar te moeten loslaten, zit rond de houder van de koppelingsolie met velcro. Zit met de standaard oplaadjack van GoPro aan externe voeding in de tanktas (GiVi S110 batterijconnector en S111 USB-hub).
  • M'n Garmin Edge 800 fietscomputer, die ik op langere trips gewoon heb lopen om de route te registreren. Geeft ook enkele extra gegevens die m'n boordcomputer niet weergeeft. Zet ik 's morgens op en leg ik 's avonds af. Start/pauzeert automatisch, hangt aan externe voeding in tanktas. Achtergrondverlichting van 't toestel ligt niet aan, ik kijk daar toch quasi nooit op. Is op de stuurwing bevestigd met de standaard Garmin houder met dubbel elastiekje.
  • De tomtom 410, hier toevallig even in portrait mode (meestal heb ik 'm in landscape staan). Is per Bluetooth aan m'n helm gekoppeld en gebruikt de 3G/4G-data van m'n smartphone via Bluetooth tethering. Trekt voeding via de standaard tomtom houder die rechtstreeks op de batterij is aangesloten.
  • Daaronder ook m'n péage-bakje, gewoon bovenin het kaartenvak van m'n tanktas. Ergens in de jas gaat ook, ondervond ik al.
  • Dan m'n smartphone (momenteel een OnePlus Two, grootte vergelijkbaar met een iPhone 6+) in een Givi-houder voor 5,5" smartphones, met de standaard GiVi-houder (maar met extra binnenband-rubber) bevestigd op de spiegelsteel. Heeft ook externe voeding (echt nodig als je constant screen op hebt, dat zuipt batterij) via USB-C op een 2,1A-poort van de USB-hub in de tanktas. Draait Waze en iCoyote en FlitsMeister tegelijk, alles ingesteld met biepjes en notificaties die 'k meteen herken. Tethert z'n dataverbinding met de tomtom. Uiteraard ook via Bluetooth aan m'n helm (Sena 5) gekoppeld.
Los van alles: ik ben steeds minder tevreden van Coyote. Het platform mag dan wel "1 miljoen" gebruikers hebben, 99% ervan is lui en doet er niks mee, behalve voertuigen op de pechstrook melden. Ik krijg erg vaak flitslocaties niét door terwijl Waze of FM ze wel melden. (Eerlijk is eerlijk: soms ook omgekeerd, maar niet zo vaak.) De ondersteuning vanuit Coyote zelf is ab-so-luut belabberd. Ik ben b.v. gebruiker van het eerste uur (al 8 of 9 jaar, dus) en heb nog nooit een deftige helpdesk weten te bereiken. Nu opnieuw ben ik weer al m'n sterren kwijt: of ik dus meld of niet (en ik ben er nochtans zorgvuldig in en zou dus een meerwaarde zijn voor de kwaliteit van de meldingen): maakt niet uit want met mijn stem wordt geen rekening gehouden. Ik heb dat al meerdere keren gemeld, maar hun antwoorden (áls ze al komen, vaker krijg je geen antwoord dan wel) is altijd ontwijkend. Alsof 't hen niet kan schelen, immers je hebt je toestel al gekocht en/of je abo betaald; scheer je weg, vuile klant met lastige vragen. (Daar word ik kwaad van.) So be it. Ik heb dan ook voor het eerst in 8 jaar m'n abonnement niet meer verlengd, temeer het ook een pak duurder is geworden (minimum 50 EUR per jaar). Niet dat ik er geen 50 euro voor over heb, maar dan wil ik wel een goed product. M.i. is de prijs/kwaliteit down the drain, maar iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken. De druppel voor mij was dus de update van de app met een navigatiefunctie (die echt belabberd is) en de navenante prijsstijging. Met alle Chinezen, maar...

