Auschwitz

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
jo
Berichten: 138
Lid geworden op: 29 sep 2004, 11:45
Locatie: leuven

Auschwitz

Bericht door jo »

Dit jaar staat er een motortrip van 2 weken op het programma met als eerste reisdoel Auschwitz in Polen.
De bedoeling is de 1200km tot daar in een dag of twee te doen en nadien door te steken naar Slowakije en het Tatra gebergte eens te gaan verkennen.
Daarna via Oostenrijk terug naar huis.
Overnachtingen steevast op campings.

Alle tips zijn welkom. Goede kampeeradressen, tips over de must have seen punten in de regio's Polen, Slowakije, Oostenrijk...


Alvast bedankt
Tommeke
Berichten: 253
Lid geworden op: 24 apr 2006, 22:09
Locatie: Kluisbergen

Re: Auschwitz

Bericht door Tommeke »

Ik ga dit draadje mee volgen gezien ik in september ook een weekje verlof heb dat ik wens in te vullen met een trip naar het voormalige Oosten. Ik heb wel maar 9 dagen om heen en terug te rijden ;)
Beter het stuur vast met twee handen, dan op de grond met al je tanden*
janneman
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 jan 2006, 10:50
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Auschwitz

Bericht door janneman »

Heb 3 jaar geleden ongeveer dezelfde reis gedaan.
Door Duitsland naar Polen, oa. Krakow en Auschwitz. Terug langs Tatra (wat niet veel voorstelt, je mag er niet eens door rijden, toch niet als wij daar waren.). Niet via Oostenrijk maar door Duitsland terug gereden. Wij sliepen wel iedere keer in hotels, dus daar kan ik jou geen info over geven. Krakow is een mooie stad, Auschwitz MOET je doen.

Tip, als je naar Auschwitz gaat, probeer het niet met de motor te doen. Zijn 2 sites op een 5 tal kilometer uit elkaar. Je bent er gauw een kleine dag en het is veel wandelen als je veel wilt zien. Wij waren met 6 en we sloten een deal met een busje/taxi ons aangeboden door het hotel in Krakow. Is veel relaxter dan daar al die uren te moeten rondlopen met motorkledij.
Ik vond Auschwitz heel aangrijpend. Het eerste kamp met de poort ARBEIT MACHT FREI, is alleen te bezoeken met een gids. Ik ben fotograaf en heb mij direct afgescheurd van de groep om mijn ding te kunnen doen. Je komt dan wel wat minder te weten maar ik kan je verzekeren, als je dan ergens helemaal alleen staat/achterblijft in één van die barakken bvb. ervaar je de akeligheid veel meer dan in een groep van pak weg 50 man met gids. De tweede site, het effectieve uitroeiingskamp met de bekende poort waaronder de treinen reden, is vrij te bezoeken, maar daar wandel je vrij grote afstanden. Als het dan heel warm is zonder al te veel schaduw met de motorkledij aan ... Enfin, het is maar een tip.

Polen in het algemeen is heel divers. Af en toe slechte wegen als je de kleinere baantjes neemt, maar kom je wel door 'authentieke' dorpen. Wij zijn in 3 dagen naar daar gereden. Toch behoorlijk veel autostrade moeten nemen door Duitsland door tijdverlies te wijten aan heel veel drukte op de wegen, waar je zelfs met de motor niet vooruit kwam.
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Plaats reactie