Radio defect 1150 rt

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dbt
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jul 2016, 16:57
Woonplaats: Wiekevorst

Radio defect 1150 rt

Bericht door Dbt »

Beste forumleden,

Ik heb onlangs een volledig platte batterij van de motor gehad (bmw r1150 rt bj2002).
Na een nieuwe te hebben gestoken speelt de radio niet meer. Radio kan opgezet worden en posten kunnen gekozen worden echter er komt geen geluid uit de luidsprekers. Kent iemand dit probleem of vooral hoe ik het opgelost krijg?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
jos.gs
Berichten: 68
Lid geworden op: 21 feb 2010, 11:55
Locatie: lummen

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door jos.gs »

is de code van de radio al terug ingegeven ?
Indien de luidsprekers stuk zijn (maar dat denk ik niet),ik heb er nog 2 nieuwe liggen , part nm. 65132325462

Afbeelding
Afbeelding
Jos.gs
Dbt
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jul 2016, 16:57
Woonplaats: Wiekevorst

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door Dbt »

jos.gs schreef:is de code van de radio al terug ingegeven ?
Indien de luidsprekers stuk zijn (maar dat denk ik niet),ik heb er nog 2 nieuwe liggen , part nm. 65132325462

Afbeelding
Afbeelding
Jos.gs
Jos

Bedankt voor je reactie maar de radio vraagt niet om een code in te geven. En een code heb ik van de vorige eigenaar niet gekregen.

Mvg
Tom
Danny
Berichten: 6459
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door Danny »

je zal toch effe de code van de radio moeten uitvissen, sommige zetten die ergens onder een afdekplaat aan de radio of op de boorddocumenten...

meer zal er niet aan de hand zijn
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door Dirk Pauwels »

Bij de blaupunktjes kan je de code meestal terugvinden als je de radio er even uithaalt. Papiertje zit tussen radio en beugel.
Heb je geen code dan schrijf je de serie nummer op en tik die in op google, meestal krijg je dan wel een site waar je de code kan vinden..... zo diefstalzeker zijn die radiokes niet.... :lol:
Als ze wat ouderdom hebben en de batterij is langere tijd plat geweest, is de radio zijn settings of een deel daarvan kwijt, er zit wss wel een clockbatterijtje in (zoals op een moederbord ve computer), maar die gaan ook niet eeuwig mee.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
lekkerweg
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 nov 2008, 13:57
Woonplaats: Cognac
Locatie: Charente

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door lekkerweg »

OP de BMW buitenslede, alswel de Clarion binnenslede, alsmede het toestel (BMW Clarion) zelf staan geen codes, alleen de BMNW serie/refentie nummers.
Voorts wordt in de "Zusatzbedienungsanleitung R 1150 RT Radio" geen woord gerept over het invoeren van een code.
Denk dus dat er geen code vereist is.
pat__
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 sep 2010, 14:37
Woonplaats: 1ste terril links
Locatie: Genk R1200GSLC

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door pat__ »

Heb er één van 2001. Wordt zelden gebruikt (alleen tijdens het poetsen) maar speelt geweldig.
Ik heb eens gekeken maar er staat niets op waar je de luidsprekers kan uitschakelen behalve de mute knop aan het stuur.
De radio er misschien eens uithalen om te zien of de aansluitingen niet los zijn of zo. :mrgreen: Corrosie :?:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door John »

Met een beetje soldeerwerk krijg je elk van die radio's terug aan de praat (als er een code nodig is) Zoek maar eens op het net.
Dbt
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jul 2016, 16:57
Woonplaats: Wiekevorst

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door Dbt »

Beste leden

bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar heb ik bij het kuisen een schakelaar geraakt die vlak naast de bediening staat onder het klepje.
Wanneer ik deze schakelaar omzet, dan komt er al dan niet geluid uit de boxen.

Probleem is dus opgelost!
frits-motaar
Berichten: 175
Lid geworden op: 10 sep 2007, 20:02
Woonplaats: limburg
Locatie: LIMBURG

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door frits-motaar »

Dbt schreef:Beste leden

bedankt voor jullie reacties. Blijkbaar heb ik bij het kuisen een schakelaar geraakt die vlak naast de bediening staat onder het klepje.
Wanneer ik deze schakelaar omzet, dan komt er al dan niet geluid uit de boxen.

Probleem is dus opgelost!
yub,dat werd vroeger zo gedaan als er een intercom (beahr) op de moto geinstalleerd was.
OlivierToebosch
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 dec 2004, 01:59
Locatie: Brasschaat

Re: Radio defect 1150 rt

Bericht door OlivierToebosch »

dat schakelaartje kan ook voor een autocom geweest zijn, kun je vandaag nog steeds kopen :-)
Groetjes,

Olivier Toebosch
natuurlijk lid!
Plaats reactie