Tip: je kan de iCoyote app in "motor-modus" zetten. Dan geeft 'ie elke minuut of 2, een paar korte biepjes zodat je weet dat 'ie nog loopt. Zo kan je 'm perfect in je binnenzak zitten hebben, uit het zicht, en toch weten dat 'ie nog loopt. Bijkomend voordeel: je wordt niet meer verplicht om te bevestigen/ontkennen. Als je dat niet doet in de gewone modus gaan er punten af en verlies je sterren. In motormodus hoef je dat dus niet meer te doen, met behoud van je puntenaantal.
Tweede tip: in Frankrijk mag men geen locaties melden, maar enkel gevarenzones. Zover ik weet wordt een gevarenzone altijd 3/4e voor en 1/4e achter de exacte plaats gelegd, dus je weet dat je op 3/4e van de gevarenzone moet vertragen. :D (Ik steek m'n hand er niet voor in het vuur dat dat altijd correct werkt.)
Derde tip: het buitenland
  • Coyote werkt in Duitsland nagenoeg niet (er zijn ook geen gebruikers dus je bent er niks mee).
  • Het is in Zwitserland verboden. Echt, ze lachen er niet mee in CH: ze slaan 't bakje aan en als je tegelijk ook betrapt wordt op een zware verkeersovertreding nemen ze meteen ook je auto mee in beslag. Er wordt echt vaak op gecontroleerd: zo heb ik nog 2 winters geleden op een afrit van een benzinestation 2 politiemannen alle buitenlandse auto's zien inkijken, specifiek op zoek naar Coyotes. Ik ken persoonlijk iemand die het jaar daarvoor op de parking van een benzinestation 2 snorren aan z'n auto zag staan en toen 'ie er naartoe ging heeft 'ie 't gedurende een uur mogen uitleggen, met daarbij 1.750 EUR boete en inbeslagname van het toestel. Hij vernam van die snorren dat, als 'ie betrapt was geweest op een zware overtreding (dus alle verkeersovertredingen die beboet worden met een bedrag gelieerd aan je inkomen, ofte de Tagessätze) ze ook provisoir je auto aanslaan tot een rechter heeft uitgesproken of je 'm terug mag hebben. Dat kan enkele dagen tot (in het slechtste geval weken) duren én in de gevallen van héél zware overtredingen houden ze 'm. Sans pardon.
  • In Italië reed ik nog niet vaak maar veel flitskasten staan er alvast niet in.
  • In Nederland (en ook Duitsland) is FlitsMeister veel betrouwbaarder.
Bediening tijdens het rijden gaat, zelfs met handschoenen, maar ik raad dat toch af. Een GPS kan je nog iet of wat trefzeker bedienen (grote iconen), maar een smartphone is bijna niet doenbaar. Te gevaarlijk. Dus jezelf voornemen om er nooit aan te prullen tijdens 't rijden.

Waze is een fantastische app. De meest krachtige en dynamische navigatie-app die ik ken. Nadeel: enkel online, je moet dus dataverbinding hebben. Je kan ook routes niet vooraf inladen en later rijden, dat gaat niet. 't Is dus goed om snel & efficiënt ergens heen te rijden, maar niet om een motorrit te doen met veel waypoints oid. Daar kan 'ie geen weg mee.
Laatst gewijzigd door gTa9000 op 28 aug 2016, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
gTa9000
Berichten: 176
Lid geworden op: 11 aug 2015, 23:53
Woonplaats: Gent

Re: Montage Coyote S

Bericht door gTa9000 »

Relax schreef::-) Jawel, maar niet als jij langs komt.

Doe niet te veel moeite. Als je 't snel moest vinden, kan ik 'ns langs komen voor een testje, maar anders bestel ik gewoon dat spul van Ram-Mount.
Zo'n zuignap is goed om ter plaatse de mogelijkheden uit te testen qua plaatsing, maar rijden?
Ik vertrouw het op de motor ook niet, omwille van de te gekromde oppervlakken. Nochtans heb ik jaren op circuit gereden (met de auto) en daarbij heb ik enorm vaak een fotocamera (nog voor het GoPro tijdperk) en action cams met zo'n zuignaphouder aan het koetswerk gehangen (op het dak, op de koffer, op de zijflanken, op de motorkap), tot snelheden ruim voorbij de 200 en in bochten tot 1,2G. En dat hield altijd perfect. Maar op de motor heb ik er ook een 'meh'-gevoel bij. Als het loslaat terwijl je aan 't rijden bent, moet je maar de reflex om 'm te pakken onvoldoende kunnen onderdrukken en je ligt op den dek. Niet fijn. Ik zou dus ook naar een vastere oplossing zoeken.
2011 BMW K43 K1300R acid green Afbeelding
2017 BMW F20 M140i Afbeelding
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Montage Coyote S

Bericht door Relax »

Geweldige uitleg, dikke merci.

Om er nu aan te denken dat ik, shithead, geen mobiel internet heb op m'n slimme feun, enkel op mijn tablet. Allebei van 't werk, dus geen keuze...
Zal het dus maar met de Ram doen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Montage Coyote S

Bericht door Relax »

Even updaten: zie https://www.bmwgsclub.nl/forum/topic/66 ... -coyote-s/" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders moet ik alle foto's gaan verkleinen :roll:

De Coyote zit er érg stevig op, duidelijk zichtbaar en prima te bedienen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: Montage Coyote S

Bericht door Man in Black »

mooi opgelost met die spin, maar is de Coyote op zichzelf al waterdicht zonder een case?
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Relax
Berichten: 5687
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Montage Coyote S

Bericht door Relax »

Denk het ni, maar op die plaats vangt hij volgens mij weinig regen. Dat moet ik nog bekijken. En als het toch erg wordt, neem ik m er gewoon af of ik hang er een zakje over.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie