K1100RS - temperatuur

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Theo
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 nov 2004, 18:44
Locatie: Stekene

K1100RS - temperatuur

Bericht door Theo »

Gisteren stond ik in de file en ik merkte dat de temperatuurmeter vrij hoog opliep. Is het normaal niet de bedoeling dat er dan een fan aanslaagt.

Ik heb dit machien nog niet zo lang, vandaar deze misschien 'domme" vraag.

Met dank,
Danny
Berichten: 6458
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Bericht door Danny »

net voor de temp meter 't rood bereikt slaat die normaal aan...
kan een beetje variëren dus laat hem eens stationair draaien na een ritje en wacht tot de temp zo hoog is en je 't kan vaststellen :lol:
LJ
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 nov 2004, 21:16

Bericht door LJ »

Wat Danny zegt, klopt als een bus en maakte er mij ook zorgen over de eerste keer dat ik dat meterke zag stijgen.
Als de fan echter niet aanslaat dan is er wel ***** aan de knikker.

Proberen maar. :wink:
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

rood

Bericht door WALTER GSAdventure »

Theo

ooit een motor gehad en de fan sloeg pas op bij 103 °C en sloeg terug af op 97° C. Dit was voor dat machien normaal. Het stond zo in de handleiding.
Voor uw motor toch maar in het oog houden dat ge niet in het rood komt dat is absoluut slecht en verooraakt verdere schade. Bij twijfel zoek de draadjes van de fan en controleer bij de aansluiting op oxidatie. Wat je ook kan doen is de plus van de batt-lader op de plus van de fan zetten en de min aan de massa of chassis. Draait het schroefje dan is de fan ok. Enkel de thermostaat kan dan nog stuk zijn.
Ik denk echter dat er met je motor geen probleem is. Gewoon in het oog houden. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
DirK12RS
Berichten: 22
Lid geworden op: 02 okt 2004, 20:30
Locatie: Beringen

Bericht door DirK12RS »

Hoi,
Heb wel een K12RS , maar al 2 keer een ventilator kapot gehad op een jaar tijd, wel okkazies, en telkens de linkse.Volgens ne man die veel aan BMW's werkt draaien die dingen véél te weinig en als ze eens een fikse regenbui gehad hebben , en ze moeten eens draaien , zou't al kunnen dat ze kapot zijn door waterinsijpeling. Ik heb dit opgelost door siliconenvet rond de as te doen dus onder de ventilator zelf.(er zit zo een soort kommetje onder)
De K11Rs zou wel maar 1 ventilator hebben heb ik mij laten vertellen maar het zou 't zelfde probleem kunnen zijn.
Rooie K1200RS rijer.........
GuyK1200LT
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2004, 11:29
Locatie: Steendorp

Bericht door GuyK1200LT »

270000 km gereden op 4 verschillende K's, en nooit problemen gehad met de ventilatoren.

Guy
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door Frans »

Dirk
die ventilatoren dat was een gekend probleem bij de eerste reeks k12rs,normaal werden ze vervangen in garantie bij een terugroepaktie
na meer dan 200tkm nooit geen probleem er mee gehad
sman
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 feb 2005, 12:12
Locatie: Paal-Beringen

Bericht door sman »

heb jaren gereden met K11RS, had de gewoonte om heel warm te worden, zeker bij stationair draaien, heeft nooit voor problemen gezorgd, alleen in de zomer was het geen pretje, bij de verkeerslichten of in de fille de benen wijd en voor de rest, gaaaas!!
Plaats reactie