Gisteren stond ik in de file en ik merkte dat de temperatuurmeter vrij hoog opliep. Is het normaal niet de bedoeling dat er dan een fan aanslaagt.
Ik heb dit machien nog niet zo lang, vandaar deze misschien 'domme" vraag.
Met dank,
K1100RS - temperatuur
Moderator: GVN
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
- Woonplaats: MINDERHOUT
- Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN
rood
Theo
ooit een motor gehad en de fan sloeg pas op bij 103 °C en sloeg terug af op 97° C. Dit was voor dat machien normaal. Het stond zo in de handleiding.
Voor uw motor toch maar in het oog houden dat ge niet in het rood komt dat is absoluut slecht en verooraakt verdere schade. Bij twijfel zoek de draadjes van de fan en controleer bij de aansluiting op oxidatie. Wat je ook kan doen is de plus van de batt-lader op de plus van de fan zetten en de min aan de massa of chassis. Draait het schroefje dan is de fan ok. Enkel de thermostaat kan dan nog stuk zijn.
Ik denk echter dat er met je motor geen probleem is. Gewoon in het oog houden.
ooit een motor gehad en de fan sloeg pas op bij 103 °C en sloeg terug af op 97° C. Dit was voor dat machien normaal. Het stond zo in de handleiding.
Voor uw motor toch maar in het oog houden dat ge niet in het rood komt dat is absoluut slecht en verooraakt verdere schade. Bij twijfel zoek de draadjes van de fan en controleer bij de aansluiting op oxidatie. Wat je ook kan doen is de plus van de batt-lader op de plus van de fan zetten en de min aan de massa of chassis. Draait het schroefje dan is de fan ok. Enkel de thermostaat kan dan nog stuk zijn.
Ik denk echter dat er met je motor geen probleem is. Gewoon in het oog houden.
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Hoi,
Heb wel een K12RS , maar al 2 keer een ventilator kapot gehad op een jaar tijd, wel okkazies, en telkens de linkse.Volgens ne man die veel aan BMW's werkt draaien die dingen véél te weinig en als ze eens een fikse regenbui gehad hebben , en ze moeten eens draaien , zou't al kunnen dat ze kapot zijn door waterinsijpeling. Ik heb dit opgelost door siliconenvet rond de as te doen dus onder de ventilator zelf.(er zit zo een soort kommetje onder)
De K11Rs zou wel maar 1 ventilator hebben heb ik mij laten vertellen maar het zou 't zelfde probleem kunnen zijn.
Heb wel een K12RS , maar al 2 keer een ventilator kapot gehad op een jaar tijd, wel okkazies, en telkens de linkse.Volgens ne man die veel aan BMW's werkt draaien die dingen véél te weinig en als ze eens een fikse regenbui gehad hebben , en ze moeten eens draaien , zou't al kunnen dat ze kapot zijn door waterinsijpeling. Ik heb dit opgelost door siliconenvet rond de as te doen dus onder de ventilator zelf.(er zit zo een soort kommetje onder)
De K11Rs zou wel maar 1 ventilator hebben heb ik mij laten vertellen maar het zou 't zelfde probleem kunnen zijn.
Rooie K1200RS rijer.........
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 31 dec 2004, 11:29
- Locatie: Steendorp